Bloggers Interview: Saskia – I Live For My Dreams

Bloggers Interview Saskia  I Live For My Dreams
Vandaag is de eerste blogger aan de beurt in het nieuwe item Bloggers Interview. Een artikel dat elke maandag online komt waarin ik een blogger een paar leuke vragen stel om hem/haar wat beter te leren kennen. Vandaag is dus de eerste en de eer is aan Saskia met haar blog Iliveformydreams om het spits af te bijten.

1.Wie ben je? Hoe je heet, wat je hobby`s zijn , leeftijd enzo?
Ik ben Saskia, 26 jaar en ben getrouwd sinds 2012. Ik ben een echte boekenwurm en een echte crazy cat lady met 2 poezels thuis. Ik heb een kleine verslaving aan thee en thee mokken. Daarnaast skate ik veel in de maanden dat dit kan qua weer. Bloggen is ook een erg grote hobby van me en ben er dan ook dagelijks met veel plezier en enthousiasme mee bezig.

Foto1

2. Wat is je Blognaam en url en hoe zou jij je blog omschrijven? Wat vinden we zoal op je blog?
Sinds 2009 blog ik op mijn eigen domein: iliveformydreams.com Daarvoor heb ik een jaartje op een gratis blog geblogt (web-log.nl) Ik ben na al die jaren nog steeds super blij met mijn eigen stukje WWW waar ik alles zo persoonlijk kan maken als ik wil, ook qua layout. Mijn blog is een persoonlijk lifestyle blog. Het gaat echt over van alles en nog wat! Over mijn dagelijks leven, dingen die mij bezig houden, leuke reviews, over boeken/films en ook schrijf ik veel over het bloggen zelf.

3. Hoelang blog je al op deze blog?
In Januari 2015 blog ik alweer 6 jaar. wat gaat de tijd snel en ik doe het nog steeds met evenveel plezier als 6 jaar geleden. Nog steeds ben ik er super blij met m’n domein en nog steeds geheel tevreden met mijn blognaam. Zeker een iets om bij stil te staan als je een eigen domein aanschaft: een goede naam. Eentje die je járen kan gebruiken en die echt ‘jou’ is. Tevens ben ik dan ook heel erg blij met mijn layout, die net als mijn artikelen echt Saskia uitstraalt.

Foto2

4. Ben je een fulltime blogger of is het puur een hobby en heb je daarnaast nog werk of school? (zo ja wat?)
Ik ben een hobby blogger. Wel verdien ik iets met mijn blog door samenwerkingen met bedrijven. Ik krijg hiervoor een geldbedrag of producten die ik mag testen. Super leuk om te doen! Of ik fulltime blogger zou willen zijn? Kort gezegd nee. Ik wil hier binnenkort nog eens een blogje aan gaan weiden.
In het dagelijks leven ben ik pedagogisch medewerkster op een Naschoolse opvang. Super leuk en werk wat mij zeker veel voldoening geeft. Nieuwsgierig hoe mijn werkdagen eruit zien? Dat kan je hier lezen

5. Wat vind je omgeving (familie en vrienden) van je blog?
Super leuk! Mijn ouders, schoonfamilie en goede vrienden weten van mijn blog en bezoeken mijn site dan ook regelmatig. Negatieve reacties heb ik eigenlijk nog niet gehad. Mijn blog vind ik iets om trots op te zijn! Hoewel ik het niet aan de grote klok hang. Een Facebook pagina heb ik dan ook niet voor mijn blog, hier heb ik namelijk ook mijn werk en andere mensen opzitten die van mij het niet heel duidelijk hoeven te weten.
Ik ben de laatste jaren ook een stuk bewuster gaan bloggen. Foto’s van mij en mijn dierbare zal je dus niet zo snel online zien. Als je goed zoekt vind je heus wel wat foto’s waar ik op te herkennen ben maar ik probeer dit zo beperkt mogelijk te houden.

6. Heb je een bepaalde routine in het bloggen gecombineerd met je offline leven? (bepaalde upload dagen, bepaalde dagen dat je echt voor je blog gaat zitten?)
Ik maak mijn blogjes allemaal in het weekend, aangezien ik door mijn baan doordeweeks geen tijd heb. Ik schreef hier als eens een blogje over hoe ik artikelen in plan. Het combineren met mijn offline leven probeer ik zoveel mogelijk te doen. Er is namelijk wel méér dan bloggen in het leven. Hoe ik zelf het bloggen met mijn offline leven combineer heb kan je hier lezen

Foto3

7. Waar haal je jou inspiratie vandaan voor je blog?
Overal en nergens! Dat is dan ook het fijne van een persoonlijk lifestyle blog hebben, de inspiratie kan overal vandaan komen. Ik haal het uit mijn dagelijks leven, mijn eigen gedachten of wordt geïnspireerd door andere bloggers. Ik probeer op mijn blog zo origineel en kwalititatief te bloggen en mezelf ook vooral uit te dagen niet gelijk tevreden te zijn. Het moet voor mezelf ook een uitdaging blijven.

8. Wat wil je nog met je blog bereiken?
Ik zou graag de 1000 volgers halen, ik ben nu ruim op de helft. In 2014 is mijn blog al heel erg qua volgers en vooral reacties gegroeid. Iets waar ik super blij mee ben, omdat ik interactie met je lezers toch wel erg leuk vind. Het bloggen doe ik voor mezelf maar het helpt zeker mee dat ik zulke aantallen qua reacties krijg met zoveel enthousiastme erin. Dat maakt het bloggen toch een heel stuk leuker.

9. Ben je naast je blog nog meer actief op social media?
Uiteraard! Vooral zit ik veel op Instagram. Hieronder kan je mijn account linken zien
Bloglovin’: http://www.bloglovin.com/blog/1037803
Twitter: https://twitter.com/Sassie__
Instagram: http://instagram.com/sassie__
RSS feed om mijn blog te volgen: http://www.iliveformydreams.com/feed

10. Heb je nog een handige tip voor mede bloggers of lezers?
Dat is er eentje: Blijf jezelf. Doe het voor jezelf en probeer andere mensen te inspireren. Er zijn genoeg bloggers die alleen maar bezig zijn met winacties, zoveel mogelijk spullen/volgers te verzamelen. Daar gaat het bloggen niet om. Het is voor jezelf een uitlaat klep en maakt dat jij zelf een persoonlijke groei doormaakt. Als ik mijn oude artikelen terug lees waren dit korte stukje met ‘ik ben dit gedaan en ga nu dat doen’ Ik heb nu veel meer inhoudelijke en goed geschreven artikelen, waar ik zeker trots op ben. Ik ben gegroeid, samen met mijn blog.

Foto4

Ook wil ik Patricia heel erg bedanken dat ik mee mocht doen met deze leuke rubriek! Vergeet zeker geen kijkje te nemen op mijn blog: Iliveformydreams.com  Ik ben altijd erg benieuwd naar nieuwe blogs dus ik neem dan zeker een kijkje bij jou.

Nou Saskia ik vond het heel erg leuk om jouw verhaal te lezen en dat jij de eerste Bloogers Interview aftrapte! Ik wens je heel veel succes met je blog.

Kennen jullie Saskia al?

Wil je nou zelf ook meewerken aan dit item? Stuur dan een mailtje
11 gedachtes over “Bloggers Interview: Saskia – I Live For My Dreams

  1. dailycupofblablabla zegt:

    Leuk om te lezen! Ook al ken ik je niet persoonlijk je komt als blogger heel puur over, dit is heel mooi en eigenlijk het belangrijkste wat je in huis moet hebben om te bloggen.

  2. Saskia zegt:

    Ik volg sas volgens mij al sinds het begin. Mooi om te zien hoe ze gegroeid is in het bloggen en hoe ze aan alles een persoonlijke draai weet te geven.
    Mooie aftrap van deze serie met deze leuke blogdame

Geef een reactie

