Bloggers Interview: Daphne – foodfactsandfun

Bloggers Interview Daphne  foodfactsandfun
Het is weer maandag, dus tijd voor een nieuwe `Bloggers Interview`. Een wekelijks terugkerend artikel waarin ik bloggers interview over wie ze zijn en waar ze over bloggen! Vandaag is het de beurt aan Daphne van Foodfactsandfun die geen saaie standaard foodblog heeft maar verder kijkt.

1.Wie ben je? Hoe je heet, wat je hobby`s zijn , leeftijd enzo?
Nou ik ben Daphne van 20 jaar. Ik heb een eigen paard waar ik veel te vinden ben. Daarnaast houd ik van winkelen, reizen, fotograferen, bakken en met vriendinnen afspreken.

SONY DSC

2. Wat is je Blognaam en url en hoe zou jij je blog omschrijven? Wat vinden we zoal op je blog?
Ik blog sinds kort op http://foodfactsandfun.blogspot.nl. Hier lees je alles over food, food facts and food fun. Het is geen standaard blog waar je bijna alleen maar recepten vind, ik kijk verder naar food trends en de communicatie achter de foodindustrie (want het lijkt allemaal mooier dan het is).


(omdat mijn blog in eerste instatie in blog opdracht was moest ik mijn blog voldoen aan een aantal criteria. Een daarvan was en filmpje maken en daarin je blog presenteren.)

3. Hoelang blog je al op deze blog?
Ik blog nog niet heel erg lang (ongeveer 3 maanden). Ik ben begonnen omdat het een schoolopdracht was. Al snel kwam ik erachter dat bloggen wel heel erg leuk is, daarom ben ik nu door gegaan. Voor school moest ik een onderwerp kiezen wat goed bij je paste maar ook aan communicatie te koppelen was. Over eten is zoveel te vertellen dat ik hier gewoon over door blijf bloggen.

4. Ben je een fulltime blogger of is het puur een hobby en heb je daarnaast nog werk of school? (zo ja wat?)
Zoals ik al zei ben ik mijn blog begonnen omdat het een schoolopdracht was, inmiddels is het een hobby geworden. Ik studeer Communicatie en daarnaast heb ik een bijbaantje in de horeca.

5. Wat vind je omgeving (familie en vrienden) van je blog?
Mijn familie en vrienden vinden het leuk. Ze helpen ook graag iets nieuws te bedenken of kijken mijn blog na op spellingfouten (ik heb dyslexie en erg slecht in spelling helaas).

6. Heb je een bepaalde routine in het boggen gecombineerd met je offline leven?
(bepaalde upload dagen, bepaalde dagen dat je echt voor je blog gaat zitten?)
Nee nog niet. Als ik een leuk onderwerp tegen kom of iets nieuws bedenk ga ik ervoor zitten. Soms schrijf ik drie artikelen achter elkaar en plan ik deze in en andere dagen ben ik weer inspiratieloos.

7. Waar haal je jou inspiratie vandaan voor je blog?
Van andere blogs, nieuws artikelen, fora en mijn eigen fantasie. Eigenlijk is heel internet een inspiratiebron. Overal kom ik dingen tegen die over eten gaan en die misschien wel leuk zijn voor mijn blog. Op Pinterst staan bijvoorbeeld prachtige plaatjes van taarten en toetjes. Als ik die zie wil ik meteen gaan bakken om weer een recept op mijn blog te kunnen plaatsen.

koek3

8. Wat wil je nog met je blog bereiken?
Ik hoop mensen te informeren en te inspireren. Daarnaast lijkt me heel erg leuk als bedrijven mij benaderen om hun producten uit te proberen, helaas is mijn blog daar nu nog te onbekend voor (denk ik).

9. Ben je naast je blog nog meer actief op social media? (Links)
Ik heb nog geen speciaal social media account aangemaakt voor mijn blog. Dit ben ik nog wel van plan in de toekomst!

10. Heb je nog een handige tip voor mede bloggers of lezers?
Wat ik heb gezien bij mijn studiegenootjes dat als je een beginnende blogger bent echt je passie moet kiezen om over te schrijven. Sommigen hadden veel moeite om aan de minimale aantal artikelen te komen. Omdat ik blog over mijn passie bakken had ik genoeg ideeën om over te schrijven, dat maakt het allemaal veel leuker. Als je dus ook een blog wil beginnen kijk dan eerst goed naar jezelf en kies dan een onderwerp die aansluit bij jou identiteit. Succes!

Daphne heel erg bedankt voor jouw deelname aan dit interview, ik vond het erg leuk om te lezen en ik wens jouw heel veel succes met je blog!

Ken jij Daphne al?

Een gedachte over “Bloggers Interview: Daphne – foodfactsandfun

Geef een reactie

