Bloggers Interview: Jacqueline – jacquelinejacobs.nl

jacquelinejacobs
Het is weer maandag, dus tijd voor een nieuwe `Bloggers Interview`. Een wekelijks terugkerend artikel waarin ik bloggers interview over wie ze zijn en waar ze over bloggen! Vandaag is het de beurt aan Jaqueline van jacquelinejacobs.nl


1.Wie ben je? Hoe je heet, wat je hobby`s zijn , leeftijd enzo?

Nou, ik ben Jacqueline Jacobs, 26 jaar en sinds kort woonachtig in Zuid-Holland. Vanuit het ontzettend mooie Limburg ben ik hier gaan samen wonen met mijn vriend. Een echte Limburgse dus in hart en nieren, wat mijn vriend overigens niet is. Vanuit thuis was die tweedeling ook altijd al aanwezig, moeder sprak in het mooi Nederlands met mij en vader in het plat dialect.

Een van mijn passies is hardlopen, en dat vind je ook terug in mijn eigen blog. Ik ben momenteel flink aan het trainen om weer op mijn oude niveau te komen (heb een blessure gehad) en wil mijn PR van 53:19 verbeteren op de 10 km. Daarnaast heb ik ook de racefiets ontdekt en heb ik mij laten overhalen om een tourtocht van 120 km in een heuvelachtig landschap te fietsen op tweede paasdag. Ik houd van sport en ik hou van een uitdaging.

Ik ben ook echt een gezelligheidsdier dus ik geniet er enorm van wanneer ik met vriendinnen kan afspreken om bijv. een lekker wijntje te drinken. Daarnaast is reizen ook een grote hobby van mij.

IMG-20140809-WA0009

2. Wat is je Blognaam en url en hoe zou jij je blog omschrijven? Wat vinden we zoal op je blog?
Ik schrijf enkele keren per week op www.jacquelinejacobs.nl, een blog die ik vooral ben begonnen als stok achter de deur voor mijn eerste halve marathon. Zoals ik al zei is hardlopen een van mijn passies. Naast hardlopen vind je ook onderwerpen als voeding en reizen op mijn blog.

wpid-screenshot_2015-01-06-15-17-26-1

3. Hoelang blog je al op deze blog?
Ik blog ongeveer nu sinds een jaartje, maar heb mijn eigen domein sinds September 2014. Voor die tijd was het nog een WordPress blog. Ik doe het ontzettend graag en heb sindsdien ook ontzettend veel geleerd!

4. Ben je een fulltime blogger of is het puur een hobby en heb je daarnaast nog werk of school? (zo ja wat?)
Ik blog vooral puur als hobby, ik ben tijdens mijn opleiding in aanraking met bloggen gekomen. Ik heb net mijn master in Bedrijfscommunicatie en Digitale Media (september) afgerond en ben daarna voor een langere periode gaan reizen door Azië. Momenteel ben ik dan ook op zoek naar een passende baan in de Communicatie/ Marketing voor mij.

5. Wat vind je omgeving (familie en vrienden) van je blog?
Mijn familie en vrienden vinden het leuk dat ik blog. Via mijn blog heb ik ook diezelfde mensen op de hoogte gehouden van mijn avonturen in Azië. Vooral mijn vriend vind het gaaf dat ik dit doe. Ik heb het in het begin wel stil gehouden voor iedereen, het was allemaal nog nieuw en wilde het eerst zelf ontdekken.

wpid-20141008_161849-e1413368615819-768x1024

6. Heb je een bepaalde routine in het bloggen gecombineerd met je offline leven?
(bepaalde upload dagen, bepaalde dagen dat je echt voor je blog gaat zitten?)
Nee, al heb ik dit wel vaker geprobeerd erin te krijgen. Ik moet zeggen dat ik wel elke morgen even bezig ben met social media, dus het inplannen van berichten en reageren op reacties en dergelijke. Daarnaast probeer ik iedere keer dat ik ben wezen hardlopen een foto te posten met een tip zeg maar. Daarnaast wil ik eigenlijk ook 3 keer per week een blog online hebben.

7. Waar haal je jou inspiratie vandaan voor je blog?
Inspiratie haal ik eigenlijk vooral uit mijn omgeving, daardoor komen er nu heel veel hardloop artikelen voorbij, en eerder weer meer artikelen over reizen. Ik heb 3 hoofdonderwerpen: hardlopen / reizen / recepten waardoor ik wel al gericht kan zoeken naar onderwerpen. Soms lees ik ergens iets, waardoor ik een idee krijg voor een nieuw artikel. Ik hou eigenlijk zelden een brainstorm sessie voor het bedenken van nieuwe onderwerpen. Als ik inspiratie heb schrijf ik dit meteen op, zodat wanneer ik even geen onderwerp weet te bedenken ik terug kan grijpen naar mijn notitieboekje. Ik ben overigens nog echt van de notitieboekjes en de papieren agenda’s haha.

6717226759_277f236a03_b

8. Wat wil je nog met je blog bereiken?
Ik wil eigenlijk vooral in gesprek komen met mensen met dezelfde interesses. Daarnaast probeer ik die drie onderwerpen inzichtelijker te maken voor iedereen. En natuurlijk wil ik mijn ei kwijt in het schrijven. Ik heb vriendinnetjes van mij aan het lopen gekregen en merk dat ze wel eens vaker met vragen zitten. Ik probeer dan ook bijv. hardlopers (want dat ben je als je de deur uitgaat, ongeacht je niveau) te informeren over verschillende onderwerpen.

9. Ben je naast je blog nog meer actief op social media? (Links)
Ja, ik ben ook redelijk actief op social media. Via Facebook, post ik mijn nieuwe artikelen, maar ook interessante nieuwtjes, foto’s en alles wat ik het delen waard vind. Via Instagram post ik vooral fotos van recepten die ik net uitgeprobeerd heb en omgevings- foto’s wanneer ik weer eens on the run ben. Meestal probeer ik dan ook nog een aantal tips mee te geven die je niet terug vind op mijn blog. Twitter is goed voor random stuff en retweet ik artikelen die ik interessant vind. En op Bloglovin’ ben ik ook te vinden!

10. Heb je nog een handige tip voor mede bloggers of lezers?
Ik denk dat het vooral belangrijk is om te bloggen vanuit een passie, hierdoor hou je het vol en vind je het ook leuk. Mensen pikken het op wanneer je verteld over dingen die je echt interesseren. Daarnaast zou ik zeggen schrijf veel, heel veel, zo kun jij je eigen schrijfstijl ontdekken. Iets wat jou uniek maakt. Het is tenslotte jouw blog, en je kunt er mee doen wat jij wilt.

wpid-img-20141102-wa0008-768x1024

Als laatste wil ik nog Patricia hartelijk bedanken voor dit interview. Vergeet vooral niet een kijkje te nemen op http://www.jacquelinejacobs.nl. Ik wens iedereen nog een hele fijne dag!
Groetjes Jacqueline

Ik wil ook Jacqueline heel erg bedanken voor haar bijdrage aan dit leuke interview en wens haar natuurlijk heel veel succes met al haar avonturen!

Ken jij Jacqueline al?

5 gedachtes over “Bloggers Interview: Jacqueline – jacquelinejacobs.nl

Geef een reactie

