Bloggers Interview: Wesley – goedkoop-natscheren.nl

wesly
Het is weer maandag, dus tijd voor een nieuwe `Bloggers Interview`. Een wekelijks terugkerend artikel waarin ik bloggers interview over wie ze zijn en waar ze over bloggen! Vandaag is het de beurt aan Wesley van goedkoop-natscheren.nl

1.Wie ben je? Hoe je heet, wat je hobby`s zijn , leeftijd enzo?
Ik ben Wesley Velroij, afkomstig uit Kerkrade en ik ben 26 jaar. Mijn hobby’s zijn klassiek scheren en daarnaast kijk ik erg graag Amerikaanse tv series zoals Supernatural bijvoorbeeld, en ben ik groot fan van Koreaanse popmuziek ( Gangnam Style is het bekendste K-Pop nummer ). Oh en ik heb ook een vriendin maar ik weet niet of dat telt als een hobby, maar we gaan wel geregeld samen op reis en afgelopen jaar hebben we samen wel heel veel stedentrips gemaakt

2. Wat is je Blognaam en url en hoe zou jij je blog omschrijven? Wat vinden we zoal op je blog?
De naam van mijn weblog is Goedkoop natscheren, en url is http://www.goedkoop-natscheren.nl. Op mijn weblog schrijf ik voornamelijk over goedkoop natscheren, al dekt dit eerlijk gezegd niet volledig de lading want om precies te zijn schrijf ik over klassiek scheren met een focus op goedkope ( klassieke ) scheerproducten.

Op mijn blog vind je voornamelijk heel veel reviews over aftershaves, scheercrèmes, scheerzepen, scheerkwasten, scheermesjes en krabbers ( klassiek veiligheidsscheermes ) en ik schrijf niet alleen over bekende merken maar ook over onbekende merken welke ik tijdens reizen in het buitenland gekocht heb. Naast reviews schrijf ik ook artikelen waarin ik advies geef of instructies, maar het meeste deel ik mijn ervaringen met producten in de vorm van reviews.

3. Hoelang blog je al op deze blog?
Ik ben deze blog begonnen rondom de jaarwisseling van 2013 / 2014 en nu bestaat mijn weblog om precies te zijn 13 maanden, en de oudere artikelen zijn afkomstig van een oude weblog welke ik opgegeven heb toen ik deze nieuwe blog aangemaakt heb.

4. Ben je een fulltime blogger of is het puur een hobby en heb je daarnaast nog werk of school? (zo ja wat?)
Het is eerlijk gezegd puur een hobby ontstaan uit mijn interesse voor ( goedkoop ) klassiek scheren, en ik probeer wekelijks een artikel te publiceren maar soms lukt dat helaas niet. Ik werk als magazijn medewerker bij een Duitse verzendapotheek gevestigd in Heerlen, en in het begin was het wel leuk om te zien wat voor scheerproducten ze verkochten maar nu doet het mij eerlijk gezegd niks meer.

5. Wat vind je omgeving (familie en vrienden) van je blog?
Ik heb eerlijk gezegd niet echt het idee dat mijn familie en vrienden goed begrijpen wat een weblog nou echt inhoudt, ze weten natuurlijk wel dat klassiek scheren mij hobby is maar daar houdt het eerlijk gezegd ook bij op.

6. Heb je een bepaalde routine in het bloggen gecombineerd met je offline leven?
(bepaalde upload dagen, bepaalde dagen dat je echt voor je blog gaat zitten?)

Mijn vaste publicatie dag is woensdag en de reden dat ik dat doe is omdat ik dat persoonlijk beschouw als het midden van de week, maar verder heb ik niet echt een vast routine wanneer ik artikelen schrijf want dat is afhankelijk van mijn vrije tijd die helaas beperkt is i.v.m. werk.

7. Waar haal je jou inspiratie vandaan voor je blog?
Eerlijk gezegd haal ik de inspiratie uit het feit dat er wereldwijd zoveel ( goedkope ) klassieke scheerproducten zijn, en wanneer ik de kans krijg om ze tijdens een vakantie te kopen dan doe ik dat ook en vaak ben ik dan de eerste persoon die over een onbekend product schrijf.

Dus ik haal mijn inspiratie dus eerlijk gezegd uit de producten zelf, want veel van deze producten zijn namelijk echt goed en daar haal ik mijn passie vandaan om nog meer reviews te schrijven en gelukkig heb ik nog maar enkele negatieve reviews hoeven te schrijven.

8. Wat wil je nog met je blog bereiken?
Mijn doel is om zoveel mogelijk scheerproducten te reviewen, en daarom heb ik momenteel een enorme voorraad aan scheerproducten die wachten om gereviewed te worden. De reden dat het soms jaren kan duren tot ik een aangeschaft product review heeft dus ook met diezelfde voorraad te maken, want ik wil graag de scheerproducten een voor een opgebruiken en dat duurt meestal ongeveer drie maanden voor een scheerproduct van 100ml.
Ik publiceer mijn reviews dus dan ook pas nadat ik het product enkele weken in gebruik heb, want ik ga niet voor kwantiteit maar kwaliteit en ik vind het dus ook niet erg dat mijn blog daarom langzamer groeit dan wanneer ik dagelijks zou bloggen bijvoorbeeld.

9. Ben je naast je blog nog meer actief op social media? (Links)
Ja ik ben actief op Facebook in diverse groepen waaronder mijn eigen Facebook groep Scheren & Verzorging, en daarnaast heb ik ook nog een Facebook pagina, Twitter en Instagram.

Facebook groep: Scheren & Verzorging
Twitter
Instagram
Bloglovin
YouTube

10. Heb je nog een handige tip voor mede bloggers of lezers?
De enige tip die ik voor andere ( startende ) bloggers heb is dat je het beste een thema uit kunt kiezen waar je passie voor hebt, want mijn persoonlijk ervaring is dat geforceerd bloggen niet werkt en hoe klein de doelgroep ook is zolang je met passie blogt over een niche dan komen de bezoekers vanzelf via Google. Overigens is het ook raadzaam om gewoon rustig aan te beginnen, want het is beter om wekelijks een artikel te publiceren van goede kwaliteit dan dat je snel snel gaat schrijven en daardoor de kwaliteit minder kan worden.

Bij deze wil ik Wesley heel erg bedanken voor zijn bijdrage aan het interview en ik wens hem natuurlijk heel veel succes met alles.

Ken jij Wesley al?

3 gedachtes over “Bloggers Interview: Wesley – goedkoop-natscheren.nl

Geef een reactie

