Bloggers Interview: Linda – Mamaliefde.nl

mamaliefde
Het is zondag, dus tijd voor een nieuwe `Bloggers Interview` sinds deze week op zondag. Hier lees je er meer over. Een wekelijks terugkerend artikel waarin ik bloggers interview over wie ze zijn en waar ze over bloggen! Vandaag is het de beurt aan Linda van mamaliefde.nl

1.Wie ben je? Hoe je heet, wat je hobby`s zijn , leeftijd enzo?
Mijn naam is Linda, ik ben 29 jaar en woon in het westen van Nederland. In het verleden was mijn grootste hobby reizen. Van een weekje all inclusive aan het strand of een stedentrip met een vriendin. Tot backpacken door India en Midden-Amerika. Heerlijk vind ik het om wat van de wereld te zien. Na de bruiloft ging de huwelijksreis naar Indonesië. De laatste verre reis die ik heb gemaakt. Met een kind zijn we nog naar Italië en Oostenrijk geweest, maar met twee kinderen tot en met twee jaar vind ik dat geen succes. Misschien dat we dit jaar weer wat plannen kunnen maken als het budget ons toelaat. Kinderen zijn tenslotte niet goedkoop. In plaats daarvan ben ik gaan bloggen, en niet zo’n klein beetje ook. In principe verschijnen er iedere dag twee nieuwe updates.

i-RNvwX3W-L

2. Wat is je Blognaam en url en hoe zou jij je blog omschrijven? Wat vinden we zoal op je blog?
Je vind mijn blog op Mamaliefde.nl. Zelf omschrijf ik mijn blog als een echte traditionele mamablog. Met zowel persoonlijke stukjes over hoe ik het moederschap beleef, fotoverslagen van dagjes uit etc. Maar ook wat meer informatieve en inspirerende stukjes in de vorm van diy’s, knutsels en activiteiten met de kinderen, tips voor uitstapjes, reviews, recepten, shoplogs en nog veel meer. Wel allemaal gebaseerd en geïnspireerd op het dagelijks leven. Het moet wel realistisch zijn. Sinds het begin van dit jaar komt er iedere maandagochtend komt er een nieuwe winactie online!

3. Hoelang blog je al op deze blog?
Een jaar geleden ben ik begonnen met bloggen over het moederschap. Dat beviel me zeer goed zodat ik met moederdag overgestapt ben op een eigen domein. Dat is een goede keus geweest want ik vind het erg leuk om te doen. Daarvoor hield ik een dagboekje bij over de voorbereidingen van de bruiloft, schreef ik van de meeste reizen verslagen en heb ik een privé dagboek bijgehouden over het eerste jaar van onze dochter.

4. Ben je een fulltime blogger of is het puur een hobby en heb je daarnaast nog werk of school? (zo ja wat?)
Ik ben begonnen met bloggen als hobby, het is mijn uitlaatklep. Een manier om te delen wat we hier in huis doen, daar kreeg ik namelijk met enige regelmaat vragen over via facebook. Dit is een mooie manier om dat met een grotere groep te delen. En dat smaakt natuurlijk naar meer. Het bloggen doe ik dus voornamelijk in de avonduren. Drie dagen per week werk ik als gastouder vanuit huis.

5. Wat vind je omgeving (familie en vrienden) van je blog?
In het begin vond ik dit erg moeilijk te delen. Ik had het dus ook niemand verteld. In de tijd dat ik een privé online dagboek bijhield heb ik daar namelijk wel eens commentaar over gekregen. Dat ik geen foto’s van mijn kinderen moest delen. Terwijl het afgeschermd was met een wachtwoord. Een keertje had ik per ongeluk de update van een status op mijn persoonlijke profiel gedeeld in plaats van fanpage. Daar kwamen gelukkig positieve geluiden op. Zelfs de personen die ‘kritiek’ hadden volgen nu graag mijn blog. Zelfs van mensen die geen kinderen hebben, zoals van de studentenvereniging waar ik vroeger lid van was blijken mijn blog te lezen…

2015-01-10 18.26.45 (640x426)

6. Heb je een bepaalde routine in het bloggen gecombineerd met je offline leven?
Indien mogelijk probeer ik te bloggen; vaak blijft dit beperkt tot de middagdutjes van de kinderen en na zeven uur. Het bloggen is echter meer dan alleen stukjes schrijven. Blogjes lezen doe ik voornamelijk in de ochtend, goede manier om wakker te worden. En actief op social media probeer ik met enige regelmaat als dat mogelijk is. Het weekend probeer ik ‘blogvrij’ te houden, maar dat lukt niet altijd even goed.

7. Waar haal je jou inspiratie vandaan voor je blog?
Al mijn inspiratie komt uit het dagelijks leven. Denk aan activiteiten om te doen voor Valentijnsdag, een nieuw gerecht dat ik heb geprobeerd en in de vorm van een recept deel. Een shoplog van de maandelijkse boodschappen of een dagje shoppen in Antwerpen. Foto’s van een dagje sneeuw. Maar ook tips om je kinderen voor te bereiden op een logeerpartij als ze bij oma zijn geweest. Wat te doen bij doorkomende tandjes of als mijn zoon weer eens een sprongetje maakt. Een uitspraak of gedachtenkronkel tijdens het was ophangen doet het ook altijd goed. Vaak zit mijn hoofd vol met halve blogjes waarvoor ik nauwelijks tijd heb om uit te typen. Mijn notitieblokje staat dan ook vol met aantekeningen.

8. Wat wil je nog met je blog bereiken?
Met mijn blog wil ik graag bereiken dat ik andere moeders tot steun kan zijn. Het hoeft niet altijd groot, ingewikkeld en prijzig te zijn om leuke dingen te doen met je kinderen. Zo ben ik heel erg fan van sensopatisch spelen. Dat kan iedereen. Laatst heb ik de ‘grens’ van 10.000 unieke bezoekers per maand gehaald. Een half jaar geleden, met 3.000 uniek, was dat nog erg ver weg. Als je dat haalde was je in mijn ogen goed bezig, zeker als mamablogger die niet ook schrijft over lifestyle, beauty en fashion. Momenteel heb ik mijn streven opgeschroefd naar 1.000 uniek per dag. Als het niet lukt geen probleem, maar ik merk dat het goed werkt om mezelf te blijven uitdagen.

9. Ben je naast je blog nog meer actief op social media? (Links)
Ja, met enige regelmaat deel ik een foto op instagram over de kinderen. Ik heb wel degelijk een leven naast de kinderen, maar zij zijn het belangrijkste, mijn trots. Op twitter plaats ik ook met enige regelmaat een update. Facebook doe ik eigenlijk nooit meer.

10. Heb je nog een handige tip voor mede bloggers of lezers?
Probeer je blog zoveel mogelijk dicht bij jezelf te houden. Door te bloggen over wat jij beleeft of aanspreekt is de kans groot dat de passie er in door klinkt. Zelfs met de spelvauten die ik regelmatig maak ondanks dat ik er op probeer te letten, wordt dat gecompenseerd. Door dichtbij jezelf te blijven wordt je ook al snel uniek. Je eigen persoonlijkheid spreekt er in door. Je hoeft echt niet bang te zijn dat je leven niet interessant genoeg is. Tot slot is het in mijn ogen persoonlijk te bloggen zoals je zelf ook graag blogjes leest. Als jij zelf alles over een bepaald onderwerp gelijk markeert als gelezen in bloglovin moet je er zelf niet over gaan schrijven. Of als je je ergert aan mensen die via twitter continu herhalingen plaatsen om te lezen, moet je dat zelf ook niet gaat doen. Dat werkt misschien op de korte termijn om lezers binnen te halen, uiteindelijk gaat het iedereen denk ik toch om het opbouwen van een hechte volgersgroep.

Bij deze wil ik Linda heel erg bedanken voor haar deelname aan het interview. En natuurlijk heel veel plezier nog met haar blog!

Ken jij Linda al?

2 gedachtes over “Bloggers Interview: Linda – Mamaliefde.nl

Geef een reactie

