Bloggers Interview: Tamara – healthyrunning.nl

Bloggers InterviewTamara
Het is weer zondag, dus tijd voor een nieuwe `Bloggers Interview`. Een wekelijks terugkerend artikel waarin ik bloggers interview over wie ze zijn en waar ze over bloggen! Vandaag is het de beurt aan Tamara van healthyrunning.nl

1.Wie ben je? Hoe je heet, wat je hobby`s zijn , leeftijd enzo?
Mijn naam is Tamara Kops en ik ben 22 jaar. Ik ben geboren in Amsterdam, maar woon al zolang ik me kan herinneren in Almere met veel plezier. Mijn hobby’s lopen nogal uiteen van hardlopen tot shoppen, festivals bezoeken en bloggen. Vooral in de zomer vind ik het heerlijk om buiten te zijn en met een drankje in de zon te genieten van de muziek tijdens een festival of uren in de stad rond te slenteren om uiteindelijk met tassen vol thuis te komen. Hardlopen en bloggen zijn mijn hobby’s die ik het hele jaar door doe. Deze hobby’s heb ik nog niet zo lang geleden ontdekt, maar nemen nu al een grotere rol in mijn leven dan ooit een andere hobby heeft gedaan!

2. Wat is je Blognaam en url en hoe zou jij je blog omschrijven? Wat vinden we zoal op je blog?
Ik heb in oktober 2014 de blog http://www.healthyrunning.nl opgericht. Ik ben in mei 2014 begonnen met hardlopen en ben (mede) daardoor gewicht verloren. Doordat ik regelmatig vragen kreeg over wat mijn tips waren, hoe ik ben begonnen en hoe het gaat met het hardlopen, ben ik dit op gaan schrijven op mijn kleine stukje internet. Op mijn blog vind je dus voornamelijk mijn eigen hardloop ervaringen, tips en andere onderdelen die te maken hebben met hardlopen. Daarnaast wordt er ook geblogd over voeding en gezonde recepten. Deze komen soms van mij, maar soms ook van een vriendin van mij, die helemaal gek is op gezond eten!

Bloggers InterviewTamara2

3. Hoelang blog je al op deze blog?
Toen ik begon met bloggen rond juli 2014, begon ik op een gratis website met mijn eigen naam als domeinnaam. Dit was leuk om uit te proberen, maar al snel merkte ik dat wat professioneler wilde gaan bloggen. Daarom heb ik in oktober 2014 mijn eigen domeinnaam gekocht en heb ik mijn website laten bouwen. Ik hoop dit nog jaren te mogen doen!

4. Ben je een fulltime blogger of is het puur een hobby en heb je daarnaast nog werk of school? (zo ja wat?)
Ik studeer momenteel Vrijetijdsmanagement en zit nu in mijn afstudeerfase. Dit betekent dat ik (als het goed is) in juni 2015 ben afgestudeerd. Daarnaast werk ik als online marketeer bij het bedrijf waar ik mijn scriptie doe. Voor deze functie ben ik ook regelmatig aan het bloggen en onderhoud ik diverse social media kanalen. Het bloggen op mijn eigen website is puur een hobby, al hoop ik hier wel steeds meer tijd voor vrij te kunnen maken.

5. Wat vind je omgeving (familie en vrienden) van je blog?
Mijn omgeving vindt het erg leuk dat ik blog! Zij volgen alles op de voet en kunnen nu gemakkelijk al mijn activiteiten volgen. Af en toe vinden zij het wel even vervelend als ik geen tijd heb om ze te zien, als ik dan eerst nog mijn blog moet afmaken voordat ik kan afspreken. Naast mijn werk en scriptie en overige hobby’s, moeten er natuurlijk wel artikelen online komen. Maar naast deze punten, krijg ik vooral positieve reacties en zelfs van sommige dat zij door mijn blog ook gezonder zijn gaan leven! Dat is natuurlijk waar ik het allemaal voor doe !

6. Heb je een bepaalde routine in het boggen gecombineerd met je offline leven?
(bepaalde upload dagen, bepaalde dagen dat je echt voor je blog gaat zitten?)
In het begin schreef ik één blog per week. Ik merkte dat als ik volgers wil laten binden, ik vaker moest bloggen. Hierdoor komt er nu drie keer per week een artikel online. Voorheen schreef ik dit artikel een dag voordat deze online moest komen. Omdat ik daardoor vaak ’s avonds laat nog aan het schrijven was, was dit niet de goede oplossing. Ik schrijf nu in het weekend twee artikelen voor de week erna en daarnaast schrijft mijn vriendin ook nog 1 artikel. Elke maandag, woensdag en vrijdag komt er om 07:00 uur een blog online. Hierdoor weten de lezers wanneer zij een nieuwe post kunnen verwachten en heb ik voor mezelf een richtlijn waar ik mij aan kan houden. De statistieken, overige taken en social media doe ik wel vaak doordeweeks tussen werk en school door.

7. Waar haal je jou inspiratie vandaan voor je blog?
Mijn inspiratie komt eigenlijk vanuit mezelf. Vaak gaan de verhalen over de events waaraan ik meedoe of over mijn hardlooptrainingen. Tijdens het hardlopen loop ik ook tegen dingen aan en daar ga ik dan vervolgens over schrijven. Denk aan de kleding, muziek of training schema’s. Daarnaast volg ik ook veel andere blogs, waar ik voornamelijk de inspiratie voor recepten vandaan haal.

8. Wat wil je nog met je blog bereiken?
Ik vind het bloggen heerlijk om te doen! Ik heb daardoor veel ervaringen opgedaan met betrekking tot programma’s zoals WordPress, en social media. Wat ik verder nog wil gaan bereiken is hopelijk heel erg veel mensen inspireren. Als ik weer een berichtje in mijn inbox krijg waarin ik lees dat iemand door mijn verhalen is begonnen met hardlopen, kan mijn geluk niet op!

9. Ben je naast je blog nog meer actief op social media? (Links)
Ja zeker! Ik ben actief op bijna alle social media kanalen. Omdat ik toch vind dat je je maar op maximaal twee kanalen tegelijk kunt focussen, heb ik gekozen voor Facebook en Instagram. Ik merk ook dat hier de meeste lezers vandaan komen en het is gemakkelijk om hier andere bloggers op te volgen. Volg mij hier op mijn Facebook pagina en mijn Instagram pagina.

10. Heb je nog een handige tip voor mede bloggers of lezers?
Blijf jezelf en wees eerlijk. Eerlijkheid duurt het langst dus wees transparant naar je lezers toe en vertel ze ook daadwerkelijk wat je doet en verzin geen activiteiten om populair te worden. Als je jezelf blijft en doet wat je leuk vindt, straal je dat ook uit en daardoor zal je veel meer lezers trekken. En vooral: HAVE FUN AND STAY HEALTHY!

Bij deze wil ik Tamara heel erg bedanken voor haar deelname en ik wens haar natuurlijk heel veel succes met haar studie en alles eromheen!

Ken jij Tamara al?

Geef een reactie

