Bloggers Interview: Alex – kookslaaf.nl

kookslaafNL
Het is weer zondag, dus tijd voor een nieuwe `Bloggers Interview`. Een wekelijks terugkerend artikel waarin ik bloggers interview over wie ze zijn en waar ze over bloggen! Vandaag is het de beurt aan Alex van kookslaaf.nl

1.Wie ben je? Hoe je heet, wat je hobby`s zijn , leeftijd enzo?
Mijn naam is Alex en ik ben 26 jaar oud. Ik ben mede-eigenaar van een online mediabureau in Beverwijk. Hier ben ik verantwoordelijk voor alle creatieve uitingen en strategie.
In mijn vrije tijd sta ik veel in de keuken voor mijn blog, hou ik wel van een terrasje of ga ik graag met vrienden lekker op stap in Amsterdam.

2. Wat is je Blognaam en url en hoe zou jij je blog omschrijven? Wat vinden we zoal op je blog?
Samen met een goede vriendin, Shanice, hebben wij in de zomer van 2014 de foodblog Kookslaaf opgericht (www.kookslaaf.nl). Kookslaaf blogt over leuke, simpele gerechten die voor de gewone mens bedoeld zijn. Ook hebben wij een passionele hekel gekregen aan alle blogs en kookboeken die tegenwoordig alleen maar lijken te draaien om superfood, weinig calorieën, geen koolhydraten en andere overdreven gezonde meuk. Zolang je maar in die bikini past of niet met je buikje voor lul staat in de sportschool. Onzin. Gezond eten is belangrijk, maar je bord mag ook wel eens lekker ordinair veel calorieën en koolhydraten bevatten. Word je sterk van.

IMG_3119

3. Hoelang blog je al op deze blog?
Sinds de oprichting in de zomer van 2014 blog ik al op Kookslaaf. Ik streef er naar minimaal 1 blog per dag online te kunnen zetten. Dit kan zowel een recept als een food related nieuwsbericht of recensie zijn.

4. Ben je een fulltime blogger of is het puur een hobby en heb je daarnaast nog werk of school? (zo ja wat?)
Het is voor mij puur een hobby, waar ik veel energie en mijn passie voor koken in kwijt kan. Daarnaast ben ik dus zelfstandig ondernemer.

5. Wat vind je omgeving (familie en vrienden) van je blog?
Iedereen is heel enthousiast over wat we doen! Vooral familie en vrienden zijn altijd erg blij als ik weer is wat nieuwe recepten wil uitproberen en zij het moeten proeven. Dan komen ze graag langs.

IMG_1847

6. Heb je een bepaalde routine in het bloggen gecombineerd met je offline leven?
(bepaalde upload dagen, bepaalde dagen dat je echt voor je blog gaat zitten?)
Ik streef er naar iedere dag een nieuwe blog online te plaatsen. Dat betekent niet dat ik iedere dag ook daadwerkelijk aan het bloggen ben. Ik pak vaak een middag in het weekend en een avond doordeweeks om wat stukjes uit te werken. Vervolgens plan ik dat voor de hele week in. Wel dagelijks zijn we op social media actief, waarbij vooral Facebook onze belangrijkste prioriteit heeft.

7. Waar haal je jouw inspiratie vandaan voor je blog?
Uit kookboeken, van andere kookblogs, uit magazines, van websites, uit eigen ervaring en van de verschillende events die ik bezoek.

8. Wat wil je nog met je blog bereiken?
Eigenlijk heb ik voor mijn gevoel al heel veel bereikt. We hebben dagelijks honderden bezoekers en een flinke groep actieve fans op Facebook. Mensen vinden het blijkbaar leuk wat we doen en belangrijker nog zelfs, wij vinden het ook onwijs leuk wat we doen! Zolang ik er plezier in blijf houden ben ik tevreden en hoef ik niet ‘meer’ te bereiken.
Waar ik stiekem nog wel van droom is om ooit een eigen kookboek uit te geven in dezelfde losse en toegankelijke schrijfstijl als Kookslaaf. Dromen mag toch?!

9. Ben je naast je blog nog meer actief op social media? (Links)
Jazeker! Met Kookslaaf leggen wij de focus vooral op Facebook. Je kunt ons vinden via facebook.com/kookslaaf. Ook zijn we actief op Instagram, via @Kookslaaf.
http://facebook.com/kookslaaf en https://instagram.com/kookslaaf/

10. Heb je nog een handige tip voor mede bloggers of lezers?
Gewoon lekker schrijven over de onderwerpen die je aanspreken! En misschien wel belangrijk ook dat je daar een duidelijke mening/visie vanuit jezelf in kunt zetten. Mensen willen graag lezen wat JIJ als blogger ergens van vindt, of hoe JIJ dingen aanpakt.

Alex heel erg bedankt voor je deelname aan het bloggers interview en ik wens jullie natuurlijk heel veel succes met jullie site. Het ziet er prachtig uit!

Ken jij Alex al?

2 gedachtes over “Bloggers Interview: Alex – kookslaaf.nl

Geef een reactie

