Bloggers Interview: Kattebelletjes – mijnkattebelletjes.blogspot.be

Kattebelletjes
Het is weer zondag, dus tijd voor een nieuwe `Bloggers Interview`. Een wekelijks terugkerend artikel waarin ik bloggers interview over wie ze zijn en waar ze over bloggen! Vandaag is het de beurt aan kattebelletjes van mijnkattebelletjes.blogspot.be

1.Wie ben je? Hoe je heet, wat je hobby`s zijn , leeftijd enzo?
Ik zou hier een uitgebreide beschrijving over mezelf kunnen geven, maar ach, wie hou ik dan voor de gek? Mijn rosse kater Mylo is eigenlijk diegene waardoor mijn blog kan bestaan :). Ik adopteerde hem in augustus 2013 uit het asiel en ik zou hem absoluut niet meer kunnen missen!
Mylo was naar schatting ongeveer 1,5 jaar toen ik hem adopteerde, dus nu zou hij 3 jaar zijn. Hij kan ontzettend lief en schattig zijn, maar is af en toe ook lekker ondeugend ;). Mylo is verzot van veren en lintjes en hij ligt heel graag op onze zolder.

IMG_0674aa

2. Wat is je Blognaam en url en hoe zou jij je blog omschrijven? Wat vinden we zoal op je blog?
Mijn blog noemt Kattebelletjes en is te vinden op http://mijnkattebelletjes.blogspot.be/. Mijn blog is er eentje voor de kattenliefhebbers. Ik schrijf er niet alleen verhalen over de avonturen van Mylo, maar ook product reviews (vaak met filmpjes) van kattenspullen, besparingstips om je lieveling op een goedkope manier te verwennen, mijn ervaringen in verband met gedrag en verzorging van katten, leuke mediaberichten, …

3. Hoelang blog je al op deze blog?
Mijn eerste blogpost plaatste ik op 4 oktober 2014. Jawel, op dierendag! Dat leek me wel een mooie symbolische start :). Ik ben dus nog maar een paar maandjes bezig. Toch zijn er al ongeveer 60 blogposts op mijn pagina te lezen.

4. Ben je een fulltime blogger of is het puur een hobby en heb je daarnaast nog werk of school? (zo ja wat?)
Voor mij is het momenteel een hobby, al ben ik er wel bijna fulltime mee bezig. Het is alsof mijn hersenen elke situatie en dagelijkse bezigheid afscannen op zoek naar nieuwe ideeën voor mijn blog.
Ik denk dat fulltime bloggen slechts voor een kleine groep weggelegd is, maar ach dat vind ik ook niet erg. Het zorgt ervoor dat het leuk en ontspannend blijft. Misschien denk ik daar ooit anders over, maar nu het is het voor mij goed zoals het is.

5. Wat vind je omgeving (familie en vrienden) van je blog?
Het was eigenlijk mijn zus die mij op het idee bracht om een blog te beginnen. Toen ik Mylo in huis gehaald had, postte ik in het begin veel verhalen van Mylo op een forum en ook mijn vrienden overlaadde ik met verhalen van mij. Daarom vroeg mijn zus na een tijdje waarom ik geen blog over hem begon.
Een blog over Mylo alleen leek mij echter niet interessant genoeg voor mensen die Mylo niet persoonlijk kennen. Na een paar dagen brainstormen groeide het idee om, net als bij de vele beautyblogs, reviews te maken, tips te delen,… maar dan allemaal in het thema van katten.
Mijn vrienden weten ook hoe dol ik ben op Mylo, dus ik vermoed dat zij absoluut niet verbaast waren toen ik hen de eerste keer de link van mijn blog doorstuurde ;).

6. Heb je een bepaalde routine in het bloggen gecombineerd met je offline leven?
(bepaalde upload dagen, bepaalde dagen dat je echt voor je blog gaat zitten?)
In het begin postte ik meerdere keren per week omdat ik snel verschillende artikels online wilde zodat geïnteresseerden genoeg te lezen hadden. Momenteel post ik standaard één keer per week op woensdag een nieuw blogbericht. Soms zijn er wel speciale blogposts die daarvan afwijken bijvoorbeeld voor een kortingsactie of iets specifiek in de media ofzo. En op twitter, facebook en google+ post ik tussendoor soms ook nog wat extra’tjes ;).

7. Waar haal je jou inspiratie vandaan voor je blog?
Zoals je wel zal vermoeden is Mylo een hele grote inspiratie voor mijn blog. Maar er zijn ook nog verschillende andere dingen die mij inspireren: een reclameblaadje kattenspullen in, grappige filmpjes van katten, iets wat ik iemand anders hoor zeggen over hun ervaringen met katten, … Het gebeurt meerdere malen per week dat ik denk ‘oh dat is iets voor op mijn blog!’.

mylo

8. Wat wil je nog met je blog bereiken?
Toen ik beslist had dat ik een kat in huis wilde halen, voelde ik me eerlijk gezegd een beetje onzeker. Ik had net mijn hond van 14,5 jaar verloren en had niet zo heel veel ervaring met katten, toch zeker niet als eigenaar. Voor dat ik Mylo adopteerde heb ik me dan ook enkele maanden ondergedompeld in kattenboeken, forums, interessante webpagina’s, … In het eerste jaar dat ik Mylo had heb ik ontzettend veel bijgeleerd en ook nu leer ik nog vaak nieuwe dingen bij.
Ik wil met andere kattenliefhebbers graag zowel mijn ervaringen en tips als mijn liefde voor katten delen.

9. Ben je naast je blog nog meer actief op social media? (Links)
Zoals ik eerder in dit interview schreef plaats ik af en toe extra’s op mijn sociale media pagina’s. Ik ben met mijn blog actief op volgende sites:
– twitter: https://twitter.com/Kattebelletjesx
– facebook: https://www.facebook.com/kattebelletjes
– google+: https://google.com/+MijnkattebelletjesBlogspot
– pinterest: https://www.pinterest.com/kattebelletjesx/
– youtube: http://www.youtube.com/c/MijnkattebelletjesBlogspot
– Bloglovin: https://www.bloglovin.com/blogs/kattebelletjes-13015943?search_term=mijnkattebelletjes.blogspot.com&context=search_page

10. Heb je nog een handige tip voor mede bloggers of lezers?
Vermits ik nog maar enkele maanden blog heb ik het gevoel dat ik vooral nog tips kan gebruiken van bloggers ipv omgekeerd :).
Aan lezers zou ik willen vragen om altijd even op de site te gaan kijken als je een nieuwe blog ziet passeren en dan pas je mening te vormen.
De afgelopen maanden hoorde ik enkele keren van lezers dat ze in eerste instantie niet geïnteresseerd waren omdat ze dachten dat ik in mijn blog enkel ophemelende verhalen over mijn eigen kat zou vertellen. Wanneer ze om één of andere reden dan toch toevallig op mijn blog kwamen (bijvoorbeeld door verveling op het werk :p), waren ze aangenaam verrast door het aantal nuttig posts op mijn blog. Ik denk dus dat ik veel lezers misloop omdat ze een verkeerd beeld hebben zonder dat ze op de site geweest zijn en ik vermoed dat er nog wel blogs zijn die dit probleem hebben. Dus zoals ze in het Engels zeggen: Don’t Judge a book by its cover en ga altijd snel even een kijkje nemen 😉
Bedankt Patricia om mij via deze weg de gelegenheid te geven om mijn blog meer bekendheid te geven.

Kattebelletjes heel erg bedankt voor je leuke interview. Een blog over katten spreekt me altijd wel aan aangezien we er zelf natuurlijk 3 hebben 🙂 Veel succes met je blog!

Ken jij Kattebelletjes al?

6 gedachtes over “Bloggers Interview: Kattebelletjes – mijnkattebelletjes.blogspot.be

  1. Morgaine zegt:

    Nee, ik kende haar nog niet, en gezien wij een kattenfamilie zijn, mijn nicht en haar vriend net twee jonge kittens heeft, ga ik het zeker even delen en bekijjken 😀

    X

Geef een reactie

