Bloggers Interview: Jessica – Corners of the World

jessicalokker
Het is weer zondag, dus tijd voor een nieuwe `Bloggers Interview`. Een wekelijks terugkerend artikel waarin ik bloggers interview over wie ze zijn en waar ze over bloggen! Vandaag is het de beurt aan Jessica van Corners of the World 

1.Wie ben je? Hoe je heet, wat je hobby`s zijn , leeftijd enzo?
Ik ben Jessica Lokker, 23 lentes jong en een reiziger in hart en nieren. Al vanaf mijn eerste bijbaantjes leg ik mijn verdiende geld opzij om de wereld te verkennen. Dat begon natuurlijk klein met uitstapjes in eigen land of naar naburige landen als België en Duitsland, maar al gauw werd de wanderlust meer en meer. Ik heb Journalistiek gestudeerd en ben na mijn studie begonnen als freelancer voor het leveren van tekst, fotografie en video’s, met name binnen de reiswereld. Als ik niet in Verwegistan zit of aan het werk ben struin ik rond op Netflix (van animatiefilms tot detectives) en Pinterest (je doet daar zoveel reisinspiratie op!). Of ik geniet vanuit m’n hangmat in de tuin van het zonnetje terwijl mijn twee schildpadden door het gras kruipen. Daarnaast drink ik graag wijntjes met vriendinnen en wordt de kast met bordspellen regelmatig opengetrokken.

jessicalokker3

2. Wat is je Blognaam en url en hoe zou jij je blog omschrijven? Wat vinden we zoal op je blog?
Corners of the World is mijn blog over reizen naar alle uithoeken van de wereld. Ik wil mensen inspireren om eropuit te gaan en met een andere blik naar de wereld te kijken. Om andere culturen te ontdekken en uit hun comfortzone te stappen.
Bijzondere ervaringen met de lokale bevolking, slow travel, backpacken, budgetreizen en een juiste balans tussen natuur en cultuur zijn de hoofdingrediënten van Corners of the World. Ik schrijf blogs met informatie en tips, maar vindt het ook heerlijk om met mijn camera op pad te gaan. Fotografie, en in de toekomst ook video, spelen dus ook een belangrijke rol op mijn site.

3. Hoelang blog je al op deze blog?
Ik heb inmiddels enkele jaren ervaring met bloggen, maar met Corners of the World heb ik mezelf carte blanche gegeven. De blog is nog maar net online (minder dan een maand), maar ik kan me gelukkig prijzen met de eerste bezoekersaantallen – de verhalen worden door meer mensen dan alleen mijn familie en beste vriendinnen gelezen.

4. Ben je een fulltime blogger of is het puur een hobby en heb je daarnaast nog werk of school? (zo ja wat?)
Ik denk dat ik ongeveer 1-2 uur per dag bezig ben met bloggen – het onderhoud van de site, nieuwe plugins uitproberen, social media kanalen bijhouden en natuurlijk het belangrijkste: mooie verhalen schrijven. Als freelancer werk ik voornamelijk vanuit huis aan schrijfopdrachten, waardoor ik een uurtje bloggen tussendoor gemakkelijk kan inplannen. Het zou natuurlijk fantastisch zijn als ik van m’n blog een parttime baan zou kunnen maken!

5. Wat vind je omgeving (familie en vrienden) van je blog?
De meeste hadden eigenlijk niet veel anders verwacht. Regelmatig vragen mensen aan mij wanneer ik weer vertrek en hoeveel stempels er inmiddels in mijn paspoort staan haha! In combinatie met een studie Journalistiek is een eigen weblog dan geen verrassende uitkomst. En

6. Heb je een bepaalde routine in het bloggen gecombineerd met je offline leven?
Ik plaats sowieso iedere woensdag en zondag een blog. Maar ik merk al dat ik zo veel ideeën heb die ik wil uitwerken dat er vrijdag eigenlijk ook steevast een blog wordt geplaatst. En iedere dinsdag deel ik op Twitter en Facebook een reisquote (met een eigen reisfoto als achtergrond). Ik probeer wel vooruit te werken. Zo heb ik altijd een paar ‘tijdloze’ verhalen achter de hand, mocht ik ineens ziek worden of het superdruk krijgen.

7. Waar haal je jou inspiratie vandaan voor je blog?
Op Pinterest, Twitter, Facebook, op straat. Ik probeer altijd bij een verhaal te bedenken: zou ik het zelf leuk vinden om te lezen? Soms spookt er om 2 uur ’s nachts een geweldig idee door mijn hoofd. Dat komt dan op de ideeënlijst die ik in een inspiratieloze bui dan doorneem.

8. Wat wil je nog met je blog bereiken?
Als mensen mij een berichtje sturen dat ze dankzij mijn blog hun dromen zijn gaan najagen en de wereld willen verkennen ben ik een gelukkig mens. Voor nu wil ik gewoon fijne verhalen, reistips en mooie fotoreportages met zo veel mogelijk mensen delen, maar wie weet zijn mijn ambities over een paar jaar weer bijgeschaafd haha.

jessicalokker4

9. Ben je naast je blog nog meer actief op social media? (Links)
Twitter: @cornersnl
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Corners-of-the-World/1605181909713982
Pinterest: https://nl.pinterest.com/cornersnl/
Bloglovin’: https://www.bloglovin.com/blogs/corners-world-13962573

10. Heb je nog een handige tip voor mede bloggers of lezers?
Voor bloggers: ga bloggen om je passie te verspreiden, om te inspireren, om te delen. Bezoek regelmatig evenementen die met jouw blog te maken hebben en kom in contact met andere bloggers. Ik vertrek altijd met een overdosis inspiratie naar huis!
Voor lezers: stap eens in de zoveel tijd eens uit je comfortzone. Het maakt het leven zoveel leuker. Een paar dagen vrij en niets te doen? Wat let je om in de auto of de trein te stappen en een voor jou onbekende stad of bezienswaardigheid te gaan ontdekken? Durf te dromen en die dromen vervolgens om te zetten in plannen.

Jessica, heel erg bedankt voor je mooie interview. Ik wens je heel veel plezier bij je ambities met het reizen!

Ken jij Jessica al?

2 gedachtes over “Bloggers Interview: Jessica – Corners of the World

Geef een reactie

