Bloggers Interview: Rianne – Riannereist

riannereist
Het is weer zondag, dus tijd voor een nieuwe `Bloggers Interview`. Een wekelijks terugkerend artikel waarin ik bloggers interview over wie ze zijn en waar ze over bloggen! Vandaag is het de beurt aan Rianne van Riannereist.

1.Wie ben je? Hoe je heet, wat je hobby`s zijn , leeftijd enzo?
Ik ben Rianne van Baarsen, 19 jaar en ik kom uit Heemskerk. Mijn hobby’s? Dan kan ik heel lang doorgaan! Vanzelfsprekend schrijven en literatuur, ik vind taal gewoon heel erg leuk en interessant (geek!). Daarnaast vind ik het heerlijk om te sporten. Vanwege een knieblessure kan ik niet alles meer, maar toch doe ik nog aan hardlopen, Zumba, mountainbiken en gewoon krachttrainingen thuis.

IMG_1387

Online ben ik vooral ‘bekend’ onder de naam Rianne Jaden. Het is een lang verhaal, maar het is min of meer mijn ‘artiestennaam’ of ‘pseudoniem’, al is dat wellicht iets te ver gezocht. Vrijwel al mijn social media accounts kun je onder deze naam vinden.

2. Wat is je Blognaam en url en hoe zou jij je blog omschrijven? Wat vinden we zoal op je blog?
Mijn blog heet ‘Rianne Reist’ en je kan ‘m vinden via riannereist.wordpress.com. Waarschijnlijk raad je het al: een reisblog. Momenteel ben ik tweedejaars student Toerisme en Recreatie en ik heb een grote passie voor reizen. Ik had al eerder een blog met persoonlijke artikelen, maar ik kwam er al snel achter dat ik het heel leuk vond om te schrijven over reizen en trips die ik maakte. Hierop besloot ik om een apart blog aan te maken voor mijn reisverhalen en reistips. Hij is weliswaar nog erg in de maak en er staat nog niet héél veel op, maar ik ben er hard mee bezig!

3. Hoelang blog je al op deze blog?
Bijna een jaar. Mijn andere blog, riannevanbaarsen.wordpress.com, bestaat wel al zo’n drie jaar.

4. Ben je een fulltime blogger of is het puur een hobby en heb je daarnaast nog werk of school? (zo ja wat?)
Het is puur als hobby. Voor de inhoud van mijn blog ben ik afhankelijk van de trips die ik maak, want zonder trips is er niet veel om over te bloggen en hierdoor is fulltime schrijven lastig. Daarnaast spelen mijn studie en sport een grote rol in mijn leven, waardoor het bloggen slechts een hobby van mij is nu en voorlopig houd ik dat ook nog wel zo.

IMG_2253

5. Wat vind je omgeving (familie en vrienden) van je blog?
Ze vinden het heel erg leuk! Vooral de mensen en hun vrienden die met mij mee waren op een reis vinden het leuk om te lezen. Ik krijg vaak complimentjes erover en reisblogs lijken erg aan te slaan.

6. Heb je een bepaalde routine in het bloggen gecombineerd met je offline leven?
Nee, totaal niet. Ik blog wanneer ik een trip heb gehad of wanneer ik denk iets nuttigs te melden heb. Soms zijn trips erg spontaan, dus een routine erin krijgen is nou eenmaal lastig, maar het is niet dat ik dat mis.

7. Waar haal je jou inspiratie vandaan voor je blog?
Van alles wat om mij heen gebeurd. Als ik ergens ben, dan kijk ik niet naar het grote geheel, maar naar de kleine details. Een meisje dat met grote ogen naar de blanke toeristen kijkt, de muzikanten die in een zijstraatje spelen en de liefde waarmee iemand je eten voorschoteld. Het zijn juist die kleine dingen waar ik inspiratie uit haal om een mooi verhaal te schrijven. Daarnaast lees ik veel andere reisblogs en reistijdschriften zoals Travel en Columbus. Hier staan altijd zoveel interessante dingen in dat ik ‘m altijd maar weer koop.

IMG_3133

8. Wat wil je nog met je blog bereiken?
Ik wil vooral mensen entertainen met mijn verhalen en inspireren om ook bepaalde reizen te ondernemen. Marokko is bijvoorbeeld een land waar nog regelmatig afkeur voor is, maar ik heb met eigen ogen gezien dat het een schitterend land is met heel aardige mensen. Ik hoop toekomstige reizigers te informeren en te helpen, zodat zij het ook naar hun zin kunnen hebben. In de algemene reisgidsjes staan vaak alleen de hoogtepunten en partners, ik wil juist die lijn voorbij en de lokale dingen op de kaart zetten.

9. Ben je naast je blog nog meer actief op social media? (Links)
Ja, vooral op Facebook en Instagram, maar deze zijn niet specifiek gelinkt aan m’n blog. Mijn Facebook kun je vinden op facebook.com/riannejaden en Instagram via @RianneJaden. Twitter heb ik ook nog, maar ik tweet weinig uit mezelf. Ik vind het wel heel leuk om opmerkingen of vragen te krijgen via dit platform, ik reageer altijd! Ook dit account is @RianneJaden.

10. Heb je nog een handige tip voor mede bloggers of lezers?
Kijk niet naar wat anderen doen en besteed niet teveel aandacht aan bezoekersaantal. Het gaat er vooral om dat jij iets doet wat je leuk vindt. Als je dat heb gevonden en je doet iets met passie, dan komen die bezoekers vanzelf. Tuurlijk kost het wel wat inspanning, maar leg je focus echt op je werk en niet op de promotie. Het moet leuk zijn, geen verplichtingen en frustraties.

Rianne heel erg bedankt voor je deelname aan het bloggers interview en ik hoop dat je nog vele mooie reizen mag maken!

Ken jij Rianne al?

Geef een reactie

