TAG: Geld in je leven!

TAGgeldinjeleven2
Via via kwam ik de Geld in je leven TAG. Het leek me leuk om deze in te vullen en niet omdat ik tonnen te besteden heb haha maar gewoon om het eens lekker ongegeneerd over geld te hebben! Dus wil je ook mee lezen en kletsen over geld? Let`s go!

1. Wat kocht je van je allereerste geld? 
Ik denk dat dat wel iets van snoep moet zijn geweest haha, of iets moois voor mijn verjaardag van de centjes die ik kreeg!

2. Kreeg je als kind zakgeld?
Jazeker, vanaf wanneer weet ik niet meer precies. Maar eerst was het €5- per week en later werd dat €50,- per maand. Maar ik kreeg het niet altijd hoor, gelukkig hoefde ik niet echt kleding ervan te kopen ofzo dus was dat meer voor rommel haha!

3. Leerde je als kind sparen? 
Ja dat leerde ik wel, maar dat ging en gaat nog steeds niet, haha ik denk dat ik gewoon een gat in mijn hand heb!

4. Wat kocht je van je eerst verdiende salaris? 
Volgens mij kocht ik daar beltegoed van toendertijd nog!

5. Wat zou je doen als je de loterij won? 
Dan zou ik eerst de financiële rompslomp om me heen oplossen en daarna heerlijk shoppen en op vakantie gaan. Maar dat ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoeveel er in de pot zit dan he.

6. Je krijgt een extraatje van 100 euro, wat doe je ermee? 
Het zou eigenlijk op de spaarrekening moeten of ergens anders heen, maar ik denk dat het op gaat aan een lekker etentje ofzo een keertje.

TAGgeldinjeleven

7. Bespaar je bewust, zo ja waarop? 
Besparen heb ik hier gedaan zoeizo de laatste tijd dat ik bij de Lidl boodschappen doe en verder natuurlijk met alleen licht aan als het donker is, de tv van standby wel een beetje dat soort standaard dingetjes.

8. Vind jij dat geld gelukkig maakt?
Ja ik denk dat geld wel gelukkig kan maken. Elke dag zorgen of je de rekeningen wel kan betalen, of je het eind van de maand wel haalt, of je nog wel eten kan halen maakt een mens niet gelukkig lijkt mij. Ookal ben je nog zo gelukkig met je gezin bijvoorbeeld of de dingen die je doet, de last van het hebben van geen geld weegt na mijn mening altijd zwaarder!

9. Sparen of uitgeven?
Uitgeven dus, geld met rollen ook al is het niet veel…

10. Wat zou je doen als je op eens heel erg rijk werd? 
Dan zou ik hetzelfde doen als wat ik zou doen als ik de lotto zou winnen, maar daarbij zou ik ook gaan verhuizen, ik heb altijd gezegd niet in dit huis te willen blijven en zeker met genoeg geld dan zal dat èèn van de eerste dingen zijn die in gang gezet worden.

Neem hem gerust over als je wilt, ik ben hem al op verschillende blogs tegen gekomen dus dubbel taggen heeft geen zin natuurlijk. Laat wel even weten als je hem overneemt lijkt me leuk om even te komen kijken bij je.

Wat vind jij, maakt geld gelukkig?

Een gedachte over “TAG: Geld in je leven!

  1. Morgaine zegt:

    Het is misschien leuk als je je meldt bij Godelieve van Liever Voordelig die deze tag heeft verzonnen, dan kun je iedereen lezen, ook mij, die deze tag al gedaan hebben 😀 Zij zal jou dan ook toevoegen.

    http://lievervoordelig.nl/de-geld-in-je-leven-tag/

    En bij mij, onder tags of in search, kun je de tag terugvinden, ben het met je eens over dat geld wel degelijk gelukkig kan maken, maar dan gewoon precies genoeg om van te kunnen leven en leuke dingen te kunnen doen, miljarden hoeft dan ook weer niet. Ik heb het moeten doorleven zelfs, mijn gezin onderhouden en niets hebben, en geloof mij, je kunt er zelfs ziek van worden, stress, geen hulp en dan… zorgen dat je kind of kinderen wel genoeg te eten krijgen elke dag en dan ook nog gezond…. Dan krijgt gezond eten een hele andere status ook.

    X

Geef een reactie

