Bloggers Interview: Floor – Lipstickfever

lipstickfever
Het is weer zondag, dus tijd voor een nieuwe `Bloggers Interview`. Een wekelijks terugkerend artikel waarin ik bloggers interview over wie ze zijn en waar ze over bloggen! Vandaag is het de beurt aan Floor van Lipstickfever.

1.Wie ben je? Hoe je heet, wat je hobby`s zijn , leeftijd enzo?
Hoi! Ik ben Floor Verberkt. Ik ben 19. Mijn hobby’s zijn uitgaan winkelen, fotografie en alle andere standaard meiden dingen! Daarnaast ben ik dol op creatieve dingen, ik heb ook een korte tijd op de kunstacademie gezeten en ben ik dol op reizen!

2. Wat is je Blognaam en url en hoe zou jij je blog omschrijven? Wat vinden we zoal op je blog?
Mijn blog heet Lipstickfever.nl en de naam zegt het natuurlijk al. Mijn blog gaat over make-up en beauty en mijn favoriete beauty product is lipstick. Op mijn blog vind je vooral reviews en andere tags die make-up gerelateerd zijn. Ik wil binnenkort ook video’s gaan uploaden. Maar ik ben zo kritisch naar mezelf dat ik ze nu nog niet durf te uploaden. Ik wil de kwaliteit omhoog hebben.

3. Hoelang blog je al op deze blog?
Mijn blog is begonnen nadat ik op de kunst academie heb gezeten. Toen ik bij de kunstacademie vertrok zakte mijn creatieve bezigheden in. Dit vond ik zonde. In plaats van een schetsboek vullen die daarna in het stof zou verdwijnen, besloot ik een blog te starten. Bloggen was toen al erg in opkomst en ik zag het als de ideale manier om mijn creativiteit in kwijt te kunnen. En er tegelijkertijd iets mee te produceren. Ik maakte iets op mijn eigen stukje internet en dat vond ik heerlijk. Mijn blog bestaat ondertussen bijna twee jaar. De naam Lipstickfever bestaat pas een stuk korter. Ongeveer een half jaar blog ik pas onder deze naam. Daarvoor heette mijn blog gewoon FloorVerberkt.

4. Ben je een fulltime blogger of is het puur een hobby en heb je daarnaast nog werk of school? (zo ja wat?)
Het bloggen is bij mij helaas puur een hobby. Niet omdat ik er geld mee wil verdienen, maar omdat ik er graag wat meer tijd in zou willen steken. Dat is het probleem bij mij. Ik studeer momenteel voltijd Small Business and Retail Management aan de Avans Hogeschool in ‘s-Hertogenbosch. Daarnaast werk ik in een kledingwinkel in de weekenden om nog wat bij te verdienen. Het bloggen moet daar helaas tussendoor gebeuren. Ik probeer altijd goed te plannen en een manier vinden om hiermee te werken. Dit is vaak heel lastig met mijn opleiding omdat mijn lesrooster elke dag anders is. Ik heb veel lessen die elke week helemaal door elkaar lopen. Dat maakt het lastig om een vaste routine te vinden. Gelukkig gaat dit steeds beter en ik hoop dat mijn blog daarom ook meer aandacht zal gaan krijgen de komende tijd.

5. Wat vind je omgeving (familie en vrienden) van je blog?
Het verschilt heel erg. Heel veel mensen hebben geen idee wat het is of wat het inhoud. Andere zijn trots puur om het idee. Slechts een enkele toont daadwerkelijk interesse in mijn website en wat erop staat. Ik hoor er vrij weinig over terwijl veel mensen hem wel bekijken/ervan af weten. Dit is redelijk jammer. Ik heb het idee dat er over het algemeen redelijk oppervlakkig mee omgegaan wordt. Iedereen vind het wel prima maar vind het ook niet echt interessant. Dan is het natuurlijk aan mij om iedereen te laten zien wat je ermee kan en hoe leuk het kan zijn! Postive Thinking!

6. Heb je een bepaalde routine in het bloggen gecombineerd met je offline leven?
(bepaalde upload dagen, bepaalde dagen dat je echt voor je blog gaat zitten?)
Dit is voor mij heel erg lastig. Zoals ik hiervoor al uitlegde heb ik dagelijks andere lestijden. Vaak kijk ik van tevoren wanneer ik tijd heb die week om aan mijn blog te werken. Maar zelfs dan komen er vaak onverwachte schoolopdrachten etc. tussendoor. Mijn opleiding vraagt heel veel tijd en energie en dat is jammer. Ik zou mijn website graag meer ontwikkelen. Dit doe ik dan ook vaak tijdens vakanties.

7. Waar haal je jou inspiratie vandaan voor je blog?
Van alles en nog wat! Je komt vanzelf dingen tegen. Hoort iets van vriendinnen, tijdschriften, blogs, internet, social media. Hier kun je zelf ook heel veel ideeën uithalen. Natuurlijk is het dan wel belangrijk om niet te kopiëren. Ik kom vaak op ideeën en werk deze dan zelf uit. Al vind ik het het leukste om producten te fotograferen. Ik ben mijn blog begonnen omdat ik zo hou van fotografie en schrijven, en dit is dan ook de kern. Ik probeer altijd mijn fotografie tot een hoger level te brengen (dus tips?). Ik ben nog op zoek naar een column die ik elke week of maand terug zou kunnen laten komen, maar daar ben ik nog niet uit.

8. Wat wil je nog met je blog bereiken?
Groei. Mijn blog is op het moment heel erg aan het groeien en daar ben ik heel erg blij mee. Ik wil zo veel mogelijk leren van mijn blog. Zowel op het gebied van websites zelfs als alles dat om de blog draait. Evenementen om bijvoorbeeld sociale vaardigheden te leren. Maar het liefst zou ik zo veel mogelijk willen leren over fotografie en andere aspecten van mijn website om de kwaliteit zo veel mogelijk te verbeteren. En daar hoort groei een beetje bij.

9. Ben je naast je blog nog meer actief op social media?
Instagram: Lipstickfevernl
Twitter: Lipstickfevernl
Facebook: Lipstickfever

10. Heb je nog een handige tip voor mede bloggers of lezers?
Dit heeft iedereen vast al honderd keer gehoord, maar blijf jezelf en blijf uniek. Blog niet omdat je er geld mee wilt verdienen maar omdat er passie achter zit. Vertel alles op jou manier en doe je eigen ding. Dat maakt jou blog al uniek. Ben niet bang om jezelf te zijn. Als je jezelf laat zien op het internet, doe het dan ook eerlijk en goed!

Floor heel eg bedankt voor je leuke bijdrage aan het interview. En heel veel succes met alles waar je mee bezig bent!

Ken jij Floor al?

2 gedachtes over “Bloggers Interview: Floor – Lipstickfever

Geef een reactie

