BlondFriday – Hoe mijn verzameling begon!

blondamsterdamhoebegonmijnverzameling1
Vanaf vandaag zal je elke vrijdag een BlondFriday kunnen vinden hier. Blond Amsterdam verzamelen is iets wat 1,5 jaar geleden begon, en ik vind het leuk om dat met andere te delen. Dus wat je kan verwachten? Denk aan mijn eigen collectie, special items, andere blond fans in de aandacht, wishlist etc. Vandaag vertel ik hoe ik begon met verzamelen en wat kiekjes uit mijn collectie.

Ik heb het servies van Blond Amsterdam eigenlijk altijd leuk gevonden, maar mezelf nooit verdiept in het feit dat er een hoop verschillende lijnen zijn, dat er speciale items worden gemaakt in samenwerking met, dat je zelf iets persoonlijks en dus unieks kan late maken.

Maar waar begin je met verzamelen, blond bestaat al een aantal jaren en er is dus enorm veel op de markt geweest waarvan je het bestaan niet wist.

Het is begonnen toen ik 1,5 jaar geleden voor mijn verjaardag 2 bordjes kreeg van het Efteling servies. Er is in samenwerking met de Efteling een hele grote lijn gemaakt (wat ik eerst niet wist) Ik had wel een mok waaruit ik dronk maar verder eigenlijk nog niks. Vanuit daar heb ik besloten om mijn collectie verder te gaan uitbreiden, wat dan nu resulteerd in het feit dat ik de Efteling serie compleet mag hebben met de extra mok die alleen eigenlijk voor het Eftelingpersoneel is gemaakt.

Ik heb wat special items o.a. bijvoorbeeld de serie die is gemaakt in samenwerking met KLM, een kop en schotel in samenwerking met ABN Amro bank en een mok die is gemaakt voor het Leger des Heils.
Zo zijn er natuurlijk nog een hoop andere items die rondzwerven op o.a. marktplaats en de facebook verkoop groepen, waar ik er van een paar lid ben.

Ik heb in die 1,5 jaar aardig wat mooie dingen mogen verzamelen en er zijn natuurlijk nog een hoop dingen die ik graag zou willen bemachtigen, maar er wordt veel geld voor gevraagd als een item niet meer te koop is of die voor speciale samenwerkingen zijn gemaakt. Zo ook bijvoorbeeld de serie die gemaakt is met Blijdorp (de diergaarde) die staat ook nog steeds bovenaan de wishlist.

In het begin ben ik natuurlijk als een gek dingen gaan opzoeken, kopen maar ook weer verkopen, mezelf verdiepen welke lijnen er zijn, wat ik leuk vind etc. Ik koop niet alles wat uit komt, ik koop echt alleen de dingen die ik leuk vind. Het hoeft niet perse te passen bij de dingen die ik al heb die drang heb ik niet. Als ik het leuk vind dan maak ik het wel passend op èèn of andere manier!

Al met al ben ik al 2 jaar trots aan het sparen en vind ik het leuk om mensen die hier komen te laten zien wat mijn nieuwste item is, of vind ik het heerlijk om te zoeken naar items die speciaal zijn. Ooit wil ik nog een eigen Limited Edition op aanvraag maken, maar dit kost ook gewoon een hoop geld en daar moet ik ook gewoon goed over nadenken wat daarop moet komen etc, maar dat is wel mijn grootste wens om dit ooit te kunnen doen!

Hieronder nog wat kiekjes uit mijn collectie

blondamsterdamhoebegonmijnverzameling2

Ken jij het servies van Blond Amsterdam?

5 gedachtes over “BlondFriday – Hoe mijn verzameling begon!

  1. Jinnie93 zegt:

    Wat geweldig! Wij hebben ook best veel van Blond Amsterdam, echt zo leuk en vrolijk! Toevallig vond ik gisteren een leuke cadeauwinkel waar ze stationery ervan verkopen, dus heb een heel leuk Blond Amsterdam adresboekje gekocht:)

  2. Morgaine zegt:

    Ja natuurlijk ken ik het maar naast de prijs had ik zoiets van, ik heb al mokken en spullen genoeg, hahaha En de special items ga je niet gebruiken, dus nee ben er niet aan begonnen.

    Vanmorgen las ik trouwens bij een andere blogster dat ze haar hele blond servies net heeft verkocht, ze was het zat, haha ik hoop dat jij anders in elkaar zit, want wat zij heeft gedaan dat had ik ook kunnen zijn. 😉

    X

Geef een reactie

