Bloggers Interview: Leonie – Sugarframe

interviewsugerframenl
Het is weer zondag, dus tijd voor een nieuwe `Bloggers Interview`. Een wekelijks terugkerend artikel waarin ik bloggers interview over wie ze zijn en waar ze over bloggen! Vandaag is het de beurt aan Leonie van Sugerframe.

1.Wie ben je? Hoe je heet, wat je hobby`s zijn , leeftijd enzo?
Ik ben Leonie, 26 jaar en ik woon samen met mijn man en onze kat. Ik vind het leuk om te bakken, kleuren en te fotograferen. Haken is ook een hobby maar dat doe ik nu iets minder vaak. En natuurlijk is bloggen ook een hobby van mij! Als ik het wat rustiger aan wil doen dan vind ik het fijn om een boek te lezen of series te kijken.

2. Wat is je Blognaam en url en hoe zou jij je blog omschrijven? Wat vinden we zoal op je blog?
Ik blog op Sugarframe en die heeft de verrassende url http://www.sugarframe.nl. Mijn blog was eerst voornamelijk gericht op mijn hobby’s, maar er komt nu steeds meer lifestyle tussendoor. Het heeft geen heel duidelijk thema. Mijn blog laat vooral zien wat ik leuk vind en hoe mijn leven er uit ziet. Ik blog nog steeds over hobby’s, maar ook over het day zero project waar ik mee bezig ben en over mijn leven als chronisch zieke. Dat zijn de onderwerpen die het meest terugkomen.

3. Hoelang blog je al op deze blog?
1,5 jaar geleden ben ik begonnen met Sugarframe. Het begon als leuke hobby zonder planning, doelen of schema. Na een half jaar werd het iets serieuzer. Het laatste half jaar ben ik echt begonnen met bloggen zoals ik het nu doe. Ik besteed meer aandacht aan SEO en social media en ik lees veel tips over bloggen. Ik merk ook dat het daardoor een stuk leuker wordt waardoor je er nog meer tijd in wilt steken!

4. Ben je een fulltime blogger of is het puur een hobby en heb je daarnaast nog werk of school? (zo ja wat?)
Ik heb geen werk dus je zou kunnen zeggen dat ik een fulltime blogger ben, omdat dat het enige is dat ik doe. Toch zou ik eerder zeggen dat het een hobby is, omdat ik er geen 40 uur in de week mee bezig ben en ik er geen geld mee verdien. Ik heb vanwege mijn ziektes een wajonguitkering en ben net begonnen met een proefplaatsing bij een lokaal marketingbureau. Ik hoop dat ik hier kan blijven en mijn uren kan uitbreiden. Het is dan ook niet mijn ambitie om fulltime te bloggen.

5. Wat vind je omgeving (familie en vrienden) van je blog?
De meeste mensen hebben er niet echt een duidelijke mening over. Ze vinden het over het algemeen wel leuk, maar ze vinden het ook niet altijd nodig om alles op internet te delen. Maar aan de andere kant vinden ze het wel vaak knap dat ik persoonlijke verhalen durf te plaatsen. Beetje tegenstrijdig dus. Maar ik heb in mijn omgeving eigenlijk nog geen negatieve reacties gehad op mijn blog.

6. Heb je een bepaalde routine in het bloggen gecombineerd met je offline leven?
(bepaalde upload dagen, bepaalde dagen dat je echt voor je blog gaat zitten?)
Ik plaats op maandag en vrijdag een artikel en op woensdag komt altijd een Wednesday Wisdom online. Ik heb geen routine in het schrijven van blogs. Ik heb op sommige dagen veel pijn of weinig energie dus dan doe ik niks aan mijn blog. Als ik mij beter voel kan ik juist weer vooruit werken. Dus ik heb alleen een routine in het online laten komen van mijn artikelen.

7. Waar haal je jou inspiratie vandaan voor je blog?
Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed waar ik die vandaan haal. Soms schiet er opeens een idee voor een blogpost door mijn hoofd en ik weet meestal niet of ik dan geïnspireerd ben door een ander of dat het gewoon zomaar te binnen schoot. Ik haal mijn inspiratie dus denk ik vooral uit de dingen die ik leuk vind of dingen die mij bezig houden. Soms gebruik ik een speciale dag om een blogpost omheen te schrijven (zoals de dag tegen het pesten), dus dat kan ook inspiratie zijn voor mij.

8. Wat wil je nog met je blog bereiken?
Ik wil vooral meer begrip en bekendheid voor chronische ziektes hebben. Daar zit geen bepaald bezoekersaantal aan vast. Natuurlijk is het fijn om veel bezoekers te hebben, maar ik vind het vooral belangrijk dat er meer begrip komt voor zieke mensen. Als iemand tegen mij zegt dat ze echt iets aan mijn artikel hadden dan ben ik dolgelukkig!

9. Ben je naast je blog nog meer actief op social media? (Links)
Ja ik ben met mijn blog actief op Bloglovin (https://www.bloglovin.com/blogs/sugarframe-12520595) en Facebook (https://www.facebook.com/pages/Sugarframe/198346297020408) Privé zit ik op Pinterest (https://www.pinterest.com/89leonie89/) en Twitter (https://twitter.com/leonieseket) hoewel ik soms ook dingen over mijn blog deel op Twitter.

10. Heb je nog een handige tip voor mede bloggers of lezers?
Blijf bij jezelf en doe waar jij je goed bij voelt. Probeer je niet te veel aan te passen aan anderen.

Leonie heel er bedankt voor je invulling van het interview, ik hoop dat je snel ondanks alles weer werk vind en je lekker door kan blijven bloggen!

Ken jij de blog van Leonie al?

2 gedachtes over “Bloggers Interview: Leonie – Sugarframe

Geef een reactie

