To Do or Not To Do..!


bron
Wel of geen to do lijstje? Zelf heb ik een kleine haat liefde verhouding met die dingetjes, of ik plan hem te vol of ik vergeet compleet dat ik hem had ingevuld. Vandaag de (na mijn mening) voor en nadelen van een To Do lijstje.

Een To do lijstje heeft zijn voor en nadelen natuurlijk (maar dit is eigenlijk met alles) Ik heb ze op een rijtje gezet.

Voordelen
– Je kan ordenen wat je wilt gaan doen
– Je hebt een stok achter de deur (want je wilt het lijstje natuurlijk afgestreept afsluiten aan het einde van de dag)
– Het houd je in focus de gedurende dag
– Het geeft voldoening als je hem helemaal afkrijgt

Nadelen
– Ik plan hem vaak te vol, waardoor ik gestressed word
– Ik pin me teveel vast en heb geen oog meer voor spontane dingen
– Een faal gevoel als ik het niet gedaan krijg wat erop staat
– Zonder lijstje lijkt het wel of ik niet kan functioneren, ik ben er soms te afhankelijk van

Nou zoals je ziet wegen de voor en nadelen tegen elkaar op. Conclusie? Ik kan niet zonder maar ook niet met haha

Hoe sta jij tegenover de To Do lijstjes?

2 gedachtes over “To Do or Not To Do..!

  1. Morgaine zegt:

    To do lijstjes maak ik alleen als het erg druk is en er veel papierwerk of een vakantie aan zit te komen. hahaha Dat zijn nogal twee uitlopende zaken natuurlijk, maar de één heeft eventueel te maken omdat ik dan ook weer instanties moet bellen omdat er een papier ontbreekt, en met vakantie, of ik alles heb gedaan en geregeld wat moet, het is natuurlijk not done, om de kat alleen te laten en niemand aanwezig om voor hem te zorgen bijv. πŸ˜‰ Al is dat wel het eerste wat ik regel hoor als… hahaha

    Verder bekijk ik het per dag en dat gaat prima. πŸ˜€

    X

  2. Sabine zegt:

    Ik maak alleen een to-do lijstje als ik even door de bomen het bos niet meer zie en ik wat rustiger wil worden in mijn hoofd. Dan werkt het heel goed! Als ik alles zonder to-do lijstje zelf aankan gebruik ik het niet. Dus voor mij heel nuttig als een soort redder in nood πŸ™‚

Geef een reactie

