Bloggers Interview: Annette – annegesgracefully

annegesgracefully
Het is weer zondag, dus tijd voor een nieuwe `Bloggers Interview`. Een wekelijks terugkerend artikel waarin ik bloggers interview over wie ze zijn en waar ze over bloggen! Vandaag is het de beurt aan Annette van annegesgracefully.

1.Wie ben je? Hoe je heet, wat je hobby`s zijn , leeftijd enzo?
Ik ben Annette, 44 jaar en moeder van twee tieners (een zoon van 19 en een dochter van 16). Ik heb een fulltime baan als Senior HR manager bij een grote multinational en mijn hobbies zijn bloggen en lezen.

2. Wat is je Blognaam en url en hoe zou jij je blog omschrijven? Wat vinden we zoal op je blog?
Mijn Blognaam is Ann Ages Gracefully en is te vinden op http://annagesgracefully.com op mijn blog vind je een diversiteit aan artikelen over beauty & lifestyle, boekreviews en een vleugje fashion. Eigenlijk alles wat ik zelf leuk vind dus. Ik hoop dat mijn blog leuk is voor de wat ‘oudere’ dames maar uiteraard zijn alle leeftijden welkom. Voor de reviews over huidverzorging wat ik zelf erg leuk vind, probeer ik merken uit die je niet zo snel aantreft op andere blogs en die varieren in prijs tussen de 30 en 60 euro zo’n beetje. Soms wat duurder en soms wat goedkoper. Wel altijd anti-aging .

3. Hoelang blog je al op deze blog?
Ik ben nu bijna een jaar aan het bloggen op 29 mei besloot ik te beginnen. Ik zat er al langere tijd (echt een jaar ofzo) over na te denken maar uiteindelijk gewoon de knoop doorgehakt. Ik vond het zo jammer dat er zo weinig 40+ ers te vinden waren. Door mijn blog heb ik er wel inmiddels een aantal gevonden trouwens, heel leuk. Ik plaats 3x per week een artikel op Maandag, Woensdag en Zaterdag.

4. Ben je een fulltime blogger of is het puur een hobby en heb je daarnaast nog werk of school? (zo ja wat?)
Het is echt een hobby want ik werk dus full-time. Ik doe het dus voornamelijk allemaal in het weekend. Met name foto’s maken was een uitdaging in de wintermaanden. Schrijven doe ik soms ook doordeweek s’avonds als ik zin heb maar ook dit doe ik vaak in het weekend. Dan heb ik er zelf net wat meer rust voor.

5. Wat vind je omgeving (familie en vrienden) van je blog?
Mijn kinderen vinden het wel leuk en mijn vrienden volgens mij ook. We hebben het er wel eens over maar het is geen constant gespreksonderwerp zeg maar. Op mijn werk weten niet zo veel mensen dat ik een blog heb. Dit is omdat mijn blog in het Nederlands is en ik nauwelijks Nederlandse collega’s heb.

6. Heb je een bepaalde routine in het bloggen gecombineerd met je offline leven?
(bepaalde upload dagen, bepaalde dagen dat je echt voor je blog gaat zitten?)
Ja, het weekend dus en dan met name de zondag. Op zondag zet ik mijn artikelen voor de komende week klaar en plan ze in, dan voeg ik de foto’s toe, check alles nog een keer en dan kan de week beginnen. Artikelen komen op Maandag, woensdag en zaterdag online.

7. Waar haal je jou inspiratie vandaan voor je blog?
Uit heel veel dingen. Ik lees ook veel andere blogs en doe daar ook wel eens ideeen op. Ik vind het leuk om nieuwe merken uit te proberen en ben er ook niet bang voor. Soms gaat het wel een keer mis dat is een product echt niet fijn maar dat is dan weer fijn voor de lezers want die kan ik dan behoeden voor een miskoop (al is mijn mening natuurlijk niet zaligmakend). Verder houd ik van kleding shopen, worden mijn nagels elke maand netjes gedaan en ik lees dus graag thrillers en daar maak ik dan ook weer reviews van.

8. Wat wil je nog met je blog bereiken?
Ik vind het superleuk dat ik elke week 1 of 2 volgers erbij krijg. Anderen lachen hier wellicht om maar ik sta te juichen bij elke lezer. Ik vind het superleuk om te zien en ook de comments die mensen achterlaten doen me veel plezier. Ik hoop dat lezers mijn blog leuk blijven vinden en dat ik de groei vast kan blijven houden.

9. Ben je naast je blog nog meer actief op social media? (Links)
Jazeker, ik heb voor mijn blog ook een facebook pagina https://www.facebook.com/annagesgracefully en ben te vinden op instagram @annagesgracefully

10. Heb je nog een handige tip voor mede bloggers of lezers?
Blijf bij jezelf. Doe waar jij je goed bij voelt en laat je niet gek maken door wat zou ‘moeten’. Ik blog zelf 3 artikels per week en daar voel ik me prima bij. Ik lees toch vaak dat dames zich geroepen voelen om elke dag of zelfs 2x per dag een blogpost te maken. Jammer want dat wil de kwaliteit nog wel eens niet ten goed komen en ik lees inmiddels ook regelmatig dat ze zich daar dan niet goed bij voelen. Het is JOUW blog dus ondanks dat het super is dat mensen de moeite nemen om je blog te lezen is dat wel het allerbelangrijkst wat mij betreft. Happy-blogging dus!

Annette heel erg bedankt voor je invulling van het interview, erg leuk om te lezen en ik hoop dat je blog nog veel groter mag groeien!

Ken jij Annette al?

3 gedachtes over “Bloggers Interview: Annette – annegesgracefully

  1. Morgaine zegt:

    Nee nog niet ontdekt, ik ga zeker even kijken en als Anette nog meer 40 plussers zoekt, hier zit er eentje, nu nog 43, bijna 44 met een dochter van nu nog 23, in mei wordt ze 24 😉 En ik ben er al jaaaaaaaaaaren, hahaha nee, grapje, heb natuurlijk mijn blogpauze gehad van 3 jaar.

    X

Geef een reactie

