De Visite Tag

devisitetag
Op het blog van Pencils and Papers kwam ik de Visite Tag tegen. Aangezien visite bij mij altijd wel een ding is en ik altijd compleet in de stress vlieg haha leek het me wel eens leuk om daar wat meer inzicht in te krijgen, dus wil je weten hoe ik omga als er visite komt? lees dan zeker verder.

1. Onaangekondigd bezoek ontvangen of liever vooraf afspreken?
Het liefst heb ik dat mensen gewoon even bellen, appen of wat dan ook als ze langs willen komen en dan niet 5 minuten van te voren maar een dag of een week is vroeg genoeg haha.

2. Voor het bezoek langs komt nog snel even boodschappen doen?
Nee eigenlijk niet, tenzij er echt niets in huis is, maar verder ga ik er niet speciaal nog voor de deur uit.

3. Visite kan spontaan mee-eten tijdens het avondeten?
Het kan wel, maar ik plan meestal het eten voor de hele week ivm de week boodschappen, dus als mensen dan spontaan willen blijven eten en ik heb niet genoeg dan halen we gewoon even wat in overleg!

4. Het huis opruimen en schoonmaken voor de visite?
Ja ik raak daar vaak helemaal van in de stress, het is hier eigenlijk niet altijd visite proof, er ligt of hangt altijd wel iets wat een andere plek heeft, dus ja ik ruim wel de losse zooi weg en als er genoeg tijd is en het is nodig haal ik even snel de stofzuiger erdoor en maak ik het toilet even snel schoon.

5. Is jouw huis momenteel visite-proof?
Nu op dit moment wel, al zou ik dan nog wel even snel de stofzuiger erdoor halen ivm Smookie die het nogal leuk vind om zijn hooi het hok uit te gooien 😉

6. Rekening houden met kinderen die meekomen?
Nee hoor, die mogen gewoon meekomen! Met verjaardagen kruipen de kids hier ook vaak achter de WII dus geen probleem haha.

7. Schoenen uit alsjeblieft?
In het begin wel, maar nu hoeft het niet meer hoor, als je schoenen maar wel schoon zijn ivm vloerbedekking.

8. Onverwacht overnachten is geen probleem?
Nee geen probleem, alleen moeten we wel even plaats maken omdat de logeerkamer, uhm naja niet echt logeerkamer proof is 😉

9. Neem gezellig je hond mee?
Ja dat kan, ik kan alleen niet beloven dat de katten de hond lief zullen vinden!

10. Zelfgemaakte hapjes of liever iets gemakkelijks?
Lekker makkelijk, ik ben geen keukenprinses dus lekker kant en klaar.

11. Doe alsof je thuis bent of graag zelf de touwtjes in handen hebben?
Je mag van mij doen alsof je thuis bent hoor, wees vrij om zelf drinken te pakken zeker familie! Ga je gang!

12. Als je mag kiezen tussen te vroeg, precies op tijd of te laat bezoek ontvangen bij een afspraak – wat kies je dan?
Op tijd, ik ben echt wel van de tijd. Als je tegen mij zegt ik kom om 15:00u en je komt dan om 15:30 aankakken dan ben ik niet vrolijk, maar te vroeg kan ik ook niet handelen zeker als ik nog van alles aan het doen ben haha.

13. Bezoekers mogen de toiletbril omhoog laten staan?
Haha, dat moeten ze zelf weten, daar maak ik me dan weer niet druk om.

14. Ik verwacht dat mijn visite even helpt met opruimen?
Nee dat verwacht ik natuurlijk niet, het is lief als het gebeurd, maar het is hier zeker geen moeten. Je bent tenslotte op visite toch!

15. Wat doe je bij bezoek wat te lang blijft hangen?
Niks, dan blijf ik ook hangen ik (probeer) visite niet de deur uit te kijken hoor!

Nou zoals je leest kan ik in de stress schieten en hou ik er niet van als mensen te laat of te vroeg komen! Neem de Tag gerust over als je wilt, laat het even weten dan kom ik zeker even kijken!

Wat is jou valkuil wat visite betreft?

Geplaatst in: TAG

4 gedachtes over “De Visite Tag

  1. Morgaine zegt:

    Wat een aparte tag, eerste keer dat ik deze zie, hahahaha en ik ben een beetje net als jij, al is het wel zo dat eigen familie hun risico mag nemen door onaangekondigd aan te komen, kan zijn dat ik dan zelfs nog even onder de douche moet kruipen, of als mensen te vroeg komen, ja inderdaad, ook best irritant eigenlijk, maar ja, zij zijn te vroeg, dus moeten ze niet raar opkijken dat ik nog even onder de douche moet springen, want sommigen zijn echt heel vroeg ja, gisteren had ik ook een visite afspraak bij mij thuis en hij was ruim een uur te vroeg in de buurt, maar belde ook netjes, kan het al? mag ik al? hahahaha

    En heel toevallig, was ik bijna klaar, moest alleen mijn haar fohnen… 😉

    X

  2. Vlijtig Liesje zegt:

    Wat een leuke tag. Deze kende ik nog niet. Ik vind het nooit zo leuk om te zeggen maar bij mij kun je dus niet spontaan mee eten… Ik koop voor de hele week in, en plan een weekmenu. En ik kook altijd precies voor 7 personen. Niet meer, niet minder. En ik zou het ook lastig vinden om meer te moeten koken want dan weet ik de porties niet meer.

    Maar het klinkt veel leuker om te zeggen dat iedereen mag aanschuiven vind ik.

  3. Sabine zegt:

    Leuke tag die ik nog niet kende! Vroeger ging het bij mij ook zo. Maar nu in Colombia zijn er een hoop dingen veranderd 😉 Een week vooruit plannen is wel heel veel nu, mijn huis ruim ik wel op maar ben niet meer zo panisch als eerst en te laat komen doen we nu zelf ook hahaha :p

Geef een reactie

