Bloggers Interview: Renee – Reneeraadsheer

reneeraadsheer
Het is weer zondag, dus tijd voor een nieuwe `Bloggers Interview`. Een wekelijks terugkerend artikel waarin ik bloggers interview over wie ze zijn en waar ze over bloggen! Vandaag is het de beurt aan Renee van Reneeraadsheer.

1.Wie ben je? Hoe je heet, wat je hobby`s zijn , leeftijd enzo?
Ik ben Renee, ik ben 19 jaar, blauwe ogen, soort van net geen blond of oranje haar maar iets er tussen in en ik doe een theater opleiding. Hobby’s, vroeger zei ik altijd dat ik geen hobby’s had maar dat klinkt zo zielig. Ik hou heel erg van schrijven, theater, muziek, vriendinnen, ouderwets spelletjes spelen, shoppen, familie en mijn kamer verbouwen, dit doe ik te vaak – oeps.

2. Wat is je Blognaam en url en hoe zou jij je blog omschrijven? Wat vinden we zoal op je blog?
Mijn blog is lekker basic mijn eigen voor en achternaam, reneeraadsheer.nl. Blogs met van die geweldige namen ben ik stiekem wel jaloers op maar aangezien mijn blog heel persoonlijk is heb ik ervoor gekozen om het bij mijn eigen naam te houden, simpel en duidelijk. Mijn blog zou ik omschrijven als iets duidelijks wat toch ook wel onduidelijk is, lekker logisch dit hè? Nou nee, mijn blog is ook totaal niet logisch. Ik blog eigenlijk over alles wat ik in mijn leven mee maak, in de zin van als ik zie dat veel mensen zeuren over dat hij/zij niet te vrede is met zichzelf schrijf ik daar iets over omdat ik vind dat iedereen mooi en bijzonder is op zijn eigen manier. Een blog vriendin noemde mijn een motivational writer, klinkt gek en op het begin dacht ik WHAATT? Maar hoe langer ik erover na dacht hoe meer ik het mee eens begon te worden, ik hoop via mijn blog onder andere mensen te inspireren en meer in zichzelf te laten geloven, al lukt dat bij één persoon is mijn missie geslaagd.

3. Hoelang blog je al op deze blog?
Bijna een jaar, negen maanden om precies te zijn. Een jaar, de tijd gaat zo snel, kan mij nog goed herinneren dat ik op een gekke zomervakantie dag besloot te gaan bloggen onder het mom, ik ga wat doen met mijn leven.

4. Ben je een fulltime blogger of is het puur een hobby en heb je daarnaast nog werk of school? (zo ja wat?)
Puur voor de leuk, ik zit fulltime op school. Ik volg een MBO theater opleiding waar ik pittig lange dagen maak, soms van negen tot negen, dit is heel extreem en gebeurt ook alleen wanneer ik druk aan het repeteren ben voor een voorstelling. Soms heb ik geen tijd voor mijn blog door school, dat vind ik heel jammer maar het is niet anders, ik doe mijn best en meer dan mijn best kan ik niet doen. Het moet voor mijzelf leuk blijven en niet verplicht worden 🙂

5. Wat vind je omgeving (familie en vrienden) van je blog?
Mijn opa belt mij soms op als er weer een artikel online staat en dan zegt hij “Renee wat kan je toch mooi schrijven”. Super lief maar ook gek, als hij niet belt begint hij er wel over als ik hem zie, hij is te lief. Mijn moeder leest ook altijd mijn blog en als er niks online staat zegt ze vaak ook, waar is je artikel. Tot nu toe heb ik bijna alleen maar positieve reacties gehad, hier en daar iemand van de opleiding die het raar vinden als mensen bloggen maar hey, het is mijn ding en niet dat van hun. Op het begin trok ik mij daar veel van aan tot dat ik ook reacties kreeg van vriendinnen die ik toevallig in de bus bijvoorbeeld tegen kwam met dat zij het altijd met plezier lezen, dat maakt het dan weer zo veel beter.

6. Heb je een bepaalde routine in het bloggen gecombineerd met je offline leven?
Nee, soms schrijf ik als ik in mijn bed lig en ik eigenlijk moet slapen, op dat moment heb ik de meeste inspiratie, oh oh. Of als ik in de trein zit onderweg naar school of huis en soms in de les in mijn schrift. Ik heb geen vaste routine, wanneer ik inspiratie heb schrijf ik het gewoon ergens op. Ik probeer elke dag een artikel online te hebben maar de laatste tijd is dit heel moeilijk te combineren met school.
(bepaalde upload dagen, bepaalde dagen dat je echt voor je blog gaat zitten?)

7. Waar haal je jou inspiratie vandaan voor je blog?
OVERAL, de natuur, mensen op straat, mensen op school, mijn familie, het internet, soms kom ik een concept tegen bij andere bloggers zoals een happy list, films of muziek. Eigenlijk overal.

8. Wat wil je nog met je blog bereiken?
Mijn blog begon ik omdat ik naar het HBO journalistiek wil, iets met een online portfolio, langzaam laat ik dit los en heb ik zo iets van ik hoef er niks mee te bereiken ik doe het omdat ik het leuk vind en that’s it. Al hoop ik wel mensen te kunnen inspireren of te kunnen helpen doormiddel van mijn artikels maar dat heb je zelf totaal niet in de hand.

9. Ben je naast je blog nog meer actief op social media? (Links)

JAA, Instagram, Twitter, YouTube en een Facebook pagina.
– Instagram & Twitter; @reneeraadsheer http://www.instagram.com/reneeraadsheer http://www.twitter.com/reneeraadsheer
– YouTube; Renee Raadsheer https://www.youtube.com/channel/UCE8LWdlkEH8Tep58EnUFVYw
– Facebook: reneeraadsheer.nl https://www.facebook.com/reneeraadsheerblog

10. Heb je nog een handige tip voor mede bloggers of lezers?
Een tip, het is niet echt een tip maar toch: blijf jezelf, geloof in jezelf en doe alleen waar je jezelf fijn bij voelt. Alleen hierdoor zal het leven fijn en leuk zijn, niet alleen is het fijner voor jou maar ook voor de mensen om je heen want uiteindelijk is de echte jij het leukste van alles.

Renee, heel eg bedankt voor je invulling van het interview. En ik wens je natuurlijk heel veel succes met je studie en je blog!

Ken jij Renee al?

Geef een reactie

