Blogplanning digitaal bijhouden!

digitaal plannen
Ik ben gek op boekjes en handgeschreven lijstjes, maar ik heb er een hekel aan als er gekrast moet worden als er iets tussen komt, niet doorgaat of moet verplaatst worden. Een gekke tik maar het kost me een hoop blaadjes haha. Vanaf deze maand houd ik mijn blogplanning digitaal bij.

Gewoon via word maak ik kolommen per week en daar schrijf ik dan op welke artikelen ik op welke dagen ik wil hebben.
Mocht er nu iets tussen komen of ik switch bepaalde artikelen dan kan ik dat heel makkelijk en netjes aanpassen.

De artikelen die ik heb gemaakt en die staan ingeplant geef ik gelijk een kleurtje zodat ik zodra ik ga bloggen en de planning erbij pak gelijk zie welke artikelen al gedaan zijn, heel handig vind ik.

Tot nu toe werkt het prima, het is even wennen, maar de frustratie van het gekras is hiermee wel voorbij!

Hoe houd jij jou blogplanning bij?

5 gedachtes over “Blogplanning digitaal bijhouden!

  1. kalliopia zegt:

    Het probleem is dat ik heel vaak op een andere manier mijn blog begin te plannen :). Op dit ogenblik gebruik ik een boekje van Paperblanks dat ik zelf indeel. Maar de kans is groot dat ik binnen 2 maanden weer een leuke blogplanner online zie of een print-able die ik dan gebruik, haha.

  2. Morgaine zegt:

    Nee, nooit gedaan zit ook niet in mij, ik heb het gevoel dat ik iets mis als ik vooruit schrijf en het zo kan plaatsen, klinkt ook weer gek misschien, zit mij net te bedenken dat ik vandaag wel alle tags eens tevoorschijn kan toveren die ik nog heb staan, maar dan in Word en later nog bijwerken met foto’s of zo op het moment dat ik het plaats. Ik zit er nu aan te denken om te zien of het nu eens lukt om in te plannen, concepten, data etc, maar tot nu toe gaat dat telkens mis in mijn wordpress dat blogs niet online komen of te vroeg en niet op de tijd en dag dat ik ze inplan dan, hahaha

    De keren dat dit wel gelukt is, had ik echt zoiets van… ja.. fijn… mis dat momentje wanneer ik tijd en zin heb om er dan voor te zitten. En dan direct te plaatsen wanneer ik dat wil.

    X

  3. Pirre zegt:

    Goed idee! Ik maak in het weekend meerdere posts die ik dan verdeel over de dagen…verder houd ik eigenlijk niet zo veel bij haha

Geef een reactie

