Bloggers Interview: Elize – storiesofacoeliac.nl

elize
Het is weer zondag, dus tijd voor een nieuwe `Bloggers Interview`. Een wekelijks terugkerend artikel waarin ik bloggers interview over wie ze zijn en waar ze over bloggen! Vandaag is het de beurt aan Elize van storiesofacoeliac.nl

1.Wie ben je? Hoe je heet, wat je hobby`s zijn , leeftijd enzo?
Ik ben Elize, 24 jaar en ik studeer in Nijmegen. In mijn vrije tijd blog ik vooral. Daarnaast vind ik het leuk om regelmatig nieuwe recepten te proberen.

photo1

2. Wat is je Blognaam en url en hoe zou jij je blog omschrijven? Wat vinden we zoal op je blog?
Ik blog op http://www.storiesofacoeliac.nl/ over mijn glutenvrije leven. Ik heb namelijk coeliakie, waardoor mijn darmen gluten helemáál niet leuk vinden en moet dus streng glutenvrij eten. Daarom deel ik op mijn website tips, ervaringen, recepten en allerlei nieuwtjes over glutenvrij eten.

3. Hoelang blog je al op deze blog?
Ik ben eind 2013 begonnen met bloggen, maar heb het eigenlijk pas eind 2014 serieuzer aangepakt door een eigen domein aan te schaffen.

4. Ben je een fulltime blogger of is het puur een hobby en heb je daarnaast nog werk of school? (zo ja wat?)
Het is puur hobby en dat blijft het denk ik ook wel. Over een jaar ben ik klaar met mijn studie en daarna wil ik graag een baan in het onderzoek vinden. Ik vind mijn studie én mijn blog geweldig om mee bezig te zijn, maar als mijn blog mijn baan zou worden weet ik niet of ik er nog zo veel lol aan zou beleven. Terwijl dat een ander verhaal is als ik strakjes een baan kan vinden in mijn studierichting.

5. Wat vind je omgeving (familie en vrienden) van je blog?
Volgens mij vinden ze het allemaal vooral heel erg leuk! Negatieve reacties krijg ik in ieder geval nooit.

6. Heb je een bepaalde routine in het boggen gecombineerd met je offline leven?
(bepaalde upload dagen, bepaalde dagen dat je echt voor je blog gaat zitten?)
Omdat mijn studie hele drukke en hele rustige periodes kent heb ik niet echt een blogroutine. Ik blog wanneer ik tijd heb en als dat zo is probeer ik om de dag iets online te zetten. Ik vind zo’n ritme wel lekker werken.

7. Waar haal je jou inspiratie vandaan voor je blog?
Overal vandaan! Op social media let ik goed op of er nog interessant glutenvrij nieuws voorbij komt. Ook duik ik regelmatig met mijn neus in de kookboeken om inspiratie voor lekkere nieuwe recepten te vinden. Verder is mijn dagelijks leven mijn grootste inspiratiebron. Wanneer ik een leuk restaurant heb ontdekt dat goed rekening houdt met een glutenvrij dieet wil ik dit graag delen, maar ook als ik een nieuw recept heb geprobeerd of interessant glutenvrij nieuws ben tegengekomen. Voor mij is er dus meer dan genoeg inspiratie!

8. Wat wil je nog met je blog bereiken?
Met mijn blog heb ik meerdere doelen. Ik hoop mensen die glutenvrij moeten eten te inspireren en helpen met mijn recepten en ervaringen. Maar ik wil ook bij mensen zonder coeliakie meer bewustwording creëren van wat coeliakie precies is. Daarom schrijf ik ook vaak informatieve artikelen over dit onderwerp en ben ik samen met andere bloggers de Coeliakiemaand (http://www.coeliakiemaand.nl/) begonnen. De hele maand mei stond afgelopen jaar in het teken van coeliakie om meer bekendheid te geven aan deze ziekte en in 2016 willen we dit weer gaan doen.

9. Ben je naast je blog nog meer actief op social media? (Links)
Ik ben actief op:
Facebook: https://www.facebook.com/storiesofacoeliac
Twitter: https://twitter.com/StoriesCoeliac
Bloglovin: https://www.bloglovin.com/blogs/stories-a-coeliac-13234851
Instagram: https://instagram.com/storiesofacoeliac/

10. Heb je nog een handige tip voor mede bloggers of lezers?
Aan mensen die willen gaan bloggen of al bloggen zou ik vooral willen zeggen: Doe wat je leuk vindt! Als iets jouw passie is en je oprecht en enthousiast overkomt is het ook voor anderen het leukste om je blog te lezen én houdt je het zelf lang vol. Voor mensen die glutenvrij moeten eten heb ik héél veel tips! Maar misschien kun je dan beter even op mijn website kijken 😉

Elize, heel erg bedankt voor je deelname aan het interview en ik hoop dat je kan bereiken met je blog wat je voor ogen het! Heel veel succes.

Ken jij Elize al?

Geef een reactie

