Een `vast` dagritme aannemen!

Eenvastdagritme
Zoals de meeste van jullie wel weten heb ik op dit moment geen werk en ik zal je vertellen dat is geen pretje. Het eerste wat natuurlijk in de soep loopt als je geen echte verplichtingen hebt om de deur uit te gaan is het dagritme (bij mij althans) Na weer een beetje te zijn opgekrabbeld van een lastige periode wil ik toch voor mezelf een beetje een dagritme gaan creëren tot ik weer werk heb, om niet elke dag doelloos rond te dwalen en dat er niks uit mijn vingers komt zetten heel de dag.

Uit en in bed; uitslapen is lekker hoor, maar als je dit oneindig kan doen, slaap je gewoon niet meer of je gaat de dag en nacht omdraaien en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. De wekker zal hier dus op doordeweekse dagen gewoon om 09:00 uur afgaan, niet overdreven vroeg maar wel vroeger dan dat ik normaal zou uitslapen tot 10:30 uur of zo. Ook zo het naar bed gaan, dat werd de laatste tijd ook best gek, 02:00 uur dat ik het licht uit deed was niks. Ik wil nu gewoon 00:00 op bed liggen, eventueel nog een kwartiertje lezen of op mijn telefoon, maar later niet.

Eten; dit is bij mij altijd wel een punt als ik geen plannen heb, ik vergeet ook gewoon te eten, tot het ineens twee uur later is en ik me besef dat ik nog niet heb geluncht of iets dergelijks. Dus vanaf nu gewoon bij het uit bed gaan ontbijten, rond 12:30 uur lunchen en avondeten, ja dat ligt een beetje anders, ik probeer altijd met Mathieu te eten en als die dagdienst heeft dan eten we vaak laat (als het te laat wordt eet ik wel gewoon) en als hij nachtdienst heeft dan is het juist weer vroeg dus dat laten we maar even in het midden!

Huishouden; ook dit is iets wat eigenlijk in het honderd is gelopen, ik doe de nodige dingen om het op het zicht opgeruimd te houden, maar echt grondig opruimen of schoonmaken daar komt het gewoon niet van… hoe komt het? Nou als ik geen planning heb of zo dan dwaal ik nogal rond en weet ik vaak niet waar ik het eerst moet beginnen, dus een vast schema is zo slecht nog niet, met daarbij elke dag een extra klusje aan te pakken is dat geen verkeerd idee denk ik zo. Het huishouden wil ik eigenlijk in de ochtend gaan doen tot aan de lunch zodat ik daarna tijd over heb voor bloggen en andere dingen.

Bloggen; sinds ik deze maand tot eind december mezelf de challenge heb gegeven om elke dag te bloggen, heb ik mezelf gestort op het vooruit schrijven, dit ging zeker wel een week goed haha. Ik wil zeker wel proberen om een dag of 3 a 4 vooruit te hebben geschreven voor de zekerheid, met mijn digitale planning moet dat wel te doen zijn, en als ik de rust heb dat het huishouden klaar is, dan kan ik mij volledig storten op het bloggen en het vooruit schrijven van de artikelen. S`middags is er toch ook nog genoeg tijd voor eventueel foto`s en zo.

Weekend; ja het weekend zou ik eigenlijk gewoon het weekend moeten laten, lekker de tijd nemen voor een filmpje, wat blogjes bij-lezen van andere, een dagje weg met Mathieu of andere dingen doen en de druk om blogjes te schrijven dat die dan verdwijnt doordat ik vooruit heb geschreven haha

Ik ben heel benieuwd hoe het me zal vergaan en ik zal jullie ook wel op de hoogte houden natuurlijk voor zover dat mogelijk is 🙂 Mocht je nog tips hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Heb jij een vast dagritme?

3 gedachtes over “Een `vast` dagritme aannemen!

  1. Sabine zegt:

    Heel herkenbaar dit, ben zelf ook werkloos geweest een halfjaar. Echt ik had op een gegeven moment totaal geen ritme meer. Nu wel nu ik weer werk. Met name het slaapritme is heel duidelijk. Altijd op dezelfde tijd naar bed proberen te gaan. Overdag ben ik vooral veel weg. Voor huishouden heb ik geen ritme. Dat doe ik gewoon wanneer tijd is. Hoop dat je snel werk vindt, want zo´n ritme is best fijn (al zou ik soms wel eens wat langer willen blijven liggen 😉 ).

  2. Morgaine zegt:

    Sinds mijn dochter zelf groot is en op zichzelf woont ging het hier dus ook even anders ineens, dat is nu al ruim 5 jaar ondertussen en ik herken alles wat je vertelt, hahaha het is dat ik nog eens in de zoveel tijd vroeg mijn fysio heb, mijn werk natuurlijk, welke ik pas om half 1 hoef te zijn, maar dat dag en nacht ritme, pfffffffffff ja deze zomer extreem veel last van gehad, ik heb het ergens maar zo gelaten. De huishouding, dito… omdat je tijd genoeg hebt doe je het ‘straks’ wel, 😉 Of later. yep…

    Heb ik tips? Nee, die zet je zelf al neer, maar mijn wekker zetten in de ochtend omdat… dat doe ik niet, maar dat komt ook omdat ik met mijn spieren zit, en die hebben slaap nodig, anders heb ik weer meer last, en wat is dan erger.

    X

Geef een reactie

