De feestmaand komt eraan!!


bronfoto
Ja jongens, het is bijna zover, de feestmaand december komt eraan! Sinterklaas, Kerst en de jaarwisseling. Zelf ben ik eigenlijk al jaren niet zo`n fan van deze dagen en vandaag vertel ik waarom eigenlijk niet….

Sinterklaas vieren we eigenlijk niet, we hebben geen kinderen en familie viert het verder ook niet. We nemen zo nu en dan wel een chocoladeletter en we eten wat kruidnootjes en taaitaai poppen maar verder niet echt.

Kerst vind ik altijd weer een gedoe haha, het hele weer op zijn kop om alle kerstspullen neer te zetten (en Mathieu houd van veel dusja) Maar ook de dagen moeten verdeeld worden, eerste kerstdag daar, tweede kerstdag daar maar soms ook een derde kerstdag (dit omdat Mathieu zijn ouders gescheiden zijn) dus dat is een flink geplan onder elkaar om het goed af te kunnen stemmen. En dan de cadeautjes, waar eten we, wie doet wel en wie doet geen cadeautjes noem maar op.

Zo ook met oud en nieuw, waar zijn we, komen er mensen hier? Maken we zelf oliebollen of halen we dit jaar een zak bij een kraam? Halen we vuurwerk of verspillen we ons geld er niet aan dit jaar!

Nou zoals je ziet genoeg dilemma`s die ik vaak in mijn hoofd haal en Mathieu zo altijd weet te beantwoorden vaak haha, het komt allemaal wel op zijn pootjes terecht hoor terzijne tijd maar de tijd ernaar is toch altijd een kleine stressfactor!

Hoe kijk jij aan tegen de feestmaand

5 gedachtes over “De feestmaand komt eraan!!

  1. Morgaine zegt:

    Gelukkig is het bij ons altijd zeer relaxed juist, we hoeven niet, we mogen, meestal nodigt mijn moeder ons uit voor 1 dagje, waarin we dan gewoon gezellig samen zijn, mijn vader zie ik al heel lang niet meer, lees 30 jaar nu, dus die kan ik laten gaan. En als ik zelfs met uitnodiging vertel dat ik liever thuis zou blijven, is dat ook goed.

    het is allemaal vrijblijvend bij ons, ook omdat we vol met verjaardagen zitten ervoor en erna, hahahaha wat begin nov. al is gestart en doorgaat t/m eind jan. Dus wij zien elkaar toch wel. Oud en nieuw, zitten wij allemaal thuis, omdat we allemaal dieren hebben, en wij blijven bij onze dieren, dus 31. dec. en 1 jan. zijn voor ons hele gewone dagen, net als elke dag, maar ja we zien elkaar toch wel weer in jan. 3 jan. is mijn tante alweer jarig, dus vieren we het misschien meestal wat dubbel.

    X

  2. Sabine zegt:

    Ik kan juist niet wachten! 😀 Aan sinterklaas doen we ook niet en met kerst zijn cadeautjes om helemaal niet nodig. Gewoon gezellig samen zijn en eten met al die lichtjes Haha. Met oud en nieuw heb ik ook niks trouwens. Maar kerst. .. Heerlijk!

  3. Sheila zegt:

    Ik ben gek op de feestmaand. Sinterklaas vier ik eigenlijk altijd met vrienden. We spelen dan een spel om verdelen kleine cadeautjes op die manier. Maar sinds ik moeder ben, is dat er even niet meer van gekomen. De kleine is net 1 geworden, dus het komt wel weer. Kerst is voor mij ook een geplan. Ik heb namelijk een relatie met 2 mannen (die dat ook weten van elkaar, hoor). Dus ook dubbele schoonfamilie en eigen familie. Maar desondanks kom ik er altijd wel uit.

    Oud en Nieuw vierden we voorheen altijd in het buitenland. Dat is een aanrader. Dan hoef je niet na te denken bij wie je het viert. Maar sinds ik dus 2 mannen heb, doe ik dat minder snel. Want dan zie ik de één niet. Meestal ben ik middernacht met mijn vriend en familie, omdat het super gezellig is. Mijn man geeft er toch minder om. Maar met allemaal zoveel families, heb ik ook dubbel feest. Jeeej 🙂

Geef een reactie

