Project | Basic Kledingkast

Projectkledingkast
Er zijn een aantal dingen in huis waar ik me soms aan kan ergeren, maar op dit moment is dat toch wel het meest mijn kledingkast. Ik deel deze samen met Mathieu en zijn kleding moet hij zelf weten, maar het mijne wordt ik echt kriebelig van. Daarom wil ik een soort van projectje gaan beginnen voor mezelf, waar iets langer over heen gaat dan 1 dag. Lees snel verder!

Ik heb niet heel veel kleding, ik heb meer sokken dan shirts zullen we maar zeggen, maar ik heb ook een hele hoop items die ik houd liggen voor `in het geval van` zeg maar.

Ik wil een basic kleding stash gaan creeën waarin dus items zitten die ik goed kan combineren, goed zijn voor alle dag en waar ik mijzelf goed in voel. Ik heb wel een aantal van deze items maar deze gaan slijten omdat ik deze het meeste pak en weinig afwisseling heb.

Hieronder heb ik een collage gemaakt van de items waar ik mijn kledingkast basic compleet mee wil maken. Na mijn idee, als ik deze items heb (of een soort gelijk van) dat ik een goede basis heb, natuurlijk heb ik zelf al items die ik elke dag draag en die er gewoon in blijven, maar deze items moeten de vervanging gaan geven voor de troep die ik er nu nog meer in heb liggen.

basickledingcollage

1. Tops in zwart en wit (liefst kort en lang)
2. Shirt met lange mouwen in zwart en wit
3. Los vallend shirt (ik heb al een zwarte maar wil graag een blauwe en nog een zwarte erbij want het is een heerlijk item)
4. Bewerkte top
5. Zwart vest
6. Een blouse in zwart en wit
7. Basic zwart jurkje
8. Goede Jeans in een mooie donkerblauwe kleur
9. Een mooie zwarte broek
10. Een mooie Blazer liefst in zwart, wit en een andere kleur
11. Een goede herst/winterjas (het jasje wat ik nu heb is niet echt winterproof)

Verder aan schoenen een paar goede sneakers, een paar nette hakken en een paar nette schoenen (zonder hak)

De items komen van M&S mode en Bonprix en alles is vrij zwart, maar de items heb je ook in wit en andere kleurtjes uiteraard!

Het plan is, dat ik eerst mijn kleding allemaal goed uitzoek en weg doe wat ik gewoon niet meer draag en niet in mijn achterhoofd ga houden van `maar misschien, of wat als` en echt de kleding die ik nu draag behoud. Of eventueel nieuwe combinatie`s maak met de dingen die ik heb liggen. Maar het is de bedoeling om mijn deel van de kast goed uit te zoeken, weggeven, weggooien, opnieuw combineren daar ga ik nu eerst mee aan de slag en zo kan ik dan zien wat er nog bij zou kunnen en dan aan de hand van o.a. deze collage ga kijken wat ik opnieuw ga aanschaffen…

Wat vind jij een onmisbaar item in jou kast?

5 gedachtes over “Project | Basic Kledingkast

  1. Morgaine zegt:

    Ik heb een ongevraagde tip voor je of een advies, een tip die ik ooit heb opgepikt bij Oprah al vroeger en dat ben ik gaan hanteren en werkt al een tierelier. Alle kledingstukken die je een jaar niet meer gedragen hebt, gewoon weg doen. Ook al heb je niet veel, er zijn alsnog vast items die je eigenlijk in het laatste jaar niet of slechts een keertje hebt gedragen, weg ermee, en aanvullen of gewoon zo laten. 😉

    Onmisbaar in mijn kast, nu mijn truien, nieuwe en oude, hahaha Mijn leggings, zo lekker als ik niet weg hoef, mijn spijkerbroek, als ik werk, mijn set oude kleding, voor als ik ga schilderen. Mijn jurken, voor als ik mij vrouwelijk wil voelen, ja ook gewoon thuis 😉 Op dit moment is mijn kledingkast helemaal bij, en daar ben ik blij mee!

    X

      • Morgaine zegt:

        Ik garandeer je, werkt als een tierelier, hahaha en staat ook in elk opruim boek van nu, wat je een jaar niet hebt gebruikt, kun je ook in de keuken gebruiken overigens, qua gebruiks spullen… weg ermee, maak er anderen blij mee 😀

  2. Sabine zegt:

    Als ik ergens geen gevoel voor heb dan is het zeker mode 😉 Ik heb echt niet vele kleding en als ik nieuwe dingen koop dan kies ik ook altijd weer voor makkelijk.Ik heb ook nog steeds dingen in mijn kast die ik al 10 jaar draag. Ja echt he… 😛

Geef een reactie

