Bloggers Interview: Kim – dansenindestorm.nl

Kimdansenindestormnl
Het is weer zondag, dus tijd voor een nieuwe `Bloggers Interview`. Een wekelijks terugkerend artikel waarin ik bloggers interview over wie ze zijn en waar ze over bloggen! Vandaag is het de beurt aan Kim van dansenindestorm

1.Wie ben je? Hoe je heet, wat je hobby`s zijn , leeftijd enzo?
Hoi! Ik ben Kim, aangenaam! Ik ben 20 jaar oud en geboren op 27 mei. Nu ben ik officieel geen tiener meer. Is dat even schrikken. 😉 Gelukkig is er eigenlijk helemaal niks veranderd. Mijn hobby’s zijn nog steeds bloggen, lezen, muziek luisteren, wandelen met mijn (meestal) lieve Golden Retriever, knuffelen met mijn konijn en creatief bezig zijn. Ik woon samen met mijn moeder en hond in de Randstad. Op zich een hele fijne plek om te wonen, want het is dichtbij allerlei plaatsen, maar ik zou later graag verhuizen naar een rustiger deel van Nederland om daar in een huis te gaan wonen met veel land er omheen en dan een hoop lieve diertjes houden. A girl can dream, right? 

2. Wat is je Blognaam en url en hoe zou jij je blog omschrijven? Wat vinden we zoal op je blog?
De naam van mijn blog is Dansen in de storm. Mijn url is dan ook http://www.dansenindestorm.nl. Mijn blog is een mengelmoes van alles wat ik meemaak in mijn leven. Zo kun je er weekoverzichtjes, tags en lijstjes vinden, maar ook een heleboel originelere en andere dingen! Het is namelijk zo dat ik via mijn blog ook begrip en bekendheid over psychische problemen probeer te krijgen. Zelf heb ik last van een hoop angsten, slechte stemming, een eetstoornis en een persoonlijkheidsstoornis. Ook hierover schrijf ik op mijn blog! Ik doe dit omdat ik hoop dat mensen zich gaan realiseren dat deze problemen niet ‘eng’ of ‘raar’ zijn en veel meer voorkomen dan mensen denken. Ik hoop dat mensen die er ook last van hebben zich erin herkennen en op die manier wat steun kunnen vinden. Het stigma rondom psychische problemen moet echt verminderen en daar hoop ik met mijn blog aan bij te dragen!

3. Hoelang blog je al op deze blog?
Op deze blog schrijf ik nog geen jaar. Ik ben mij begin april overgegaan op dit domein. Daarvoor heb ik een tijd lang op verschillende wordpress domeinen geblogd, maar ik wilde toch graag over gaan op een eigen domein.

4. Ben je een fulltime blogger of is het puur een hobby en heb je daarnaast nog werk of school? (zo ja wat?)
Tja, wat zal ik hier eens op antwoorden! Ik zou mezelf zeker een hobbyblogger noemen, maar doe dit wel “fulltime”. Ik kan door mijn psychische problemen op dit moment niet naar school toe en ook niet werken. Daardoor zit ik dus fulltime thuis. Mijn blog is mijn houvast gedurende de dag – er is altijd wel iets voor te doen! Ik verdien er geen geld mee en het is voor mij ook geen 9-5 baan, maar ik stop er wel behoorlijk wat tijd in. Gelukkig vind ik dat heel erg leuk en is het voor mij een hele fijne manier om mijn dagen door te komen. De dagen gaan zo veel sneller als je iets leuks te doen hebt, dan wanneer je zit te wachten tot je weer naar bed mag!

5. Wat vind je omgeving (familie en vrienden) van je blog?
Heel hypocriet, maar ik heb nog maar weinig vrienden over mijn blog verteld. Mijn beste vriendin weet ervan en een aantal mensen die mij op mijn persoonlijke Twitter volgen zullen af en toe een link voorbij zien komen. Het voelt nogal stom, omdat ik zo vraag om openheid en begrip op mijn blog, maar zelf nog niet wil delen met mijn directe omgeving. Mijn moeder weet wel van mijn blog en zij heeft zelf aangegeven dat ze het prima vindt om niet op mijn blog te kijken. Zij zal dit pas doen als ik aangeef dat ik me daar fijn bij voel. Tot nu toe vind ik het nog lastig, omdat ik vrij persoonlijk schrijf en het is toch altijd eng dat iemand uit de directe omgeving daar commentaar op zou kunnen hebben. Wel weet ik dat iedereen in mijn omgeving die weet van mijn blog of het heeft gelezen het heel erg leuk en stoer vindt!

6. Heb je een bepaalde routine in het bloggen gecombineerd met je offline leven?
(bepaalde upload dagen, bepaalde dagen dat je echt voor je blog gaat zitten?)
Ik probeer zo vaak mogelijk een blog online te zetten. Lange tijd heb ik elke ochtend om 6.00 een blog online gezet maar op dit moment is dat niet haalbaar voor me. Meestal sta ik ’s ochtends op en ga ik wat blogjes lezen, reacties bekijken en beantwoorden en andere blog-gerelateerde dingen doen. ’s Middags moet de hond naar buiten en daarna ga ik nog even bloggen. De rest van de dag wacht ik een beetje tot de dag voorbij is en rust ik uit, want voor mij zijn deze activiteiten vaak al vermoeiend genoeg. Er zijn geen dagen dat ik echt voor mijn blog ga zitten, ik ben elke dag bezig met mijn blog.

7. Waar haal je jouw inspiratie vandaan voor je blog?
De inspiratie voor mijn blog komt vooral uit het dagelijks leven! Er is nog zoveel onbegrip rondom het psychisch ziek zijn dat ik enorm veel inspiratie heb om artikelen te schrijven om dat onbegrip en taboe te verminderen. Daarnaast kijk ik veel rond op het internet en in tijdschriften. Vaak kom ik dan ook weer op nieuwe ideetjes.

8. Wat wil je nog met je blog bereiken?
Eigenlijk heb ik dat al een beetje beschreven. Met mijn blog wil ik graag het taboe rondom het hebben van psychische problemen verminderen. Veel mensen schamen zich voor dit soort problemen en ik vind dat dat niet zo hoort te zijn. Wanneer je een gebroken arm hebt mogen mensen hun naam op je gips schrijven, maar wanneer je depressief bent en niet uit bed kunt komen mag je het daar niet over hebben. Dat vind ik belachelijk, omdat een depressie komt door het te weinig hebben van een stofje in de hersenen. Iets waar je niks aan kunt doen – terwijl je bij een gebroken arm vaak nog zou kunnen zeggen dat iemand beter had moeten oppassen! Ik hoop dat mensen er opener over zullen gaan praten in de loop van de tijd. Dat is denk ik erg belangrijk, want wanneer je je schaamt voor een ziekte, is er hulp bij zoeken een hele moeilijke stap (terwijl met een gebroken arm naar het ziekenhuis gaan heel gewoon is).

9. Ben je naast je blog nog meer actief op social media? (Links)
Naast mijn blog ben ik te vinden op Twitter, Instagram en Facebook.
Instagram: http://instagram.com/dansenindestorm
Twitter: http://twitter.com/dansenindestorm
Facebook: http://facebook.com/dansenindestorm

10. Heb je nog een handige tip voor mede bloggers of lezers?
Oei, dat is een moeilijke vraag! Voor medebloggers zou ik zeggen: wees jezelf! Dat merken lezers echt. Wanneer ik andere blogs lees vind ik het heel erg leuk om iemands persoonlijkheid in zijn of haar blogs te kunnen ‘lezen’. Vaak lijkt het alsof mensen zichzelf niet willen laten zien in hun blogs en dat vind ik heel jammer.
Voor lezers… Misschien zou ik aan lezers willen zeggen dat bloggers het ontzettend leuk vinden om reacties of mailtjes te krijgen! Schroom niet om die te sturen! Heb jij ook zoiets meegemaakt als de blogger, heb je een tip, of zie je een foutje in de tekst staan? Laat het achter in een reactie of stuur een mailtje. Dat wordt ontzettend gewaardeerd. 

Kim heel erg bedankt voor je deelname aan het Bloggers Interview en heel veel succes met je blog.

Ken jij Kim al?

2 gedachtes over “Bloggers Interview: Kim – dansenindestorm.nl

  1. Morgaine zegt:

    Ja, ik ken Kim wel, maar niet haar blog eerlijk gezegd, van instagram, hahaha Ik kom toch binnenkort eens kijken Kim, maar ik zit nu zelf even in een blogpauze 😉

    X

Geef een reactie

