Vaste blogdagen aanhouden voor meer structuur en rust!


Op het blog van Saskia las ik over dat zij alleen in het weekend blogt, gewoon puur omdat ze daar dan meer tijd voor heeft en ze de rest van de week geen stress heeft of er iets online komt of niet. Zelf heb ik daar geen routine in en daar wil ik wel verandering in brengen, zeker met mijn doel voor volgend jaar in mijn achterhoofd.

Ik heb na zitten denken wat ik verder wil. Het dagelijks bloggen vind ik erg leuk en hoewel ik soms niet altijd de inspiratie heb wil ik het wel doorzetten ook volgend jaar.

Ik ben druk bezig tussendoor met wat ik volgend jaar met mijn blog wil bereiken en hoe ik dat een beetje wil gaan doen, ik ben er nog niet helemaal uit, maar dat komt vast wel.

Nu kan ik wel zeggen ik maak in het weekend al mijn artikelen, maar het nadeel is dat Mathieu door de weeks erg druk is en als we dus wat gaan doen is dat in het weekend, dus het is voor mij misschien beter om mijn artikelen op een doordeweekse dag in te plannen.

Op maandag probeer ik de weekend rommeltjes in huis op te ruimen en het weekend achter me te laten, dus zelf dacht ik eraan om mijn blogdagen op Maandag en Dinsdag of Dinsdag en Woensdag te houden. Ik merk wel dat als ik eenmaal aan het bloggen ben het wel lekker gaat.. en als jullie het leuk vinden kan ik daar wel een apart artikeltje over maken hoe mijn blogjes tot stand komen.

Het is dus nog een beetje zoeken, maar ik denk dat het toch wel Maandag en Dinsdag gaat worden dat ik mijn artikelen ga maken en inplannen. Ik wil niet te ver vooruit werken, want er moet wel ruimte blijven voor spontane blogjes en zo, en gelukkig kan je schuiven natuurlijk en ik heb soms ook wel dat ik denk, hum nu heb ik dit artikel gemaakt en ingeplant, maar ik wil het eigenlijk nu al online of juist later dan is dat aan te passen zolang het niet online staat dat is wel fijn.

Een doel voor mijn blog is bijvoorbeeld volgend jaar elke dag te bloggen en met een goede voorbereiding moet dat wel lukken denk ik. En als ik voor mezelf en als andere het weten dat ik Maandag en Dinsdag voor mijn blog besteed en dan kan vooruit schrijven een week of anderhalve week dan moet het ook wel wat rust geven, dan de avond ervoor (wat nu gebeurd) nog een artikel eruit moet persen..

Dus ik ben benieuwd of het me op deze dagen vast gaat lukken en het me meer rust geeft. En zo kan ik de rest van de week lekker andere blogs bijlezen, inspiratie opdoen, m`n blog achter de schermen bijhouden enzo.

Heb jij vaste blogdagen?

6 gedachtes over “Vaste blogdagen aanhouden voor meer structuur en rust!

  1. Falderie zegt:

    Ik heb geen vaste blogdagen. Ik probeer het zo goed mogelijk te combineren met mijn werk- en privΓ©leven. Op momenten dat het daar wat drukker is, zal er op mijn blog erg weinig verschijnen…

  2. Sabine zegt:

    Ik heb geen vaste dagen. Ik blog wanneer ik tijd heb. Vaak in de avonden. Elke dag bloggen vind ik persoonlijk te veel. Ga ik zeker niet doen. Wil wel een eigen domein aanschaffen in 2016 πŸ™‚

  3. Melissa zegt:

    Ik heb vaste blogdagen op maandag, woensdag en vrijdag. Ik probeer deze aan te houden. Daarnaast schrijf ik vooral in het weekend (minstens 1 artikel). Ik vind die artikels in de week – voorlopig – een goede balans met al de rest dat ik moet doen (werken, huishouden, …)

  4. Morgaine zegt:

    Nee ik heb geen vaste dagen, ik blog wanneer ik er tijd en zin in heb, nu even was het druk, en ik twijfel nu alweer, om een update te geven, toch teveel leuke dingen weer meegemaakt etc. Ik denk nog even door, en vaste blogdagen zou ik zelf dus kriegel van worden.

    Juist zo leuk om ‘life’ te bloggen, over je leven wanneer je even tijd hebt πŸ˜€

    X

Geef een reactie

