Bloggers Interview: Stephanie – greatlittlekitchen.nl

stephanielittlekitchen
Het is weer zondag, dus tijd voor een nieuwe `Bloggers Interview`. Een wekelijks terugkerend artikel waarin ik bloggers interview over wie ze zijn en waar ze over bloggen! Vandaag is het de beurt aan Stephanie – greatlittlekitchen

1.Wie ben je? Hoe je heet, wat je hobby`s zijn , leeftijd enzo?
Ik ben Stephanie, 28 jaar en woon in Breda.. Ik kook graag en ga ook regelmatig uit eten. Verder ben ik een festivalliefhebber, muziek, theater, dans en natuurlijk bezoek ik ook diverse food events.

Foto-Great-Little-Kitchen

2. Wat is je Blognaam en url en hoe zou jij je blog omschrijven? Wat vinden we zoal op je blog?
Mijn blog is http://www.greatlittlekitchen.nl. Op mijn blog deel ik mijn recepten, reviews van kookboeken en restaurants en ik geef ook inspiratie voor in de keuken. Ik probeer bewust te eten, minder vlees en wanneer ik vlees eet dan is het biologisch. Graag laat ik zien dat je ook in een kleine keuken de lekkerste maaltijden kunt bereiken.

3. Hoelang blog je al op deze blog?
De tijd vliegt, maar ik blog inmiddels alweer 1,5 jaar. Eind april 2014 ben ik mijn blog begonnen. Ik had eigenlijk niet verwacht dat ik het zo leuk zou vinden.

4. Ben je een fulltime blogger of is het puur een hobby en heb je daarnaast nog werk of school? (zo ja wat?)
Ik blog naast mijn fulltime baan als online marketeer. Zo combineer ik toch een beetje mijn passie voor eten en online marketing. Voor mij is dit een ideale combinatie.

5. Wat vind je omgeving (familie en vrienden) van je blog?
Vrienden en collega’s zijn erg enthousiast en kijken regelmatig op mijn blog voor inspiratie. Mijn vriend is ook fan. Hij vindt het alleen wel minder leuk dat hij steeds moet wachten met eten, omdat ik eerst een goede foto wil maken. Het voordeel voor hem is wel dat ik veel experimenteer met nieuwe recepten en hij dan proefpersoon mag zijn.

6. Heb je een bepaalde routine in het bloggen gecombineerd met je offline leven?
(bepaalde upload dagen, bepaalde dagen dat je echt voor je blog gaat zitten?)
Een routine ontbreekt eigenlijk bij mij. Het allerliefste zou ik elke dag een nieuw blogartikel live zetten, maar dit lukt bijna nooit. Wanneer ik thuis kom uit mijn werk duik ik de keuken in om te koken. Ik maak altijd een foto, tenzij het gerecht mislukt is en niet fotowaardig is. Afhankelijk van mijn mood na het eten schrijf ik dan direct het recept uit. Nu het extra druk is op mijn werk stel ik het bloggen uit tot het weekend.

7. Waar haal je jou inspiratie vandaan voor je blog?
Inspiratie vind ik op veel verschillende plekken. In kookboeken, tijdschriften op andere blogs, door tips van vrienden of collega’s. Om de week hebben mijn vriend en ik een biologisch boodschappenpakket. In de nieuwsbrief staan vaak al wat tips en er is ook een facebook groep waarin iedereen zijn recepten deelt. Ik google ook vaak een bepaald ingrediënt en maak dan mijn eigen variatie op basis van een aantal recepten die ik dan tegenkom.

Havermoutpannenkoeken

8. Wat wil je nog met je blog bereiken?
Lastige vraag! Ik heb op dit moment eigenlijk geen vaststaand doel voor mijn blog. Het belangrijkste is dat ik het leuk vind om te bloggen en dat ik graag andere mensen wil inspireren. Ik hoop nog veel meer bezoekers te bereiken en als ik er dan ook nog iets mee kan verdienen is het helemaal leuk. Een van mijn dromen is om een reis rond de wereld te maken waarin ik op zoek ga naar de meest bijzondere, kleine restaurants. Wie weet!

9. Ben je naast je blog nog meer actief op social media? (Links)
Ik ben voor mijn blog actief op Facebook, Twitter en Pinterest. Leuk als je me daar ook volgt!
Facebook: https://www.facebook.com/GreatLittleKitchen
Twitter: https://twitter.com/GreatKitchen
Pinterest: https://www.pinterest.com/GreatLilKitchen

10. Heb je nog een handige tip voor mede bloggers of lezers?
Het belangrijkste is dat je het leuk vind om te bloggen. Zolang je elke keer weer blij je laptop opstart om een nieuw verhaal te schrijven om met de wereld te delen dan zit het goed. Geef ook vooral niet op wanneer je nog maar een paar bezoekers per dag bereikt met je blog. Het kost nou eenmaal tijd om bereik te krijgen.

Stephanie heel erg bedankt voor je deelname aan het interview en ik wens je natuurlijk heel erg veel succes met het behalen van je dromen!

Ken jij Stephanie al?

Geef een reactie

