Bloggers Interview: Anita – Mindjoy.nl

AnitaMindjoyNL
Het is weer zondag, dus tijd voor een nieuwe `Bloggers Interview`. Een wekelijks terugkerend artikel waarin ik bloggers interview over wie ze zijn en waar ze over bloggen! Vandaag is het de beurt aan Anita van Mindjoy


1.Wie ben je? Hoe je heet, wat je hobby`s zijn , leeftijd enzo?

Anita, 32 jaar en woon in Noord-Brabant. Ik ben alweer 8 ½ jaar samen en 2 jaar getrouwd met R. en we hebben een Basset Artésien Normand (Franse Basset) pup van 10 maanden in huis. Ik ga er vaak op uit met mijn man, vriendinnen en hond. Lees graag een goed boek of de Flowmagazine en probeer regelmatig creatief bezig te zijn. Ik kijk een heleboel series maar ook voor een goede documentaire of film ga ik even zitten.

AnitaMindjoy4

2. Wat is je Blognaam en url en hoe zou jij je blog omschrijven? Wat vinden we zoal op je blog?
Ik blog op http://www.mindjoy.nl over zaken die mij bezig houden (mind) en waar ik vrolijk van word (joy). Mindfulness, wijsheden en positiviteit zijn de hoofdonderwerpen maar ik plaats ook nieuwe ontdekkingen, uittips en leuke weetjes. Een mind- en lifestyle blog zoals je dat dus noemt. Mindfulness en in het nu staan is een groot onderdeel van mijn leven geworden. Nadat ik in 2013 een burn-out kreeg moest ik wel aan mijzelf gaan werken en mijn kijk op dingen veranderen. Mindfulness heeft mij echt geholpen om nog meer mijzelf te worden.

AnitaMindjoy5

3. Hoelang blog je al op deze blog?
Ik blog sinds augustus 2014 en heb meteen een eigen domein aangeschaft. Als ik iets aanpak dan doe ik dat ook meteen goed. Dit is mijn eerste blog dus ik begeef mij nog maar iets meer dan één jaar in het bloggerswereldje. Daarvoor las ik wel een aantal grote blogs maar was ik voornamelijk een lurker en reageerde ik eigenlijk nooit. Nu volg ik een heleboel blogs, reageer ik veelvuldig en ontdek ik steeds weer meer leuke en geweldige blogs. Bloggen is leuk en ook ontzettend leerzaam!

4. Ben je een fulltime blogger of is het puur een hobby en heb je daarnaast nog werk of school? (zo ja wat?)
Bloggen is voor mij een hobby want daarnaast werk ik als begeleider in de gehandicaptenzorg. Ik zocht een plek waar ik mijn kennis en nieuwe ontdekkingen kon delen en daarnaast is het een plek om mensen deelgenoot te maken van mijn leven. Ik heb 12 jaar gestudeerd, kon maar moeilijk een baan op niveau vinden en zocht een plek waar ik eindelijk eens kon gaan produceren in plaats van alleen maar te consumeren op het internet.

5. Wat vind je omgeving (familie en vrienden) van je blog?
Zij leren mij hierdoor ook steeds beter kennen. Een aantal reageren wel eens op mijn artikelen maar veelal krijg ik berichtjes of hoor ik als we afspreken hoe leuk ze het vinden wat ik schrijf. In het begin vond ik het wel spannend om aan mijn omgeving te laten weten dat ik een blog had. Maar ik ben een bewuste blogger en denk goed na bij wat ik online plaats wat maakt dat ik geen gevoelige informatie online plaats.

AnitaMindjoy3

6. Heb je een bepaalde routine in het bloggen gecombineerd met je offline leven?
(bepaalde upload dagen, bepaalde dagen dat je echt voor je blog gaat zitten?)
Dagelijks bloggen is naast mijn baan gewoonweg niet haalbaar omdat ik kwalitatief goede blogartikelen wil plaatsen. Ik heb er daarom voor gekozen, nadat ik een aantal maanden dagelijks een artikel online had geplaatst, om 3-4x per week te uploaden. Dat is vaak op maandag, woensdag, vrijdag en zondag. Vooruitwerken is niet altijd haalbaar maar ik zorg er wel altijd voor dat het artikel om 7.00 uur ’s ochtends online staat. Soms wil dat zeggen dat ik de avond van tevoren nog met een artikel bezig ben, maar meestal heb ik hem wel eerder klaargezet. Omdat ik onregelmatig werk heb ik niet echt specifieke blogdagen waarop ik ervoor kan gaan zitten, ik bekijk dat vaak per week.

7. Waar haal je jou inspiratie vandaan voor je blog?
Eigenlijk overal moet ik zeggen. Tijdens een gesprek met anderen, bij het lezen van een tijdschrift of boek tot het kijken naar wat er in de natuur gebeurt of als ik in mijn auto rijd op weg naar de plaats van bestemming. De beste ideeën ontstaan namelijk wanneer je het niet verwacht. Ook kunnen de cliënten die ik begeleid wel eens opmerkingen plaatsen die mij aan het denken zetten. Inspiratiebronnen zijn eindeloos en ik hoop dat anderen mij nog lang en vaak weten te inspireren.

AnitaMindjoy2

8. Wat wil je nog met je blog bereiken?
Voordat ik begon met bloggen had ik maar één doel en dat was kennis overbrengen om er zo hopelijk een ander mee te helpen of inspireren. Dat doel is er nog steeds mijn hoofddoel. Ik hoef niet perse 1000 volgers te hebben of torenhoge pageviews te krijgen. Als ik iemand heb weten te bereiken die wat heeft aan mijn artikel dan ben ik al blij. En ik ben dankbaar voor alles wat hierdoor daarnaast nog op mijn pad komt.

9. Ben je naast je blog nog meer actief op social media?
Ik ben te volgen op Bloglovin | Instagram | Twitter | Facebook | Pinterest allemaal onder de naam mindjoyNL

10. Heb je nog een handige tip voor mede bloggers of lezers?
Doe waar je je prettig bij voelt en kijk altijd wat jij haalbaar vind. Het is echt niet nodig om elke dag een artikel te plaatsen om gezien te worden. Maak kwalitatief goede artikelen en ga aan de slag met zoekmachineoptimalisatie (SEO) als je graag beter via google gevonden wil worden. Wees daarnaast altijd transparant naar je volgers. Als je een samenwerking aan bent gegaan met een bedrijf vermeld dat er dan bij. Een disclaimer pagina vind ik daarom een must, zo ook een voorstelpagina zodat ze weten wie je bent en wat ze van je blog kunnen verwachten. En onthoud: ‘Niks moet, niksen mag’

Anita, heel erg bedankt voor je deelname aan het Bloggers Interview, je hebt een leuke quote hoor niks moet niksen mag die ga ik zeker onthouden!

Ken jij Anita al?

2 gedachtes over “Bloggers Interview: Anita – Mindjoy.nl

  1. Anita | Mindjoy zegt:

    Bedankt voor het plaatsen van dit interview. Ja ik kwam de quote ergens tegen en is altijd blijven hangen 🙂

Geef een reactie

