Tag | Dit zijn mijn huisdieren!

TAGditiszijnmijnhuisdieren
Op de blog van Kaya kwam ik de tag, dit is mijn huisdier tegen. Aangezien wij natuurlijk meerdere huisdieren hebben heb ik hem iets aangepast.. Ik vind het zelf ook altijd leuk bij andere hoe ze hun huisdier hebben genoemd, wat hun gekke trekken zijn enzo. Dus vandaag 9 vragen over onze katten Minoes, Tijger en Trixy en konijn Smookie.

Naam
Nou wij hebben dus 3 katten. Een kater genaamd Minoes en 2 poezen die Tijger en Trixy heten. Daarnaast hebben wij nog een konijn (man) genaamd Smookie.

Nickname
Minoes’;ย Noes
Tijger; Tijgie
Trixy; Trix of koninginnetje haha
Smookie; Smooker

20151116_113737

Ras
Minoes is een europeese korthaar
Tijger is een zogehete schildpadpoes
Trixy is een mix van een pers en maincoon
En Smookie geen idee, ze zeiden een dwergkonijn haha

Leeftijd
Minoes en Tijger zijn 8 jaar en Trixy is 5
Smookie is 1 jaar

Waarom heb je voor je huisdieren gekozen?
Minoes en Tijger hebben we gelijk aangeschaft toen wij gingen samen wonen. Dit vooral omdat ik alleen thuis zat omdat Mathieu internationaal reed en dus weinig thuis is en ik aan hun lekker wat gezelschap zou hebben. Trixy was eigenlijk een bevlieging haha, ik wilde altijd al graag een rood katje en we kwamen haar eigenlijk per toeval op internet tegen
Smookie kwam vanuit Mathieu die vond het gezellig om weer een konijntje aan te schaffen maar dan binnen te houden (omdat we hiervoor 2 konijnen hadden maar altijd buiten zaten)

IMG_1287

Karakter
Minoes is een heel afhankelijk kat, ligt graag bij je, is overal waar wij zijn, maar is ook wel een bangige kat die niets van drukte moet hebben.
Tijger is een dame die erg op zichzelf is.. komt kroelen wanneer zij wil en heeft de laatste tijd weer kolders in haar hoofd waarbij ze door het huis raced en zo. Verder is ze heel sociaal alleen vind ze het niet fijn om opgetild te worden.
Trixy is echt een koninginnetje, ze heerst eigenlijk over alles en er zit flink pit in.. haar wil is wet (tot op zekere hoogte natuurlijk) ze heeft haar voorkeur tot mensen dus we waarschuwen vreemde ook wel dat waar ze voor moeten uitkijken, zoals niet optillen, niet aan d`r kont of staart enzo…
Smookie is gewoon een wilde bras, als hij los loopt vliegt hij het huis rond en ploft lekker overal neer! Een schatje is het.

Quality time
Minoes komt vaak naast ons op de stoel liggen als we achter de computer zitten. Of hij komt voor me liggen op ijn armen waardoor het bloggen iets moeilijker wordt gemaakt.. maar wel gezellig
Tijger, zij komt als je op de bank zit lekker bij je liggen als ze er erg in heeft
Trixy vliegt eigenlijk overal heen waar ik ben, wc, bank, computer, boven noem maar op. Ze eist haar aandacht haha
Smookie, als die losloopt ploft hij op de grond naast ons onder de stoel of langs de bank

IMG_1289

Eten en Drinken
De katten eten speciaal voer. Minoes en Tijger hebben blaasgruis gehad dus ik koop nu voor hun speciaal voerย Royal Canin Urinary S/O en daar eet Trixy ook gewoon van. Smookie eet gemengd konijnenvoer en ze drinken allemaal gewoon water.

Rare gewoontes
Minoes; hij vind het heerlijk om over je schouder te hangen, zo lekker dat hij gewoon begint te kwijlen haha, mafkees
Tijger; haar rare gewoonte van dit moment wel is dat ze vaak zo op het randje van de bank ligt dat ze er ook gewoon afvalt haha en dan een beetje duf om zich heen kijkt en vervolgens weer op dezelfde plek gaat liggen
Trixy; bij Trixy hoeveel wil je er hebben haha, maar een echt rare gewoonte is wel dat ze zomaar uit het niets Tijger of Minoes aanvalt (om te spelen nemen wij aan)
Smookie; ook Smookie heeft een rare gewoonte, hij heeft een buis in zijn hok en die vliegt alle kanten op in zijn hok, hij eet hem tussendoor kapot haha

20160106_201410

Ik vond het leuk om onze maatjes even aan jullie voor te stellen in deze TAG, heb je nu zelf ook een huisdier of meerdere wees dan zeker vrij om hem over te nemen.

Heb jij een huisdier(en)?

 

5 gedachtes over “Tag | Dit zijn mijn huisdieren!

  1. Sabine zegt:

    Wat leuk om te zien! Echt een beestenboel bij jullie ๐Ÿ™‚ Wij hebben geen huisdieren en die komen er ook voorlopig niet denk ik. Ik vind katten heel leuke beesten, maar om ze echt in huis te hebben… ik weet het niet. Mijn vriend houdt er sowieso niet van.

  2. Morgaine zegt:

    Ook een leuke tag, erg veel huisdieren tags op het moment valt me ineens op of komt dat omdat ik er twee heb gehad ook, eentje is al ingevuld en staat online, de Poekie tag, en de huisdierentag komt nog, en is toch net even anders dan deze ๐Ÿ˜‰

    Leuk om te lezen over de rare gewoonten vooral, hahaha tegelijk ook het meest moeilijke vind ik, want net als mensen, elke kat is anders inderdaad, en mensen kunnen ook uit bed donderen als ze slapen ๐Ÿ˜›

    X

Geef een reactie

