Bloggers Interview: Melissa – wanderingelisa.be

WanderingElisa4
Het is weer zondag, dus tijd voor een nieuwe `Bloggers Interview`. Een wekelijks terugkerend artikel waarin ik bloggers interview over wie ze zijn en waar ze over bloggen! Vandaag is het de beurt aan Melissa van wanderingelisa

1.Wie ben je? Hoe je heet, wat je hobby`s zijn , leeftijd enzo?
Ik heet Melissa. Ik ben een Belgische van 25 jaar jong en woon in de groene rand rond Brussel. Ik woon nu al een dikke twee jaar samen met mijn vriend, Niels. Ik ben mijn eerste werkervaring aan het opdoen in de toeristische sector, aangezien ik nog niet zo lang geleden afstudeerde. Mijn hobby’s zijn vooral reizen, koken, lezen en uiteraard schrijven.

WanderingElisa2

2. Wat is je Blognaam en url en hoe zou jij je blog omschrijven? Wat vinden we zoal op je blog?
WanderingElisa (www.wanderingelisa.be) is voornamelijk een persoonlijk blog. Ik vertel vooral zaken die ik in het dagelijks leven tegenkom en daarnaast integreerde ik ook mijn passie voor lezen en schrijven. Mijn blog loopt nog niet zo lang, maar ik heb een projectje op poten staan voor 2016. De naam van mijn blog is zo gekozen dat ik er nog alle kanten mee uit kan. Zoals mijn ondertitel aangeeft: “It’s the journey that counts!” Op termijn zou ik ook over mijn derde passie, reizen, willen schrijven. Ondanks dat ik werk in de toeristische sector, reis ik niet genoeg. En al helemaal niet genoeg om erover te bloggen. Hopelijk komt daar snel verandering in.

3. Hoelang blog je al op deze blog?
Deze blog is een idee waar ik al jaren over twijfel. Ik denk dat hij nu een goede maand actief is. Ik heb er nog redelijk wat werk aan om hem te krijgen hoe ik wil, maar ik ben geduldig. Het is een proces en dat is ook wat telt! Hiervoor schreef ik heel wat in notitieboekjes en het werd tijd dat de wereld kon meelezen 

WanderingElisa

4. Ben je een fulltime blogger of is het puur een hobby en heb je daarnaast nog werk of school? (zo ja wat?)
Ik blog niet fulltime. Daarvoor ben ik er nog niet lang genoeg mee bezig. Ik werk daarnaast nog als Travel Consulente in een reiskantoor. Ik weet voorlopig ook niet of ik er ooit mijn werk van zou willen maken. Ik ben al blij dat mijn blog gelezen wordt . Het bereiken van een voltijdse job met mijn blog is op zich (nog) geen doel.

5. Wat vind je omgeving (familie en vrienden) van je blog?
Mijn vriend vindt het allemaal goed, zolang ik hem maar niet meesleur naar dingen die hij niet wil doen. Hij begrijpt dat het belangrijk ik voor mij. Ik denk dat er nog niet veel vrienden/familieleden zijn die weten van mijn blog. Ik zou er eerst nog een beetje aan willen werken, voor ik het bekend maak bij vrienden en familie. Ik vind het immers een vreemde gedachte moesten mijn ouders mijn blog beginnen lezen. Ik ga het ze wel vertellen, hoor. Het is gewoon nog niet ter sprake gekomen. Ik denk wel niet dat ze vreemd gaan opkijken dat ik een blog gestart ben.

6. Heb je een bepaalde routine in het bloggen gecombineerd met je offline leven?
(bepaalde upload dagen, bepaalde dagen dat je echt voor je blog gaat zitten?)
Ik ben nog op zoek naar een routine die voor me werkt. Ik besef na een dikke maand bloggen dat ik nood begin te krijgen aan een planning. Ik schrijf de meeste artikels in het weekend en plan ze vooruit voor de rest van de week. Ik zet een artikel online op maandag, woensdag en vrijdag. Zaterdag ben ik vaak bezig met research en dingen doen om er later een artikel te schrijven. Zondag is dan mijn echte schrijfdag, omdat ik dan de tijd heb om er me voor langere tijd aan te zetten. Verder controleer ik wel elke dag op reacties en werk ik soms berichten bij.

7. Waar haal je jou inspiratie vandaan voor je blog?
Omdat het een persoonlijke blog is, haal ik mijn inspiratie vooral uit mijn dagelijks leven. Het voordeel aan graag lezen is dat ik ook echt alles lees. Dus ik lees veel andere blog, nieuwssites, .. Het internet is een grote inspiratiebron, maar ook een reclamebord langs de weg kan me een idee opleveren. Daarnaast pendel ik elke dag met de trein naar mijn werk. Gesprekken meeluisteren van mensen op de trein is één van de dingen die ik het liefste doe. Soms onthou ik de verhalen om er zelf een verhaal rond te verzinnen, soms zoek ik meer op over het onderwerp en schrijf ik er een artikel over, soms begin ik gewoon gezellig mee te babbelen. Alles kan een inspiratiebron zijn.

8. Wat wil je nog met je blog bereiken?
Meer lezers. Zoals de meeste beginnende bloggers is dat mijn enige doel en ik plak er dan ook geen cijfer op. Ik ben al blij met het lezersaantal dat ik heb en ben mijn lezers ook erg dankbaar. Ik blog omdat ik het graag doe! Daarnaast wil ik vooral mensen inspireren om te doen wat ze graag doen en er 100% voor te gaan. Alles is mogelijk als je het hard genoeg wilt!

9. Ben je naast je blog nog meer actief op social media? (Links)
Ik ben actief op bijna alle sociale media, maar voornamelijk privé. Ik probeer dat toch nog een beetje gescheiden te houden. Ik heb voorlopig enkel een instagram, die ik zo goed mogelijk probeer te onderhouden.
Je kan me volgen op instagram: www.instagram.com/wandering_elisa

10. Heb je nog een handige tip voor medebloggers of lezers?
Doe waar je je goed bij voelt en trek je vooral niet te veel aan van wat anderen beweren. Je bent uniek en dat is maar goed ook. Een wereld met allemaal dezelfde mensen zou snel saai worden. Leef je leven aan 200 km per uur, maar vergeet niet om af en toe stil te staan om te genieten of om rond te kijken en bewust te worden van jezelf in the bigger picture.

Melissa, heel erg bedankt voor je deelname aan het interview en wat een mooie tip heb je voor je lezers en mede bloggers. Succes met je eigen blog dat komt vast allemaal goed.

Ken jij Melissa al?

5 gedachtes over “Bloggers Interview: Melissa – wanderingelisa.be

  1. Morgaine zegt:

    Nee ik ken haar nog niet, en ik ga zeker even kijken, zien of het bij mij past, want gewone blogs blijf ik het meest leuk vinden, vanuit het dagelijks leven gezien.

    Overigens staat je instagram op privé, ik heb een aanvraag gedaan Melissa, bij deze. 😉

    X

Geef een reactie

