Healthy Update #3

healthyupdate3(2)
Tijd voor een nieuwe update hoe het gaat met vooral het afvallen deze week. Ik heb een flink stressvolle week achter de rug, met toch wel wat moeilijke momenten op het emotie-eten gebeuren. Tijd om de schade op te nemen en te zien wat er deze week goed en minder goed ging, is de knop nu eindelijk om??

Allereerst, mijn week was behoorlijk stressvol zoals ik hierboven al zei. Ik kreeg dinsdag een telefoontje van mijn moeder in de ochtend dat ze mijn oom naar het ziekenhuis hadden gebracht, dus als een speer ben ik samen met haar en Mathieu naar het ziekenhuis gereden. Het is nu afwachten wat het geweest kan zijn. Verder ga ik niet persoonlijker worden hierover, wel kan ik zeggen dat het een flinke impact heeft geleverd waar we even bovenop moeten komen.

Het afvallen was ik bang voor, ik ben een emotie-eter, dus als ik me verveel, verdrietig voel of noem maar op grijp ik de kans aan om te snacken en ik moet je eerlijk zeggen ik heb die momenten wel gehad, maar tot ook mijn grote verbazing heb ik niks `slechts` naar binnen gewerkt. We hebben dinsdag een keer extra patat gegeten door de omstandigheden maar meer dan dat heb ik me (op het missen van een shake af en toe in de middag) goed gehouden en daar was ik wel trots op. Ik sluit nu mijn 2de shakeweek af en ik moet zeggen dat het goed gaat, natuurlijk heb ik neigingen om te snoepen maar ik heb het ook gewoon niet in huis dus het kan niet eens haha.

Het resultaat mag er dan ook zijn, ik ben deze week -1kg afgevallen

En daar ben ik super trots op, ik ben daarmee nu totaal -2,4kg afgevallen in 2 weken.
Ik had de intentie om deze week ook het sporten op te pakken dus ik he zondagavond gesport, maar door alles eromheen heb ik niks meer kunnen doen omdat ik er simpelweg gewoon de energie niet meer voor had. Ik ga wel proberen om dat aankomende week opnieuw aan te pakken al is het maar om de dag via youtube of zo een oefening.

Ik heb besloten ook om bij elkaar 5kg die ik afval een soort van beloning voor mezelf te kiezen en de eerste beloning voor de eerste 5kg zal dit onderstaande blazertje zijn, ik wil al heel lang een zwarte blazer ik heb deze ook al in het groen, maar deze kan ik niet zo makkelijk combineren met de rest van de items uit mijn kast. Dus zodra ik de -5kg aantik mag ik hem van mezelf bestellen!

healthyupdate3

Het voelt vreemd, maar ik heb het gevoel dat de knop om aan het gaan is. Het drinken van de shakes gaat me eigenlijk gemakkelijk af en natuurlijk heb ik mijn dagen waarbij ik het liefst een hele reep chocola wil opeten of wat dan ook, maar doordat het ook gewoon niet in huis is kan het niet eens.

Wel wil ik mezelf een soort joker momentje gaan geven, misschien 1x in de week als we boodschappen hebben gedaan dat ik dan iets lekkers uitzoek (zoiets als een kinderbueno of zure matjes mm haha) en die dan opeet als klein momentje voor het weekend of zo.

Al met al toch een goede week gehad met een na mijn mening goed resultaat en op naar een nieuwe week!

10 gedachtes over “Healthy Update #3

  1. Morgaine zegt:

    Super! En ja bouw die joker momentjes in, die zijn ontzettend belangrijk, maar ook, als jij ergens trek in hebt? En het zit er 24 uur later nog? NEEM HET DAN! want dan zit er iets in wat je nodig hebt, en dat meen ik serieus, zo leer je ook af dat je zomaar gaat snoepen namelijk, en leert, voor jezelf als vanzelf, om gewoon te eten waar je lichaam om vraagt en jij kleinere hoeveelheden gaat nemen en daar genoeg aan hebt. πŸ˜€

    X

      • Morgaine zegt:

        Ervaring spreekt lieverd πŸ˜‰ Dus, mocht je willen en ergens vast lopen, mag je mij altijd mailen! Ik vergeet het zelf omdat ik nu al heel lang stil sta, maar ik ben blijvend 30 kilo kwijt geraakt al jaren terug, dussssssss πŸ˜‰

      • Morgaine zegt:

        hahahaha starten met de shakes πŸ˜‰ En een oppashond per ongeluk krijgen, waarmee ik een half jaar elke dag liep, 1x per dag, en dat begon juist in de wintertijd, in wintertijd als het heel koud is buiten lopen verbrand heel snel. Daarna ging ik naar de sportschool, de bedoeling was 2x per week, maar toen dacht ik, ach ik heb onbeperkt dus 3x per week, toen raakte ik verslaafd en trainde cardio-fitness 5 dagen in de week, ik bracht mijn dochter naar school en fietste door en ging door tot zij weer pauze had, dus 4 uur per dag, dat is niet goed hoor πŸ˜‰ Ik moest stoppen, werd ziek en kwam weer 20 kilo aan, maar die 30? zijn eraf gebleven… in een notendop.

      • patriciakleijn zegt:

        Netjes hoor, ik ga de shakes even minderen, de ochtendshake neem ik nog wel maar ik merk dat ik na de middagshake erge buikpijn krijg dus ik ga vanaf morgen over op alleen de ontbijtshake en daarna de bodieboost methode, en hopen dat het afvallen door gaat zetten

      • Morgaine zegt:

        Oh ja, ik nam de shakes ook alleen in de ochtend, omdat ik niet kan ontbijten namelijk, daarna at ik gewoon normaal, zelfs als een bootwerker maar mijn lichaam vroeg om hoogwaardige dingen als zwaar volkoren of mais brood, vers, plakje kaas, veel tomaat en zelfs mayo erop met peper aangevuld en soms wat zout, hahaha en zo at ik na trainen dan wel 4 boterhammen weg… daarom zei ik al, luister naar je lichaam! Dit doe je dus heel goed! ❀

Geef een reactie

