Challenge: Februari – Minimaliseermaand!

Minimaliseermaandchallengefebruari2016
Op de blog moedersminimalisme kwam ik een leuke challenge voor februari tegen. Afgelopen weken is het huishouden er flink bij ingeschoten en kan ik het maar net voor het zicht opgeruimd houden (en dat zelfs soms niet) Dus ook in het kader van mijn 2016 bucketlist heb ik besloten mee te doen aan deze challenge. Lees verder wat de challenge verder inhoud.

Waar het op neer komt is dat je elke dag een miniopdracht uitvoerd n.a.v. de challenge kalender, hierop staat precies je op welke dag `moet` doen

De spelregels zijn als volgt:
– Print het overzicht wat je hier kunt vinden uit, ook komen de opdrachten op hun facebook te staan dus daar kan je ook lid van worden
– Je kan je aan de specifieke datum houden of de dingen op andere dagen doen en dan afstrepen, als je maar iets doet op een dag van de kalender zodat hij aan het eind van de maand afgestreept is
– Spullen die je wegdoet, doe ze naar de kringloop, rommelmarkt of een ander goed doel
– Deel je resultaten en voortgangen op de facebookpagina

Ik heb er erg veel zin in, ik zie vaak door de bomen het bos niet meer als een project te groot is om aan te pakken en met deze kleine opdrachtjes zoals: haal minstens 5 dingen uit je keuken, Ruim je pennenbak leeg of zoek 5 boeken of tijdschriften op die weg kunnen
dan blijft het allemaal overzichtelijk en ben je toch aan het opruimen terwijl de klusjes zelf maar even hoeven te duren.

En je hoeft het natuurlijk niet precies te doen, er staat bijvoorbeeld ook bij een opdracht dat je iets op zolder moet doen, nu hoef ik daar niks te doen dus pak ik de logeerkamer of mijn eigen slaapkamer aan, zo kun je het makkelijk in je eigen situatie aanpakken.

Ik ga het boek van Marie Kondo ook erbij pakken en uitlezen, misschien helpt het me om na de challenge door te pakken!

De uitprintbare kalender kun je hier vinden en de facebookpagina is hier te vinden…
En een leuke bijkomstigheid is dat je nog 30%korting op haar e-book krijgt als je meedoet!

Doe jij ook gezellig mee aan deze minimaliseermaand?

4 gedachtes over “Challenge: Februari – Minimaliseermaand!

  1. Morgaine zegt:

    Dit heb ik al een aantal keren gedaan en heb zelfs in een groep gezeten die groen dacht, maar ook over minimaliseren ging, hahahaha Dus uhm, nee ik doe niet mee, omdat ik het eigenlijk altijd wel doe, maar die start, go for it!

    Want als je net start om eens door alles heen te gaan, is het erg prettig om met zo’n challenge mee te doen, het spoort ook aan, voor hen die het al gedaan hebben om nog meer kritisch te kijken, zo dacht ik namelijk, toen ik mee ging doen, ik heb alles al gedaan, maar toch kwamen er alweer dingen uit die gewoon weg konden of waar ik meer mee kon. 😀

    X

Geef een reactie

