Bloggers Interview: Manon – valublemanon.nl

Manon5
Het is weer zondag, dus tijd voor een nieuwe `Bloggers Interview`. Een wekelijks terugkerend artikel waarin ik bloggers interview over wie ze zijn en waar ze over bloggen! Vandaag is het de beurt aan Manon van valublemanon.nl

1.Wie ben je? Hoe je heet, wat je hobby`s zijn , leeftijd enzo?
Ik ben Manon en ben 21 jaar oud. Ik heb een grote passie voor dans & theater. Mijn hobby’s zijn dan ook dansen en theater bezoeken. In het theater dan vooral musicals en cabaret, lekker vrolijk! Daarnaast ben ik een groot fan van Flikken Maastricht en heb iedere aflevering minstens 2x gezien. O ja, ik blog natuurlijk ook en lees graag leuke artikelen.

Manon3

2. Wat is je Blognaam en url en hoe zou jij je blog omschrijven? Wat vinden we zoal op je blog?
Mijn stukje internet heet www.valuableManon.nl . Je zult zien dat deze blog niet heel oud is. Maar hé, je moet ergens beginnen toch? Op deze blog vind je onder meer mijn persoonlijke verhaal. In het verleden heb ik veel problemen gehad met de hulpverlening en mijn leven is toen compleet ingestort. Momenteel loop ik nog tegen veel dingen aan en ook dit deel ik op mijn blog.
Ook wil ik dat andere mensen met (psychische) problematieken hun verhaal kunnen doen, om zo dit soort problematieken wat bespreekbaarder te maken. Vele ervaren namelijk dat ze hier niet over kunnen praten en er voor de problemen toch geen begrip zal zijn. Helaas is dat ook vaak de waarheid. Ik hoop door dat door deze blog ook op scholen en bij bedrijven meer rekening gehouden kan worden voor mensen met een ‘stempel’. Een groot doel, die ik waarschijnlijk niet in mijn eentje waar kan maken, maar iemand moet de eerste stap zetten.

3. Hoelang blog je al op deze blog?
Deze blog is in november 2015 online gekomen, maar het concept is denk ik rond maart 2015 al bedacht. In de tussentijd heb ik gekeken naar hoe ik mijn blog vorm wilde geven en wie mijn doelgroep moest vormen.

4. Ben je een fulltime blogger of is het puur een hobby en heb je daarnaast nog werk of school? (zo ja wat?)
Ik ben 1ste jaars studente aan de Fontys Hogeschool. Ik studeer hier om lerares wiskunde (2de graads) te worden. “Wiskunde?” Ja! Ik vind wiskunde erg leuk. Sommige vakken zijn behoorlijk pittig, maar dat biedt juist uitdaging.
Ik zou het niet erg vinden als ik meer tijd over zou houden om aan mijn blog te werken. Ik wil graag een doel bereiken met mijn blog. Zelfs op school kan ik dat soms niet loslaten, haha. Vooralsnog zal ik maar gewoon netjes mijn studie proberen af te maken.

5. Wat vind je omgeving (familie en vrienden) van je blog?
Ik kreeg best veel reacties op mijn blog, voornamelijk over de inhoud. Mensen die geschokt waren over wat er was gebeurd, mensen die de situatie (deels) herkende, mensen die iemand kende met een soort gelijk verhaal, mensen die mij dapper noemde om zo open over zo’n onderwerp te praten, etc. Ik denk dat ik al met al wel vast kan stellen dat dit positieve reacties zijn. Dat er zoveel mensen in mijn omgeving mijn verhaal herkende, daar schrok ik wel van. Dit maakt mij wel extra gemotiveerd om te zorgen dat dit meer onder de aandacht komt.

6. Heb je een bepaalde routine in het bloggen gecombineerd met je offline leven?
Poe, uhm.. Nee, eigenlijk niet! Ik typ gewoon wanneer me iets dwars zit of wanneer ik iets wil vertellen hoe bepaalde dingen gegaan zijn in het verleden. Of ik bedenk spontaan een onderwerp die aansluit met mijn blog en begin enthousiast te typen. Dit gebeurt eigenlijk ook gewoon tussen het huiswerk maken door *Oeps..*. Nadat ik mijn artikelen heb getypt zet ik ze gelijk online. Ik heb geen reden om te wachten tot morgenochtend 6:00. Als me iets op dat moment dwars zit, wil ik het ook dan kunnen delen. Als ik iemand verhaal heb uitgewerkt, doe ik hem (met toestemming natuurlijk) gelijk online.

7. Waar haal je jouw inspiratie vandaan voor je blog?
Uit het dagelijks leven eigenlijk. Ik ken veel mensen met problematieken. Sommige met een diagnose, sommige zonder. Ook heb ik altijd al gemerkt dat in regulier onderwijs er vaak geen rekening wordt gehouden met problemen. Soms kom ik ook wel eens artikelen er over tegen, waar ik wat meer over wil vertellen.

8. Wat wil je nog met je blog bereiken?
Wat ik al aan gaf was dat ik mensen in willen laten zien wat diagnoses voor mensen betekenen. Dat het geen aanstellerij is en het heel erg op prijs wordt gesteld als de diagnoses worden geaccepteerd en er rekening mee gehouden kan worden. Dit geldt voor individuen, maar ook voor bedrijven en scholen.
Voor de mensen met problematieken wil ik de boodschap geven dat zij absoluut niet alleen zijn. Er zijn vele mensen met soort gelijke verhalen, ook in je eigen omgeving. Je weet het alleen vaak niet omdat het simpelweg nooit besproken wordt. Ik hoop dat ook zij een beetje steun kunnen vinden in mijn blog.
Voor de psychologen (in spé), psychiaters, sociaal hulpverleners, therapeuten en zelfs de politiek zou ik willen bereiken. Goede hulpverlening is zo belangrijk! Het is niet oké dat er enorme wachtlijsten staan, je na 1 consult een stempel krijgt opgedrukt en er alleen maar uit boekjes wordt gewerkt. Kijk naar de mens. We zijn geen nummertje, geen stempel. We zijn allemaal anders, daar moet een behandeling op aangepast kunnen worden.
Grote doelen, daar ben ik me bewust van. Toch moet ergens iemand beginnen met zijn mond open te doen.

9. Ben je naast je blog nog meer actief op social media? (Links)
Jazeker! Ik ben te vinden op Facebook, Instagram & Pinterest!
http://facebook.com/ValuableManon
http://instagram.com/ValuableManon
http://Pinterest.com/ValuableManon

10. Heb je nog een handige tip voor mede bloggers of lezers?
Blijf jezelf, bepaal waar je grenzen liggen, geef ze aan en probeer zo open mogelijk te communiceren. Niet iedereen zal dat accepteren, maar die mensen verdien je dan ook niet in je leven. Mensen moeten je accepteren zoals je bent. Voor de bloggers: Doe je dus op je blog ook nooit anders voor! Je foto’s hoeven niet perfect te zijn, je hoeft geen mooi strak huidje te hebben met zeeblauwe ogen. Het is oké als je huis niet Pinterest-proof is! En voel je je niet oké bij een advertorial? Plaats hem dan ook niet.

Manon heel erg bedankt voor je deelname aan het interview, ik hoop dat je veel mensen kunt helpen met je blog, maar dat gaat vast goed komen!

Ken jij Manon al?

4 gedachtes over “Bloggers Interview: Manon – valublemanon.nl

Geef een reactie

