De Af-Val-Tag

deafvaltag
Op verschillende blogs was ik de af-val-tag tegen gekomen. Een tag die gaat over de eeuwige strijd (zo lijkt het) tegen de kilo`s. De vragen waarom ik nu eigenlijk wil afvallen en wat zoal mijn valkuilen zijn ga ik je vandaag vertellen!

* Waarom wil je zo graag afvallen?
De voornaamste reden is nu wel dat ik me beter in mijn vel willen voelen, meer zelfvertrouwen en de kleding wil dragen die ik zou willen, maar ook wil ik ook moeder worden en door mijn PCOS moet ik in eerste instantie wel afvallen wil dit aan bod kunnen komen! Dus toch wel 2 heel belangrijke redenen lijkt me!

* Wat is je doel of zijn je doelen? Wat is je motivatie?
De doelen zijn dus meer zelfvertrouwen en een kinderwens, je zou toch denken dat dat motivatie genoeg zou moeten zijn en ik moet je eerlijk zeggen nu ik 28 ben en toch al wel tegen de 30 aanloop is vooral de kinderwens wel de grootste motivatiebron

* Heb je al eerder een (geslaagde of mislukte) poging gewaagd?
O man praat me er niet van, ik heb eigenlijk al van alles geprobeerd, van Sonja Bakker naar Weight Watchers en van het niet eten vervallen in flinke (vr)eet buien. Maar je blijft proberen he

* Hoeveel kilo zou je graag willen afvallen? Wat is je streefgewicht?
Er moet genoeg af, mijn streef gewicht is op een gezond BMI rond de 70kg dus ik heb nog wel een weg te gaan, maar ik wil het in stapjes van 5kg bekijken hoe mijn lichaam reageert en door mijn PCOS gaat het afvallen ook niet heel snel dus ik moet ook geduld hebben en dat is niet mijn sterkste punt helaas

* Wat doe je om je doel te bereiken
Ik doe nu in de ochtend een maaltijdshake en verder houd ik mij aan de richtlijnen van de Bodieboost methode, ik ben nu 2,3kg kwijt!

* Wat zijn je grootste valkuilen en verslavingen?
Mijn grootste valkuil is wel als ik mij een dag niet aan mijn schema kan houden door op visite te gaan of een dagje weg noem maar op, ik merkte ook nu ik op vrijdag of zaterdag een cheatmomentje heb dat ik moeilijk maat kan houden en het liefst heel de dag zeg doe mij maar een cheatdag in plaats van een momentje, vooral kinderbueno en patat (macdonalds) daar kun je mij voor wakker maken…

* Heb je nog tips voor anderen?
Ik ben niet de beste in tips hierin, ik kan zelf alle tips en steun gebruiken in deze strijd. De enige tip voor mij is dat je echt goed moet kijken in welke situatie je zit, je dagritme het type mens dat je bent noem maar op om de juiste manier te vinden voor jou, ik ben nog steeds bezig met het uitzoeken wat voor mij goed werkt! Dus als jij nog tips voor mij hebt, graag!

Zo dit was de tag, ik hoop dat je het leuk vond om te lezen en zoals ik hierboven al zei, alle tips zijn welkom!

Als je hem overneemt laat dan even je link hieronder achter en dan kom ik zeker even bij je kijken.

Een gedachte over “De Af-Val-Tag

  1. Sabine zegt:

    Lijkt me heel moeilijk! Wel knap dat je gewoon doorgaat. Het gaat ook zeker lukken! Wellicht wordt het makkelijker als je buitenshuis werkt en je meer ritme hebt. Komt goed!

Geef een reactie

