Bloggers Interview: Laura – lauracollin.nl

Lauracollin5
Het is weer zondag, dus tijd voor een nieuwe `Bloggers Interview`. Een wekelijks terugkerend artikel waarin ik bloggers interview over wie ze zijn en waar ze over bloggen! Vandaag is het de beurt aan Laura van lauracollin.nl

1. Wie ben je? Hoe je heet, wat je hobby`s zijn , leeftijd enzo?
Mijn naam is Laura, ik ben 33 jaar en getrouwd met Dave. Samen zijn we de ouders van zoon Damiën van 9 en dochter Daelyn van 6. Ik heb een webshop samen met mijn broer ( www.moderndeco.nl ) en heb daarnaast nog 3 eigen blogs, een uit de hand gelopen hobby.
Ik ben, zoals ze dat noemen, een thuisblijfmoeder en heb daar ook veel plezier in. Ik kan helpen op school met verschillende projecten en heb daarnaast veel plezier in het bloggen. Daarnaast moet ik helaas ook veel naar het ziekenhuis en de therapie met Damiën. Thuisblijven is daarom ook een bewuste keuze voor mij.
Verder hou ik van knutselen, koken, films en boeken, maar daar maak ik te weinig tijd voor vrij. Zou ik wel moeten doen. 😉

Lauracollin1

2. Wat is je Blognaam en url en hoe zou jij je blog omschrijven? Wat vinden we zoal op je blog?
Ik heb 3 blogs:
www.lauracollin.nl : Deze blog is per toeval ontstaan. Ik had de website omdat ik een blauwe maandag bij een hostingprovider heb gewerkt en had er een aantal pagina`s opstaan met uitleg over de ziektes van mijn zoontje. Toen in februari 2014 bleek dat het niet zo heel goed met hem ging ben ik er een aantal keer per maand een artikel op gaan zetten. Over zijn ziekenhuisbezoeken, de onderzoeken en de aanloop naar zijn operatie. Daar bleken stiekem best wel wat unieke bezoekers per maand naar toe te komen en toen heb ik in oktober 2014 besloten dat ik dagelijks ging bloggen over de dingen die we meemaakten met ons gezin.
www.wereldvanmama.nl : Deze website wilde ik eigenlijk al in januari 2014 lanceren maar vanwege de hele operatie van Damiën kwam er niks van terecht . Uiteindelijk is hij pas vlak voor de zomervakantie in 2015 online gegaan. Hier blog ik over lifestyle, beauty, eten e.d Eigenlijk alles voor de vrouw.
www.wereldvankinderen.nl : Ook een website die ik in januari 2014 wilde lanceren, maar waar niks van terecht kwam. Deze is uiteindelijk in december 2015 live gegaan. Hier blog ik samen met een vriendin op over alles wat interessant is voor kinderen. Speelgoedreviews, dagjes uit, recepten, shopping en meer.

3. Hoelang blog je al op deze blog?
Zie hierboven.

4. Ben je een fulltime blogger of is het puur een hobby en heb je daarnaast nog werk of school? (zo ja wat?)
Ik steek wel flink wat tijd in bloggen, maar ik kan er nog niet van leven. Ik ontvang wel regelmatig leuke producten voor reviews en krijg ook betaald voor het schrijven van advertorials. Ik ben er in die mate wel serieus mee dat ik het zie als mijn werk, maar de kinderen gaan voor alles. Dat houdt in dat ik vaak om 1 uur s`nachts nog een artikel aan het maken ben. Maar dat vind ik niet erg. Het is mijn passie en ik heb er veel plezier in, dan gaat het niet vervelen.

5. Wat vind je omgeving (familie en vrienden) van je blog?
Ik merk dat er dankzij mijn persoonlijke blog veel meer duidelijkheid is ontstaan over Damiën zijn ziektes en wat dat betekent voor zijn leven en ons gezin. De mensen leven echt mee en op straat spreken ze me ook aan om te vragen hoe een onderzoek gegaan is. Het heeft mij veel meer rust gebracht dat er begrip kwam voor onze situatie.
Ook vinden ze het erg leuk dat ik nu gestart ben met de Wereld van kinderen en de Wereld van Mama. In principe laat ik mijn dromen uitkomen en kan ik dit doen tussen de ziekenhuisbezoeken door. Mensen begrijpen heel goed dat het voor mij een stuk lastiger is om buiten de deur te werken.

6. Heb je een bepaalde routine in het boggen gecombineerd met je offline leven?
(bepaalde upload dagen, bepaalde dagen dat je echt voor je blog gaat zitten?)
Nee. Als ik niks gepland heb dan gaat de laptop aan als de kinderen naar school gaan. Ik bekijk dan eerst of er reacties in moderatie staan op de websites en bekijk dan de mails. Daarna kijk ik wat er gedaan moet worden, app ik even met Nancy over de Wereld van kinderen en maak een lijstje dat ik probeer af te werken.
Foto`s maak ik zoveel mogelijk overdag en als de kinderen thuis zijn. Teksten typ ik zoveel mogelijk zonder de kinderen erbij zodat ik niet afgeleid kan worden. Meer routine zit er niet in. 😉

7. Waar haal je jou inspiratie vandaan voor je blog?
Uit het dagelijks leven. Wat ik zie, wat ik hoor, wat ik gemaild krijg. Brainstormsessies met vriendinnen en ga zo maar door. Ik zoek niet echt naar informatie tenzij ik er echt een artikel over wil schrijven.

8. Wat wil je nog met je blog bereiken?
Ik zou het leuk vinden als ik er wel een compleet inkomen mee zou kunnen genereren. Buiten de deur werken is gewoon lastig omdat ik nooit weet hoe het met Damiën gaat. Van vandaag op morgen kan het fout lopen en dan kunnen we alles uit onze handen laten vallen en naar het ziekenhuis gaan. Ik heb buiten de deur gewerkt en dat heeft me uiteindelijk een burnout opgeleverd.
Ook vind ik de contacten met andere mensen erg waardevol. Ik leer leuke en lieve bloggers en mensen van PR-bureaus kennen. Ik mag naar evenementen en dat vind ik ontzettend leuk.
Wat ik verder zou willen bereiken in 2016 zijn natuurlijk een bepaald aantal unieke maandelijke bezoekers, het bezoeken van nog meer events en bloggersmeetings en mijn eigen plekje. Nu sleep ik mijn laptop vaak achter mij aan naar een plekje in huis waar ik rustig kan zitten. Ik zou het leuk vinden om een eigen bureau/kamertje te hebben waar ik helemaal mijn hoekje van kan maken en waar ik mijn spulletjes gewoon kan laten liggen.

9. Ben je naast je blog nog meer actief op social media? (Links)
Facebook: https://www.facebook.com/Laura-Collin-675807109174580
https://www.facebook.com/wereldvanmama
https://www.facebook.com/Wereld-Van-Kinderen-538322582993688
Instagram ( lauracollinnl)
Twitter : (@Lauradroomt)
Daarnaast is er nog een Youtube kanaal maar ik kan de link niet kopieëren, aangezien Youtube het nu niet doet. Als je zoekt op Laura Collin, zou je er uit moeten komen.

10. Heb je nog een handige tip voor mede bloggers of lezers?
Voor bloggers; Schrijf over datgene waar je van houdt, mensen hebben het zo in de gaten als je het niet met passie doet. Wat ik tegenwoordig ook veel merk is dat mensen een blog starten en zich meteen gaan inschrijven bij PR-bureaus voor gratis artikelen. Doe dat niet, ze benaderen je vanzelf als je interessant ben voor hen. Wil je ze toch zelf benaderen? Zorg dan eerst dat je een behoorlijk aantal artikelen online hebt staan en een mooi aantal unieke maandelijke bezoekers naar je site trekt.
Voor iedereen: Leef je droom, droom niet je leven. 😉

Laura heel erg bedankt voor je deelname aan het interview, 3 blogs jeetje..heel veel succes ermee en natuurlijk je mooie gezin!

Ken jij Laura al?

Een gedachte over “Bloggers Interview: Laura – lauracollin.nl

Geef een reactie

