Mijn (ideale) avondroutine!

20160126_110409
We hebben denk ik overal wel onze routines voor, is het niet bewust dan wel onbewust dat je bepaalde dingen in een zelfde volgorde doet elke keer. Maar is deze routine ook waar jij gelukkig van wordt, is het een goede routine of juist èèn die je wilt veranderen. Vandaag deel ik mijn avondroutine met jullie en dan hoe hij nu is en hoe hij eigenlijk voor mij ideaal zou zijn!

Mijn avondroutine nu
Ik heb nu eigenlijk een onbewuste snelle avondroutine, meestal zit ik s`avonds achter de laptop en die gaat pas dicht als ik bedenk dat ik naar bed wil (dit gebeurd meestal rond 23:30) Dan ruim ik als ik me er aan erger de tafel leeg en het aanrecht leeg, doe de katten in de gang met een snack.
Daarna ga ik naar boven en de helft van de tijd vergeet ik mijn make-up eraf te halen enzo en klim gewoon zo in bed. Dan zit ik nog even op mijn telefoon voor instagram, facebook en soms youtube en dan ga ik slapen (laatste tijd gebeurd dit niet voor 12u)

Mijn ideale avondroutine
Hoe ik mijn avondroutine het liefst zou zien is dat ik rond 22:30 de laptop uit zet en dan op mijn gemak even de vaatwasser vul, de losse rommeltjes opruim, de katten in de gang doe, overal de lichten uit en dat allemaal rustig aan.
Dan naar boven, make-up eraf en tanden poetsen en dan in bed mijn telefoon aan de lader en het liefst nog 10 tot 15 minuten even wat lezen of wat brainstormen voor mijn blog en dan rond 23:15 het licht uit om te slapen.

Mijn avondroutine nu is eigenlijk totaal niet ontspannend en vaak lig ik in bed nog te stuiteren en kan ik niet slapen omdat het in mijn hoofd te druk is, dus ook voor een betere nachtrust moet ik dit maar eens gaan aanpassen zodat ik met meer rust kan gaan slapen! Let`s try it…

Hoe ziet jou avondroutine eruit?

2 gedachtes over “Mijn (ideale) avondroutine!

  1. Kim zegt:

    Herkenbaar dat het toch altijd later word haha. Ik ruim mijn spullen op, doe de afwas (met tegenzin), haal mijn make-up eraf en ga in bed. Vaak smeer ik daar nog even mijn voeten in want overdag heb ik nooit zin om te wachten totdat het vet ingetrokken is 🙂

  2. Linda zegt:

    Ik probeer ook altijd op tijd naar bed te gaan zodat ik de tijd heb om bijvoorbeeld te bedenken wat ik de volgende dag aantrek en alvast een planning te maken. Lukt niet altijd maar ik vind dat wel heel fijn en relaxt!

Geef een reactie

