De Poekie TAG

PoekieTAG
Tags vind ik altijd leuk om te doen, zeker als het over onze huisdieren gaat. Ik werd door saskia getagd voor de Poekie Tag, lekker wat kletsen over onze 3 maatjes hier in huis over hoe ze hier terecht zijn gekomen en of ze bijvoorbeeld bij ons op bed slapen…

* Hoeveel katten heb je momenteel en hoe heten ze?
Wij hebben 3 katten. Een kater genaamd Minoes en 2 poezen gemaakt Tijger en Trixy

* Bepaald ras of de gewone huis-tuin- en keuken kat?
Minoes is een Europese korthaar, Tijger is een zogeheten schildpad lapjes kat (die ook valt onder de Europese korthaar) en Trixy is een mix van een Pers en een Maincoon

* Hoe is je kat bij je terecht gekomen
Minoes en Tijger hebben we van dezelfde boerderij gehaald hier in de buurt daar zaten 2 pas geboren nestjes bij elkaar en kozen we hun uit. Trixy hebben we via marktplaats in Zeeland opgehaald bij een fokker

*Welke kattenvriendjes waren er ooit nog meer in je leven?
Bij mijn moeder hebben we wel een aantal katten gehad, degene die ik mij nog kan herinneren zijn Piep, Lady en Taz

* Heb je een speciaal koosnaampje voor je kat?
Ja die hebben ze wel, Minoes noemen we vaak Noes of Noezel, Tijger noemen we ook wel Tijgie en Trixy noemen wel soms koninginnetje hihi

*Heeft je kat speciale karaktertrekjes?
En of ze die hebben, ze zijn alle drie wel bang van de stofzuiger, Minoes gaat graag languit liggen of op zijn achterpoten staan om maar iets van aandacht te krijgen, Tijger is best op zichzelf, maar als ze in een kroel bui is dan hoef je haar maar aan te kijken en ze begint al te draaien met haar kop. Trixy heeft (vooral bij mij) de neiging als ik muziek aanzet op mijn telefoon of ga fluiten dan vliegt ze naar me toe en dwaalt ze net zo lang om me heen tot het stopt haha

img_20160110_122542.jpg

*Geef eens eerlijk toe, praat jij tegen je kat?
Haha ja natuurlijk praat ik tegen ze, daar hoef ik niet geheimzinnig over te doen en het leuke is dat ze hier nog een weerwoord hebben ook 😉

*Slaapt je kat bij je op bed?
Nee dat doen ze niet, ze gaan in de gang en op hun eigen kattenkamer als wij gaan slapen. Heel af en toe laat ik het wel eens toe dat ze bij ons mogen kroelen, maar dat is maar heel even. Heel de nacht gaat hier niet gebeuren

Hierbij Tag ik Femke en Kelly, ik ben wel benieuwd naar hun verhaal van hun poezebeest 😀 maar als je zelf ook een kat hebt dan ben je natuurlijk vrij om hem over te nemen hoor!

Heb jij een kat of meerdere katten?

4 gedachtes over “De Poekie TAG

  1. Mariska zegt:

    Super leuke tag! Volgens mij zijn alle katten bang voor de stofzuiger, de mijne rent als weg als je de kast open doet om de stofzuiger te pakken. Poezen in bed is wel heel lief, maar ook een beetje harig uiteindelijk 😛

Geef een reactie

