Project Schoon en Opgeruimd: Huishoudschema

20160126_113110
In het project schoon en opgeruimd ga ik ons hele huis opruimen, uitzoeken en schoonmaken. Vandaag deel ik mijn huishoudschema die ik in elkaar heb gezet. Ik heb 2 versies in verband met de wisseldiensten van mijn vriend.

Dagelijkse dingen (dingen die ik elke dag doe)
– Bed opmaken
– Slaapkamer even luchten
– Aanrecht en de tafel leeg houden tussendoor
– Losse rommel gelijk opruimen

De ene week heeft mijn vriend dagdienst en werk ik drie dagen en dan staat er het volgende op de planning
Ma: Werken / Container / Wc schoonmaken
Di: Werken / Planten water geven
Wo: Werken
Do: Stoffen / Stofzuigen / Dweilen
Vr: Blogdag / Keuken schoonmaken
Za: Badkamer / Wc schoonmaken / Trap schoonmaken / Stofzuigen
Zo: Boodschappen / De was / Hokken van de dieren schoonmaken

De andere week heeft mijn vriend nachtdienst en ik twee dagen werken dus overdag kan ik dan niet teveel herrie maken natuurlijk, dus probeer ik het stofzuigen in de avond te doen als hij weg is.
Ma: Werken / Container / Wc schoonmaken
Di: Werken / Planten water geven
Wo: Stoffen / Stofzuigen / Dweilen
Do: Blogdag / Keuken schoonmaken
Vr: Badkamer / Wc schoonmaken / Trap schoonmaken
Za: Boodschappen / Stofzuigen
Zo: De was / Hokken van de dieren schoonmaken

Dit schema wil ik gaan aanhouden en er kan natuurlijk wel eens wat schuiven door andere afspraken, maar dat is dan niet zo`n probleem.

Werk jij met een schema?

2 gedachtes over “Project Schoon en Opgeruimd: Huishoudschema

  1. Pirre zegt:

    Ik doe wel dagelijks dingetjes, maar ik vind het niet echt een schema waar ik mij aan houd ofzo. Het is niet standaard dat het dan MOET gebeuren. Misschien is dat wel handiger ;p

  2. Morgaine zegt:

    Om meteen met jouw vraag te starten, nee eigenlijk niet, en het blijkt dat ik een soort van bio ritme heb qua opruimen en schoonmaken, gewoon elke dag vaste dingen, ook het toilet, al is het de pot alleen, elke dag bijv. Aanrecht, ja moet wel als ik wil koken, hahaha Vegen elke dag, stofzuigen en stomen de vloer eens per week, komt meestal uit rond het weekend, vrijdag, zaterdag of zondag…

    Was en bed verschonen, elk weekend, meestal op zaterdag, soms op zondag, net als de kattenbak inderdaad, maar nu was ik grit vergeten dus de bak moet nog, ga zo dan ook even halen en hop… bak verschonen.

    Het is dan weer heerlijk om alleen te wonen eigenlijk, want als ik iets niet doe, is het alleen mijn verantwoording, hahaha en ben ik de enige die de ‘troep’ ziet. 😉

    X

Geef een reactie

