Bloggers Interview: Saskia – dreamyhealthygreeny.nl

saskia6
Het is weer zondag, dus tijd voor een nieuwe `Bloggers Interview`. Een wekelijks terugkerend artikel waarin ik bloggers interview over wie ze zijn en waar ze over bloggen! Vandaag is het de beurt aan Saskia van dreamyhealthygreeny.nl

1.Wie ben je? Hoe je heet, wat je hobby`s zijn , leeftijd enzo?
Mijn naam is Saskia, werkende, 29 jaar en ik ben een Brabantse die tegenwoordig woonachtig is in het mooie Leiden. Ik heb een grote liefde voor reizen en voor eten. Ik ben daarnaast een gepassioneerd veganist en duurzaamheids-goeroe. Thuis leef ik veelal in mijn keuken of achter mijn laptop om respectievelijk te koken of te bloggen. Daarnaast sport ik enorm graag. Ik ben fanatiek hardloper, kickbokser en beoefen zo af en toe wat yoga.

saskia2

2. Wat is je Blognaam en url en hoe zou jij je blog omschrijven? Wat vinden we zoal op je blog?
Mijn blog heet ‘Dreamy Healthy Greeny’ en die kun je vinden op www.dreamyhealthygreeny.nl. Omdat ik zelf graag gezonder, groener en natuurlijker probeer te leven, verzamel ik veel informatie en probeer ik veel producten of tips van anderen uit. Dit deel ik allemaal op mijn blog. Ik deel dus onder andere daar mijn eigen recepten, DIY’s voor natuurlijke verzorgingsproducten, schrijf reviews over producten, geef tips en informatie over gezond eten, sporten, groener leven en natuurlijke verzorging en geef zo af en toe mijn ongezouten mening of gevoelens over deze dingen. Omdat ik veganist ben zijn eigenlijk al mijn recepten en de producten die ik gebruik zonder dierlijke ingrediënten. Toch richt ik me met mijn blog niet puur om veganisten. Ik probeer zo breed mogelijk mijn informatie aan te bieden.

3. Hoelang blog je al op deze blog?
Ik ben een ‘rookie’ in de bloggerswereld. Mijn blog kwam online op 1 juli 2015. Sindsdien ben ik wel goed bezig geweest en postte ik na een half jaar mijn 155e post.

4. Ben je een fulltime blogger of is het puur een hobby en heb je daarnaast nog werk of school? (zo ja wat?)
Helaas kan ik geen fulltime blogger zijn omdat het gewoonweg niet voldoende opbrengt. Vooralsnog is het dus een mooie hobby. Ik werk 32 uur in de week op een kantoor. Niet bepaald mijn droombaan. Ik heb een sociale opleiding gedaan en werk nu in een groot commercieel bedrijf. Daarnaast werk ik één dag in de week als vrijwilliger voor een stichting die zich bezig houdt met uitgeprocedeerde vluchtelingen. Mijn vrijwilligerswerk en het bloggen geven mij erg veel voldoening.

5. Wat vind je omgeving (familie en vrienden) van je blog?
Mijn moeder en mijn zussen lezen mijn blog regelmatig. Mijn moeder heeft in het bijzonder interesse voor de recepten omdat ze recentelijk vegetariër is geworden. Mijn familie is erg trots dat ik er zo hard voor werk.
Ik heb onder mijn vrienden een aantal hele trouwe lezers die ook erg enthousiast mijn blog promoten onder hun eigen kennissen.

6. Heb je een bepaalde routine in het bloggen gecombineerd met je offline leven?
(bepaalde upload dagen, bepaalde dagen dat je echt voor je blog gaat zitten?)
Ja en nee. Ik heb een enorm druk leven met werk, vrijwilligerswerk, sporten, vriendje en een sociaal leven dat bloggen veelal overal tussendoor gaat. Ik blog eigenlijk ook met name wanneer ik inspiratie heb. Gelukkig is dat me enige regelmaat en schrijf ik blogs ver vooruit. Vaak zit ik, bijvoorbeeld in de trein of onderweg naar de sportschool, notities te maken met ideeën voor blog-posts. Zodra ik dan tijd heb werk ik die verder uit. Het enige dat ik echt vast zet is dat ik op vrijdagmiddag of zondag mijn blogs inplan voor de week en tijd maak om foto’s te maken. Ik probeer wekelijks 5 tot 6 posts online te zetten. Tot nu toe is dat nog altijd gelukt.

7. Waar haal je jou inspiratie vandaan voor je blog?
Inspiratie komt overal vandaan. Soms zijn het vragen die ik van mensen krijg. Soms lees ik ergens een boeiend artikel over een bepaald onderwerp waar ik dan nog meer over wil weten. Ook discussies op twitter of facebook zijn goede inspiratiebronnen. Soms vind ik in een winkel een artikel wat ik helemaal niet ken en wil uittesten. Ook andere bloggers en vloggers zijn grote inspiratie-bronnen. Zodra er een idee opkomt tik ik het in mijn telefoon zodat ik er later mee aan de slag kan.

SONY DSC

SONY DSC

8. Wat wil je nog met je blog bereiken?
Het zou ontzettend tof zijn om groot genoeg te worden om te kunnen stoppen met mijn kantoorbaan en fulltime te gaan bloggen. Maar daar moet ik nog wat voor groeien.
Daarnaast hoop ik er in de toekomst iets van een webshop aan mijn blog te kunnen verbinden. Hier zijn momenteel alleen nog hele grove ideeën voor.

9. Ben je naast je blog nog meer actief op social media? (Links)
Wat is een blogger zonder social media. Toch? Je kunt me volgen op:
Facebook: https://www.facebook.com/dreamyhealthygreeny/
Twitter: https://twitter.com/HealthyGreeny
Instagram: https://www.instagram.com/dreamyhealthygreeny/
Bloglovin: https://www.bloglovin.com/blogs/dreamy-healthy-greeny-14226573

10. Heb je nog een handige tip voor mede bloggers of lezers?
Blijf bij de onderwerpen die jou boeien en houdt het leuk voor jezelf. Er zijn veel bloggers die er snel de brui aangeven omdat ze alleen schrijven wat ze denken dat veel bezoekers zou trekken. Dan verlies je waarschijnlijk snel de lol erin. Bloggen moet je doen omdat je het leuk vindt, de bezoekers komen vanzelf wel.
Verdrink jezelf ook niet in negatieve commentaren, ongefundeerde meningen of afkrakende kritiek van anderen. Als blogger krijg je er namelijk geheid soms mee te maken. Niet iedereen kan het altijd met je eens zijn en sommigen weten het niet altijd lekker te verwoorden. Misschien niet voor iedereen even makkelijk maar probeer het gewoon los te laten en er niet te veel tijd en aandacht aan te besteden.
Oeps, dat waren twee tips…

Vergeet nu niet even mijn blog te checken op www.dreamyhealthygreeny.nl . En Patricia wil ik heel graag bedanken voor dit interview. Groetjes!

Saskia heel erg bedankt voor je deelname aan het interview en ik hoop dat je ooit je droom mag verwezenlijken en van je blog je baan mag maken!

Ken jij Saskia al?

Geef een reactie

