De life improvement tag

De life improvement tag
Op de blog van Linda kwam ik een interessante TAG tegen. Ze heeft deze tag zelf verzonnen, 13 vragen over planningen, doelen, inspiratie en nog veel meer. Echt een wat diepgaandere tag dan sommige andere 😉

1. Wat is je grootste droom: wat wil je bereiken in je leven?
Mijn grootste droom op dit moment is denk ik fit worden, gezond en zelfverzekerder. Ik ben op dit moment heel erg bezig met bodieboost, een beweegroutine op te bouwen. Dus dat is denk ik nu wel mijn prioriteit.

2. Op welke manier ben je bezig met het waarmaken van deze droom?
Zoals ik hierboven ook al zei, ik doe aan bodieboost en dat gaat aardig. En ik ben mij nu aan het focussen op beweging, workouts via youtube, steun van de bodieboostcommunitie (en heel stiekem eigenlijk terwijl ik misschien niet mag inspiratie voor hardlopen aan het opzoeken)

3. Wat is het belangrijkste doel dat je dit jaar wilt bereiken?
Mijn doel was eigenlijk o.a. om werk te vinden, maar dat is inmiddels gelukt *jeej*, dus mijn twee doelen nu nog zijn fit worden en mijn blog te laten groeien

4. Wat is jouw #1 tip voor het bereiken van doelen?
Ik ben absoluut geen expert want ik ben eigenlijk best wel iemand die snel opgeeft als er weinig of geen resultaat is of als iets saai wordt haha, maar ik denk dat een tip toch zeker wel is doorzetten en niet bang zijn om iets te starten.

5. Hoe maak jij een dagplanning/to do lijst?
ik schrijf me suf aan todo lijstjes en vervolgens komt daar weinig van terecht. Sinds ik aan het werk ben (en nu weer een baantje erbij krijg vanaf vrijdag) moet ik weer even ritme in de dag zien te vinden. Meestal begin ik met een todo lijstje in wunderlist, vervolgens liggen er blaadjes op tafel en aan het eind van de dag is niks afgestreept en heb ik allemaal andere dingen gedaan haha

6. Hoe ga je te werk in een super drukke periode?
Als een kip zonder kop loop ik dan rond en gaat wat moet op de automatische piloot. Ik ben geen held in stress en drukke periodes

7. Wat is jouw #1 planning tip?
Prioriteiten stellen en afvinken en doe hetgeen wat je niet leuk vind als eerste, dan ben je er maar vanaf

8. Wat is jouw ochtendritueel?
Als ik moet werken dan ga ik er om 06:15 uit dan ga ik douchen, aankleden, haar en make-up, ontbijten en dan de deur uit. Als ik vrij ben dan heb ik niet echt een routine, dan doe ik gewoon waar ik zin in heb 😉

9. Waarvan krijg je energie? Waarom?
Op dit moment krijg ik energie van als ik op tijd uit bed kom en lekker aan de gang kan met mijn werk. Op dagen dat ik vrij ben weet ik me meestal niet veel raad om te doen en komt er vrij weinig uit mijn handen

10. Wat doe je in het geval van een mental breakdown?
Dan wordt ik vaak heel chagrijnig en gooi ik dat op alles haha, dan is iedereen teveel of loopt in de weg, dan mislukt alles. Dan ga ik maar op tijd naar bed om zo snel mogelijk het te vergeten

11. Welk boek heeft jou het meest geïnspireerd of gemotiveerd? Waarom?
op dit moment het bikiniboost boek van bodieboost, de workouts zijn pittig, je voelt ze zitten zeg maar haha ben blij dat ik deze heb aangeschaft

12. Welke film (of serie, of documentaire) heeft jou het meest geïnspireerd of gemotiveerd? Waarom?
Ik vind de film voor ik doodga heel inspirerend, het leven kan zo maar voorbij zijn het leven en dat heb ik de afgelopen weken (met mij oom) wel gemerkt, vandaar dat ik eigenlijk nu het roer aan het omgooien ben en niet langer stil wil blijven zitten.

13. Welke blog inspireert of motiveert jou het meest? Waarom?.
Het blog van Optimavita motiveert mij enorm zeker met haar youtube filmpjes, de workouts die ik tot nu toe heb gedaan zijn erg goed. En het blog van thankgoditsmonday vind ik erg goed op dit moment, een hoop leuke en herkenbare onderwerpen brengt ze naar voren zoals laatst over dat je alles hebt om gelukkig te zijn en dat toch niet bent!

Zo dit was het alweer, nou dat waren toch even wat diepere vragen dan welke kleur ik leuk vind of wat ik lekker vind om te eten toch?? Als je hem nou leuk vind, neem hem dan zeker hieronder of op je eigen blog over!

Wat is jou nummer 1 tip bij het bereiken van een doel?

Geplaatst in: TAG

5 gedachtes over “De life improvement tag

  1. Morgaine zegt:

    Om je vraag te beantwoorden, vertrouwen… heb vertrouwen in het doel wat je gesteld hebt dat je het gewoon zult halen, dat je geholpen zult worden en ook durft los te laten, bedenk, visualiseer en werk eraan als het op je weg komt, maar laat het ook los als het dus even niet lukt of lijkt te lukken, het kan soms even duren, soms zelfs jaren, hangt van je doel af, maar ooit…. trust me, zal het gebeuren of uit komen.

    De fout die de meeste mensen maken is namelijk dat ze een doel stellen en hier een tijd aan hangen…. en dus moet het nu en grr bla…. nee… andersom, stel een doel en laat het los, het zal als vanzelf op je weg komen, als die kans komt…. of het idee waar je naar toe wilt, pak het dan wel aan. Lees The magic maar eens van Rhonda Byrne….

    X

  2. Linda zegt:

    Leuk dat je hem hebt ingevuld! Fijn dat het toch wel belangrijke doel van een baan vinden al gelukt is, en met fitter worden gaat het zo te lezen ook heel erg goed. Ik zou zeggen ga zo door :-)!

Geef een reactie

