Wat te doen bij weinig/geen inspiratie

Wat te doen bij weiniggeen inspiratie
Je kent het wel, zeker als je zelf elke dag een blogpost online wilt hebben dat je periodes hebt waarin je weinig of zelfs helemaal geen inspiratie kan vinden. Zelf heb ik die momenten ook zeker wel en dat kan soms behoorlijk frustrerend zijn. Vandaag deel ik een paar tips wat je kan doen als jou dit ook overkomt.

Kijk om je heen
Wat al kan helpen is gewoon om je heen kijken, heb je huisdieren, kinderen of een leuke hobby waar je nog niks over hebt laten weten dan is dit natuurlijk de perfecte kans.

Andere blogs
Wat ik zelf ook wel eens doe als ik echt niks weet is bloglovin, ik snuffel dan gewoon langs andere bloggers, lees andere blogposten en kijk of ik zelf misschien wat met het onderwerp kan, ook geven blogs waak lijstjes met onderwerpen waar je eens over kan bloggen.

Blogboeken
Zelf bezit ik een aantal blogboeken en ook daarin staan lijstjes waarover je kan bloggen, maar ook handige tips en tricks die je misschien kan gebruiken om er 1 uit te lichten die jou bijvoorbeeld heel goed helpt om het bloggen leuker te maken

Tags
Wat een ideale oplossing is vind ik zelf is vul een leuke tag in, er zijn er genoeg te vinden op internet (ook ik heb er al een aantal online staan) en vul die gewoon in. Maak er een leuke foto bij en ga lekker zitten voor de antwoorden.

Neem afstand
Dit is helemaal niet zo`n ramp. Neem wat afstand, ga een rondje lopen of ga wat anders doen op je todo lijstje. Even je gedachten verzetten kan zeker helpen om opnieuw een inzicht voor een blogpost te krijgen.

Het is oke
Dit vind ik zelf ook erg moeilijk, maar het is niet erg als er een keer, als je echt niks weet te verzinnen dat er niks online komt en zeker je vaste bezoekers zullen dit echt geen drama vinden. Je hebt vast genoeg artikelen die ze terug kunnen lezen als ze zin hebben!

Zo zie je maar er zijn genoeg dingen die je kunt doen om inspiratie op te doen, of laat het gewoon gaan, morgen weer een dag toch?

Wat doe jij als je geen inspiratie hebt?

Geplaatst in: Blog

2 gedachtes over “Wat te doen bij weinig/geen inspiratie

  1. Morgaine zegt:

    Die heb ik altijd eigenlijk wel, de vraag is dan eerder en meer, heb ik er zin in om dat stuk te schrijven en al die reacties op te krijgen, dus is het eerder andersom, dat ik zorgvuldig uitzoek wat ik ga schrijven. Meningen bijv. soms ja… maar daar denk ik goed over na of ik daar tijd en zin voor heb, om mijn mening over iets te geven. Of te schrijven dus.

    X

Geef een reactie

