Spring Cleaning week 2016 (dag 5)

Spring Cleaning week 2016 (dag 5)
Goedemorgen, vandaag is de laatste dag van mijn spring cleaning week. Ik vertel je hoe ik terug kijk op deze week en wat mijn verdere plannen nog zijn.

Het enige wat ik vandaag nog wil doen is de administratie in de map doen en de rekeningen sorteren en de koelkast en vriezer even uitzoeken en schoonmaken, zodat als ik boodschappen ga doen dat weer netjes erbij kan zonder dat er dingen over datum bij liggen eventueel.

Hoe vond ik deze week gaan. Ik ben blij dat het achter de rug is, ik begon natuurlijk heel motiverend de eerste twee dagen, maar daarna zakte de moed wel een beetje in mijn schoenen. Er moet echt iets van een schemaatje komen waar ik me aan kan houden zodat ik niet weer over een half jaar een week nodig heb om alles aan kant te krijgen. Daarom heb ik al een beetje zitten brainstormen over een schema wat voor mij zou kunnen werken en ik heb eerder van deze schemaatjes gemaakt, maar de aanhouder wint he!

Wat ik wel heb gemerkt is dat ik nu ik zo rond mij heen kijk ik wel een trots gevoel krijg en weer zin krijg om andere dingen te doen. Het sporten en gezond eten moet weer op rails komen en ook het bloggen wil ik weer goed op gaan pakken dus die motivatie is ook weer terug. Tja je weet wat ze zeggen he `een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd`hihi

Ik ben blij dat alles weer netjes en schoon is opgeruimd, de volgende klus zal zijn om de binnenkanten van de kastjes uit te zoeken en de logeer en katten kamer aan te pakken zodat ook deze weer netjes toegankelijk zullen zijn. Maar voor nu geniet ik even lekker van mijn schonen en opgeruimde omgeving en doe ik alleen even even de basics haha, voor mij even geen opruimdagen deze week meer.

Werk jij met een schoonmaakschema?

2 gedachtes over “Spring Cleaning week 2016 (dag 5)

  1. Hennie zegt:

    Ik zou ook moeten gaan werken met een schema. Maar ik merk dat ik me er te slecht aan houd. Slecht, want het is heerlijk om alles bij te kunnen houden. Wat mij dus vaak niet lukt. ๐Ÿ™‚

  2. Morgaine zegt:

    Nee, daar werk ik niet mee, maar de kunst is, jij zegt nu, even geen opruim of schoonmaak dagen meer, om dat dus juist wel te doen, als je het goed hebt gedaan, blijft het nu schoon overal altijd elke dag, hahahaha

    Schoonmaakschema van mijn oma ooit, ja ik zie het zelfs voor mij in gedachten:
    Opstaan, tafel dekken, wassen, aankleden, ontbijten. na ontbijt, direct afwassen en opruimen, aanrecht weer leeg. Stofdoek overal overheen, beneden woonkamer dan… stofzuigen mijn opa deed dat, (was na pensioen dus, hoe het daarvoor ging weet ik ook niet). 10 uur koffie en mijn opa ging eventueel vast de aardappels schillen voor 2 dagen… ja dat kan, in emmer met water in de kelderkast…

    Mijn oma ging dan de groenten schoonmaken, en dan op maandag: wasdag, dinsdag strijkdag, woensdag: boodschappendag donderdag ……… uhm… vrijdag: toilet en badkamerdag en bovenboeldag… de slaapkamers werden gedaan. Ik zie haar nog gaan.. want er kon eventueel verre familie of ik komen logeren. of ik was er al en… nou ja… weekend dus de boel boven schoon en opgeruimd.

    zaterdag: bak en kookdag, cake voor de dag zelf en de zondag, en soep voor de zondag…
    zondag: rustdag, hahahaha nul geloof, toch mochten we niks…

    Heb je hier iets aan? hahahahaha En echt, tot op het einde!

    X

Geef een reactie

