Mijn dagelijkse opruim routine…

Mijn dagelijkse opruim routine...
Omdat ik mijn blog een beetje als stok achter de deur wil gebruiken haha en ook een beetje als motivatie wil inzetten kun je vanaf nu op woensdag huishoudblogjes hier vinden, denk dan aan routines, favoriete producten, boodschappen shoplogs noem maar op. Vandaag in de eerste huishoud woensdag deel ik n.a.v. mijn spring cleaning serie wat ik mezelf als dagelijkse routine heb gegeven.

Mijn dagelijkse huishoud routine dus, dit kan je een beetje verdelen in de ochtend en avond.

* Ochtend
Bed opmaken; ik merk dat ik het fijn vind om in de ochtend mijn bed op te maken, om zo elke keer als ik in mijn slaapkamer kom en als ik naar bed ga dat het me toch een rustig gevoel geeft.
Slaapkamer luchten; als ik thuis ben zet ik het raam minimaal een uurtje open en als ik naar mijn werk moet dan zet ik hem op de windvangers zodat er toch frisse lucht binnen komt. Als het dan nog heel mooi weer is als ik thuis kom wil ik hem nog wel eens even open zetten.
Vaatwasser legen; als ik de vaatwasser in de nacht laat draaien, dan haal ik hem s`morgens eerst leeg zodat ik de rest van de dag mijn vaat gelijk in de machine kan zetten.

* Avond
Vaatwasser vullen; na het avondeten de vaatwasser vullen en als ik naar bed ga zet ik onze glazen erin en dan laat ik hem dus s`nachts draaien (als hij vol zit natuurlijk anders draait hij in de volgende dag)
Aanrecht en tafel leeg; ik probeer het aanrechtblad en de tafel waar we aan eten en computeren s`avonds leeg te hebben zodat het een opgeruimd gevoel geeft
De wc; als ik naar bed ga dan haal ik even wat wc spul door de pot met de wc borstel en haal ik om de dag even een een doekje over de bril
De was in de mand; na het douchen of omkleden de kleding in de wasmanden doen

Waarschijnlijk zijn voor vele deze dingen standaard, maar ik moet er nog wel bij nadenken, vooral als ik dingen laat staan ben ik al snel geneigd om alles te laten staan en zo komt het weer tot een punt dat ik een hele week bezig ben met elke ruimte op te ruimen. Die dagen wil ik achter me laten en het vanaf nu bijhouden. Natuurlijk zullen er wel dagen zijn waarin ik een grote schoonmaak houd in de keuken de binnenkant of de slaapkamer noem maar op, maar dat zou geen hele dag hoeven duren als ik dit bijhoud natuurlijk. Mathieu werkt veel dus eigenlijk komt (zeker de binnenboel, buiten doet hij bij mij mooi weer en soms samen) op mijn schouders en dat moet voor mezelf dus makkelijk, snel en zonder al teveel gedoe gedaan kunnen worden. Dus ik hoop met deze dagelijkse dingen dat de eerste stap is gezet naar een altijd op zicht netjes huisje!

Wat is jou dagelijkse routine?

Een gedachte over “Mijn dagelijkse opruim routine…

  1. Morgaine zegt:

    ja zo is het maar net, en geloof me, ook ik maak er weleens een puinzooi van, als ik dan mijn keuken in loop dat ik mij alweer omdraai omdat… het aanrecht weer vol staat, omdat ik geen zin had om de vaatwasser uit te ruimen en weer in te ruimen, hahahaha

    Dagelijks, na mijn eerste toiletbezoek in de ochtend al, nog slaperig en wel, bleek in de wc pot, even schrobben en nadrogen met wat wc papier. Keuken, koffie zetten eventueel wat opruimen als dat nodig is nog omdat die vaatwasser, nou ja… blogs lezen, koffie, ondertussen de wasmachine laten draaien als ik een volle bak heb, soms is dat twee dagen niet, dan weer 2 dagen wel, maar ja ik ben alleen, dus logisch, wat jij ook al zegt. Was ophangen of in de droger, hangt van het weer af en wat voor was het is, er gaat meestal wel wat aan het rek, binnen of buiten.

    Vegen, bezemen elke dag soms wel twee keer per dag.

    Bed rechttrekken, oude kleding in de wasmand, in de avond gooi ik dat meestal op de grond naast mijn bed namelijk, hahaha salontafel even aan kant, en dat is echt elke dag vast. Dan eventueel een klus die moet als dat lukt. Eens per week gaat de stofzuiger erdoorheen en de stoomreiniger, de vloer dus, soms twee keer per week, dat was ooit elke dag… toen kind nog baby was en peuter en over de vloer ging 😉

    X

Geef een reactie

