To vlog or not to vlog!

To vlog or not to vlog!
Vloggen, ik denk dat we allemaal het fenomeen wel kennen. Je dag filmen en op youtube gooien haha. Ik kijk regelmatig vlogs van andere en het kriebelt om zelf ook af en toe te vloggen, maar iets houd me tegen.

Zelf kijk ik de vlogs van Mascha, Hans en Shifra en tegenwoordig ook de weekvlogs van Lotte en Kaya

Ik heb allerlei dingen waarmee ik zou kunnen vloggen, om te beginnen natuurlijk mijn telefoon, maar ook een camera waarmee ik af en toe uitjes film en de vakantie op vastleg, maar ook de fotocamera kan filmen.

Waarom wil ik gaan vloggen
De voornaamste reden dat ik wil gaan vloggen is denk ik niet zo zeer om mijn dagen te herinneren of wat dan ook, maar meer denk ik voor mezelf, om meer zelfvertrouwen te krijgen of zeg ik nu iets heel raars. Ik start weleens een filmpje en als ik dat dan terug kijk dan denk ik echt.. humz nee doe toch maar niet. Maar ook om meer uit mijn dagen te halen, nu heb ik zelfs dagen dat ik niet buiten kom of eigenlijk niet veel doe en als ik ga vloggen zeker als dat meerdere keren per week zal zijn dan moet ik jullie natuurlijk wel iets kunnen laten zien haha dus het geeft me ook een soort van stok achter de deur om andere dingen te laten zien.

Ik ben best gevoelig voor wat andere van mij vinden (ja nog steeds met mijn 28 jaar) en dat is denk ik wel de reden waarom ik het nu niet doe, stel je voor dat die het niet leuk vind, of dat die het raar vind. Of wat nou als ze het filmpje kijken (en dan met name mensen die ik vaak spreek) wat zouden ze er van vinden, als ik het zelf al raar vind ik om te zien (maar wel leuk vind om te doen) wat moeten hun dan wel niet vinden. Dat zijn een aantal gedachtes die al door mijn hoofd schieten voor ik de camera aanzet haha hoe erg eigenlijk dat ik me zo laat beïnvloeden en mezelf laat tegenhouden voor het geen wat ik graag zou willen doen.

Ik heb nu 1 dag gevlogd, maar nog niet online gezet of bewerkt of wat dan ook, puur omdat ik gewoon te onzeker ben over hoe het eruit gaat zien. Ik ben best onzeker en om dat je eigen stem en gezicht te zien op een video is best confronterend namelijk kan ik je zeggen 😉 Ik denk dat ik het filmpje gewoon ga bewerken en zodra ik daar tevreden mee ben online ga zetten?

Zou jij het leuk vinden als ik ging vloggen? (weekvloggen of dagelijks vloggen)

Dit blogje is misschien een beetje rommelig, maar ik krijg het even niet makkelijker verwoord. Ik ben benieuwd naar jouw mening.

6 gedachtes over “To vlog or not to vlog!

  1. Morgaine zegt:

    Ik ga heel eerlijk zijn, een vlog zo nu en dan kijken van hen, dus ook van jou, vind ik zo nu en dan leuk, als iemand ineens alleen maar gaat vloggen of vaker en het duurt meer dan 4 minuten, dan ben ik al gauw weg, omdat ik dan al radio aan heb, of muziek, en ja dan moet ik dat stoppen om… hahahaha

    Dus doe het als je er echt achter staat, wat mij betreft, niet al te vaak, al start je met eens per maand, doe je maandelijkse opsomming bijv. eens in een vlog. Ik ben misschien ouderwets en ik hou ervan om gewoon te lezen.

    Dit ligt aan mij, niet aan ‘jullie’ hahahaha

    X

  2. nvncy zegt:

    Ik kijk zelf best veel vlogs en vindt ze vaak superleuk. Het lijkt me ook onwijs leuk om te doen maar zit een beetje met dezelfde dingen die me tegen houden. Ik ben benieuwd naar jou vlog!

Geef een reactie

