Van een weekmenu naar tweedaags!

image

Eerst maakte ik op donderdag altijd een weekmenu voor de hele aankomende week en haalde we op vrijdag of zaterdag alles daarvoor in huis. Ik ga dit eens anders doen en ik vertel je vandaag waarom.

Hoe handig is het dacht ik om gewoon èèn keer een weekschema te maken, daar alles voor te halen en daar verder geen zorgen meer over te hebben. En op zich werkt dat wel, maar ik merk de laatste tijd dat ik dan het schema maak en vervolgens trek heb in wat anders en er dan dingen blijven liggen.

Om dit een beetje te gaan voorkomen ga ik het voor een paar weken anders proberen.

Ik ga vanaf nu gewoon voor twee á drie dagen een menu maken en dat haal ik gewoon hier bij de supermarkt. Zo ben ik ook een beetje verplicht er op mijn vrije dagen uit te gaan en kan ik ook met mijn ontbijt en lunch wat afwisseling maken. En het feit ook dat ik in de week dat Mathieu dagdienst heeft altijd het ertussen moet proppen omdat hij dan gewoon weinig thuis is en daar hoef ik nu geen rekening mee te houden omdat de supermarkt hier haast om de hoek zit.

Eerst haalde wij alles bij de Lidl, maar ik merk dat ik steeds duurder uit ben ook daar per week.

Ik kan mezelf het week budget van €80 – €100 geven waar dan alles bij in zit zoals eten, maar ook shampo’s en dat soort items. Dus dat komt neer op ongeveer €11,- per dag.

Het voordeel hiervan is dus dat ik lekker veel kan afwisselen en mij niet schuldig hoef te voelen als ik iets anders wil en dingen blijven liggen, maar ook dat ik niet in de verleiding kom, want vaak reed ik even langs de action en nou dan weet je het zelf vast ook wel haha. En aangezien we hier alleen een plus supermarkt hebben is die verleiding ook weg.

Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat bevallen en als het niet werkt of te duur wordt kunnen we altijd weer terug naar onze oude routine.

Ik houd jullie zeker op de hoogte van dit probeersel en ik ben benieuwd of het gaat werken.

Hoe doe jij meestal je boodschappen?

Een gedachte over “Van een weekmenu naar tweedaags!

  1. Morgaine zegt:

    Ik kijk naar wat ik nodig heb, maar ook ik heb een verandering aan de gang, welke direct al de goot in gaat deze maand, hahaha de onvoorziene uitgaven zijn dat, lampen die springen, weckpot die je laat vallen en geen reserve meer hebt, pak koffie weg.. kortom 😉 theorie en praktijk, maar hoe doe ik dat…

    Ik kijk naar mijn budget en wat ik nog moet overbruggen eventueel, dan ga ik langs mijn receptenlijstje plus naar waar ik eventueel zin in heb, soms is dat niet duidelijk waar ik trek in heb, en zorg ik ervoor dat ik een eenpans of ovengerecht maak waar ik meerdere dagen mee kan doen, maar ook bijv. een dag kan laten staan om iets anders tussendoor te eten. Denk bijv. aan een grote pan soep, of een grote lasagne, die je echt wel lang kunt bewaren gewoon in de koelkast en deze ook bijv. als lunch kunt eten een dagje ipv in de avond… Zo doe ik dat, en eigenlijk kijk ik twee keer per week meestal. Voor een hele week, was ik allang achter, werkt niet voor mij, net als bij jou, dan heb ik het liggen, en gooi ik het vaak zelfs weg of blijft het liggen omdat ik er geen trek in heb 😉

    X

Geef een reactie

