Recept | Mini wrap met kip (1 a 2 personen)

Receptminiwrapmetkip3
Ik ben geen keukenheldin zeker niet, maar zo af en toe vind ik het wel eens leuk om wat nieuws te proberen. Ik zat zomaar eens te snuffelen op internet voor lunchinspiratie en toen bedacht ik me om eens wraps als lunch te eten. Dus vandaag een heel makkelijk en snel recept miniwraps met kip.

* Wat heb je nodig (voor 1 a 2 personen)
– Mini wraps
– 1 a 2 kipfilet
– Enchilada mix (of kipkruiden)
– Ijsbergsla
– Komkommer
– Tzatziki saus (met slasaus of frietsaus is het ook lekker)

Receptminiwrapmetkip1

1. Als eerst ga je de kip bakken, ik snijd de kipfilet vaak in reepjes, zo worden ze sneller gaar van binnen. En als de kipfilet gaar is, maak je de kruidenmix aan en deze voeg je bij de kip en dat laat je intrekken. Zodra de kip aan het sudderen is kun je alvast met de wraps aan de slag gaan

2. Pak een ander pannetje en doe hier een heel klein beetje boter of olie in, ik vind het lekker om de wraps hierin wat warm te maken, maar je kan deze ook in de magnetron opwarmen uiteraard.

3. Leg een wrap neer en begin met wat sla in het midden, daarop komt de kip die inmiddels klaar is. Deze snijd ik dan in wat kleinere stukjes en dan daarover heen wat tzatziki saus

Receptminiwrapmetkip2

4. Vervolgens rol je hem dicht en kun je hem door de helft snijden, snijd er een paar stukjes komkommer bij en eventueel kun je van de sla die over is natuurlijk altijd een kleine salade erbij maken.

Receptminiwrapmetkip4

En klaar is je snelle, lekkere en na mijn mening toch gezonde lunch. Ook natuurlijk lekker om mee te nemen naar school of je werk, want kip is koud ook best lekker.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en als je hem gemaakt hebt tag me dan zeker even op social media 😀

Eet jij weleens wraps?

2 gedachtes over “Recept | Mini wrap met kip (1 a 2 personen)

Geef een reactie

