Mijn persoonlijke 10 weken challenge (De start)

10wekenchallengedestart
Gister ben ik gestart met een zelf in elkaar gezette tien weken challenge, met behulp van de firgirls, bodieboost, suzanne en een hoop youtube filmpjes. Het is tijd om tien weken te knallen om ritme, routine, regelmaat en positiviteit in mijn dagelijks leven te krijgen en daarna ook te behouden. Ik vertel je vandaag wat precies wat ik ga doen de aankomende weken en ga jullie wekelijks op de hoogte houden. Let`s Go!!!

Ik kwam op internet een hoop leuk challenges tegen en ik bedacht me waarom niet combineren met elkaar toch? Wat heb ik mezelf opgelegd en wat zijn mijn doelen voor het eind van deze 10 weken, want zonder doelen, waar doe je het dan voor (zeker in het begin)

Hieronder mijn challenges
– Elke dag minimaal 1 moment opschrijven waar ik blij van werd die dag
– De Fitgirl bikini challenge voltooien (deze duurt acht weken)
– Het beginners hardloopschema van Suzanne voltooien (deze duurt tien weken)
– Tien weken lang strikt volgens de bodieboost methode eten
– Tien weken lang mijn huishoudschema volgen

* Omdat ik soms moeite heb om dingen positief in te zien op een dag leek het mij een goede oefening om dagelijks eens stil te staan bij dingen die wel goed gingen of positief waren. Dus daarvan schrijf ik er dan minimaal èèn op.
* De fitgirl bikini challenge is gestart, in acht weken lang drie keer per week trainen volgens een schema, meer info kun je hier vinden. Ik krijg in tien weken natuurlijk geen bikini body haha, maar een routine in trainen en natuurlijk reslutaten boeken die dichterbij ijn einddoel liggen, dat is de bedoeling. Ik heb een before foto gemaakt voor mezelf om te kijken wat deze challenge na de acht weken voor me heeft gedaan.
* Hardloopschema, ik was begonnen met hardlopen tot mijn knie, nu ben ik op de blog van Suzanne een hardloopschema tegengekomen die je in tien weken (daar komt mijn aantal weken challenge ook vandaan) een half uur kunt joggen (hardlopen) Op de dagen dat ik dan geen training van de fitgirl challenge heb, ga ik me aan dit schema werpen. Dit schema kun je hier vinden.
* Bodieboost, ik eet al weer een paar weken niet goed, teveel lekkers tussendoor en te weinig drinken, noem maar op. Vanaf nu gaat daar weer de rem op en ga ik weer strikt op de bodieboost methode verder.
* Huishouden, dat is ook een punt in deze challenge, het is niet voor niks een persoonlijke challenge en het huishouden is voor mij altijd een uitdaging. Ik heb een dagelijks schema waaraan ik mij ga houden en een wekelijks schema om zo het huishouden ook onder controle te houden.

Mijn doelen
1. 5kg afvallen; ik ga er voor om aan het eind van deze tien weken 5 kg te zijn afgevallen (dan zou mijn totaal op 11kg staan) Het is haalbaar om met bodieboost 0,5 tot 0,8 gemiddeld af te vallen per week dus we gaan er voor!
2. Routine en ritme in sporten; Door de trainingen, maar ook het hardlopen hoop ik zeker na de tien weken een ritme van drie keer per week te sporten en dan het liefst dat ik het hardlopen op kan bouwen uiteraard naar langer dan een half uur. Maar drie keer per week moet gewoon dan vast komen te staan.
3. Huishouden en positiviteit; Na deze tien weken wil ik weer goed in mijn vel zitten, positief, vrolijk en leven van dag tot dag in een schoon en opgeruimd huis.

* Belonging (?)
Natuurlijk is er niks leukers om jezelf iets als beloning te geven als je iets hebt behaald. Nu zal mijn grootste beloning zijn dat ik me weer een stuk beter in mijn vel voel en ik (hopelijk) een half uur kan hardlopen. Maar wat ik mezelf wil geven na deze tien weken is een nieuwe outfit, daar ben ik wel aan toe haha!

Zo, nou dat lijkt allemaal heel wat he, maar het zijn dingen die normaal in een gezond leven moeten passen lijkt mij en ook een streven waarin ik mezelf zie. Ik ga jullie uiteraard meenemen in mijn proces en ik zal elke week een update plaatsen (waarschijnlijk op zondag)

Ik heb er zin in en ben gemotiveerd om ermee aan de slag te gaan, ik heb gister gebruikt om alles op een rijtje te zetten, de fitgirl, hardloop en huishoudschema uit te printen en de eerste goede dag al af te vinken!

Mijn challenge loopt van 16 mei tot 24 juli 2016

Liefs,
Patricia

3 gedachtes over “Mijn persoonlijke 10 weken challenge (De start)

  1. Morgaine zegt:

    Heel veel succes, en voor nummer 1 van je lijst, mag ik je een tip geven? Zie of je het boek ‘The Magic’ kunt lenen of schaf het zelfs aan, via bol.com gewoon van Rhonda Byrne dat zal je zeker helpen en heel veel input geven om alles positief te gaan zien of te leren benaderen, en het is echt heel simpel allemaal, jouw start is ook haar start namelijk.

    X

Geef een reactie

