5 tips voor een productieve ochtend!

IMG_4958
Hoe lekker is het als je onverwachts een dag vrij bent of als je gewoon net als ik niet fulltime werkt en dan lekker wat dagen extra vrij bent dan andere… Je kan zoveel doen in die dagen, uren etc. Maar dan komt die dag en dan? dan hang je de hele dag in bed of op social media en kom je er aan het eind van de dag achter dat je die dag dus eigenlijk helemaal niet zo nuttig het besteed. Vandaag geef ik je een paar tips die mij helpen om van mijn vrije dag een productieve dag te maken.

1. Kleed je aan
Ja dat klinkt misschien heel logisch, maar ik merk als ik in mijn pyama kloffie blijf hangen dat ik dan veel minder gemotiveerd ben om wat te doen. Dus uit bed en dan gelijk je eigen wassen (of douchen als je dit in de ochtend doet) en lekker je kleding aan en dat hoeft natuurlijk niet je aller netste kleding te zijn, maar gewoon waar jij je lekker in voelt.

2. Maak een Todo lijstje
En dan het liefst de avond ervoor, zodat je de volgende dag gelijk aan de gang kan gaan. Maak er geen èèn van een kilometer lang, maar gewoon een top van maximaal 10 dingen die je gedaan wilt hebben, je kan daarna altijd nog aanvullen als je ze af hebt gestreept.

3. Vermijd social media
Ik laat op dit soort dagen s`morgens mijn laptop uit, want ik weet zodra ik achter mijn computer kruip dat er dan weinig erom heen meer gedaan wordt. Ik zet hem hoogstens aan voor muziek, maar vaak laat ik hem gewoon uit. Zodra ik wakker wordt check ik op mijn telefoon even social media en dat komt daarna weer als ik klaar ben met wat ik moet doen

4. Maak je hoofd leeg
Maak eerst even lekker een wandeling voor je gaat beginnen of gooi lekker je ramen en deuren open voor frisse lucht. Ontbijt even op je gemak zodat je rust kan gaan starten met je dag.

5. Beloon jezelf
Hoe fijn is het om aan het eind van je to do lijstje jezelf te mogen verwennen, met een leuke film of online shoppen of lekker even een boek lezen of blogjes bijlezen. Maar ook het gevoel dat je je lijstje hebt afgestreept is natuurlijk een heerlijk gevoel. Wees niet te streng voor jezelf en gun je zelf iets na een goede productieve ochtend.

Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt gehad zodat ook jij een productieve ochtend kan hebben. Heb jij nog een goede tip, laat hem dan zeker achter ik ben erg benieuwd.

2 gedachtes over “5 tips voor een productieve ochtend!

  1. Rowan zegt:

    Super fijne tips! Iets leuks aantrekken en een to do lijstje maken helpen bij mij echt om productiever te zijn! Jezelf belonen klinkt heel goed! πŸ˜‰

Geef een reactie

