FitFriday | Mijn sport doelen komende tijd

IMG_2949
FitFriday is geboren, vanaf vandaag neem ik jullie elke vrijdag mee in mijn journey om fit en gezond te worden en dan met name sporten. In mijn hashtags op instagram gebruik ik vaak #fitgirlinspe maar dat moet op een gegeven moment natuurlijk #fitgirl zijn haha. Wat is een fitgirl voor mij? Nou iemand die regelmatig sport, daar routine en dicipline in heeft en ook resultaten boekt. Al met al dat ben ik nu totaal niet dus. Ik heb voor mezelf doelen gemaakt en die ga ik vandaag met jullie delen.


– Hardlopen

Ik wil n.a.v. het runnersworld schema 3 keer per week gaan hardlopen. Volgens het schema loop je 1 dag en 2 dagen volg je het interval programma. Ik zet hier geen echte dagen op vast dus daarom heb ik ze los eronder gezet zodat ik ze wel kan afvinken. Het is de bedoeling hiermee dat je in 13 weken 5km kan halen, dit hangt natuurlijk af van hoe hard je loopt dus dat zal in mijn geval geen volledige 5 km zijn, maar ik zal al blij zijn als ik die laatste training kan afvinken.

– Wake up workout Doordeweeks
Via pinterest kwam ik op workouts die je in de ochtend snel kan doen als je net wakker bent. Ik zal de eerste keren gewoon 1 setje doen om te kijken hoe het me bevalt en hoe ik het volhoud en zo kun je natuurlijk opbouwen naar 3 of 5 sets. Dus van ma t/m vrij zal ik deze oefeningen doen zodra ik wakker word.
* 10 pushups
* 10 situps
* 10 squats
* 10 lunges (per been)
* 10 jumping jacks
* 30sec wall sit

– Kracht workout op zondag
High Intensity Interval Training, naast het hardlopen en de ochtend oefeningen wil ik op de zondag een wat intensievere workout den. Via optimavita weet ik dat zij een hoop goede op haar youtube kanaal heeft, maar zo zullen er nog veel meer zijn uiteraard. Voornamelijk wil ik het op kracht bekijken met gewichtjes en de dumbel aangezien ik met hardopen de cardio al heb en daarmee alles straker wil maken.

Op deze manier heb ik op de zaterdag een rustdag (als ik het hardlopen op ma, wo en vr kan halen) en moet het dus goed te doen zijn. Op naar #fitgirl en weg met het inspe gedeelde!!! 13 weken lang knallen zodat het daarna routine zal zijn, want je weet wat ze zeggen, het kost een maand om een routine goed in je systeem te krijgen dus dan zijn we die maand al lang voorbij.

Ik hoop dat ik met jullie als stok achter de deur routine hierin mag gaan krijgen en dat het resultaten gaat opleveren en mezelf ooit een keer een Fitgirl mag noemen.

2 gedachtes over “FitFriday | Mijn sport doelen komende tijd

  1. Morgaine zegt:

    Ik kom even off topic vertellen dat ik je niet vergeten ben, maar ik moet nu echt al mijn aandacht en concentratie vestigen op mijn ‘verplichte’ traject van de gemeente. Mocht je niet weten waar ik het over heb, dat kun je lezen op mijn blog. Het mag, hoeft niet, maar dan weet je wel waarom ik er even niet ben zoals je gewend bent van mij.

    Het slurpt al mijn energie op en aankomende maandag start ik in het Ouderencentrum en ga ik 8 uur per week erbij werken dus werk ik vanaf volgende week 10 uur en dan nog mijn verplichte huiswerk en gesprekken op het stadhuis wekelijks en een huishouden.
    Ik weet even niet hoe het bloggen gaat verlopen, ik hoop binnenkort mijn nieuwe ritme te hebben gevonden en gewoon weer er te kunnen zijn.

    X

Geef een reactie

