5x Nadelen van vakantie!

20160702_164017(2)
Zoals je hier hebt kunnen lezen heb ik op dit moment vier weken vakantie. En de meeste van jullie zouden dit heerlijk vinden en k vind het ook wel lekker hoor, maar zodra ik vakantie heb komen er toch ook altijd wel nadelen om de hoek zetten. Vandaag deel ik deze nadelen met je.


– Totaal geen routine;
zodra ik vakantie heb dan heb ik geen routine meer. Ik ga laat naar bed en daardoor kom ik er ook later uit en zo draaien mijn dagen van ochtendmens naar avondmens

– Uitstel gedrag; Ja dit is altijd bij mij enorm aanwezig in mijn vakantie, ik maak hele to do lijstjes en planningen en vervolgens komt daar niks van terecht omdat ik dan denk, ach ik heb toch vier weken vrij (in dit geval) dat kan morgen ook nog wel

– Vermoeidheid; En ondanks de vakantie komt de vermoeidheid om de hoek zetten en dan zegt Mathieu waar kan jij nou moe van zijn. Nou van het niks doen haha dat is ook behoorlijk vermoeiend en het feit dat er totaal geen ritme in de dagen zit

– Chaos om me heen; doordat ik dan teveel vrije tijd heb (denk ik) wordt het langzaam om me heen een chaos, in huis en om het huis dan denk ik lekker wat in de slaapkamer te rommelen waar vervolgens het op de gang of de logeerkamer een nog ergere chaos wordt daardoor (tja verplaatsen van spullen)

– Sneller geïrriteerd; Ook dit is het geval, doordat ik denk ik ook vermoeid raak door het omdraaien van de dagindeling ben ik sneller geïrriteerd en kan ik maar weinig hebben en dit is natuurlijk niet fijn voor de omgeving

Zo zie je maar vakantie is niet altijd en niet voor iedereen een pretje en ik moet zeggen als ik een weekje vrij ben of twee weken heb ik hier minder last van dan dat er meer weken in zicht zijn. Vanaf 25 juli (mijn verjaardag) mag ik weer aan het werk dus ik hoop het tot die tijd wel een beetje goed te kunnen spenderen. Dus mocht je nog tips hebben om je vakantie een beetje goed en nuttig in te delen? Laat het me weten.

Wat doe jij graag in je vakantie?

Een gedachte over “5x Nadelen van vakantie!

  1. Morgaine zegt:

    Dit is niet zo gek hoor, hier hebben heel veel mensen last van, het is net zoiets als zij die werken en werken, of naar studie gaan nog, dan de vakantie in zicht of die dient zich aan en ze worden ziek…. Dat duurt dan even, dat is je gestel die alle stress en andere zaken recht zet, je zit nu in de rust modus dus bij jou uit zich dat in een vermoeidheid, wel belangrijk dat je ergens inderdaad de draad oppakt en bijv. dagjes weg of halve dagjes uit gaat? Een wandeltocht bedenkt of een fietstocht…. Nou ja, dat is mijn tip, maar ik heb al 24 jaar vakantie eigenlijk, hahahaha

    X

Geef een reactie

