Uitdaging | Geen make-up meer kopen!?

IMG_7908
Oke, het is nu tijd om even orde te krijgen en eens goed na te gaan waar ik de laatste weken mee bezig ben haha. Make-up kopen, tja ik ben geen goede make-up gouroe en ik ben niet de beste om het aan te brengen, maar ik vind het wel leuk om te kopen en dingen te proberen. Ik heb zo mijn dagelijkse producten die ik fijn vind, maar mede dankzij bloggers koop ik de laatste tijd weer veel te veel. Dus vanaf nu geef ik mezelf een mega uitdaging…

Geen make-up meer kopen tot het einde van het jaar!!!!

Say What???? wat zeg je nou? Ja ik ga de uitdaging aan met mezelf om tot het einde van het jaar geen make-up meer te kopen. En dan bedoel ik ook echt alles he van nagellak tot oogschaduws etc.

Ik heb een beautykast met nog een hoop producten erin die nu eerst maar eens op moeten. Deze ga ik eens goed uitzoeken met wat nog goed is en wat niet en wat ik de komende tijd kan gaan gebruiken. Dit geld trouwens ook voor kwasten, ik heb nu standaard kwasten die ik fijn vind en daar mogen geen andere meer voor worden aangeschaft.

Wat mag dan wel?
Als iets echt op is, is mijn mascara bijvoorbeeld op en ik heb in mijn kast geen nieuwe meer? dan mag ik een nieuwe kopen. Is mijn favoriete en enige witte nagellak op? dan mag ik een nieuwe halen en zo verder. Dagelijkse producten mogen pas vervangen worden als ze echt op zijn of niet goed meer zijn. Zo is de deksel van mijn concealer kwijt en zit het nu in een zakje maar ik merk dat hij daardoor erg snel uitdroogt, dus daar zal binnenkort een nieuwe voor moeten komen. Maar niet eerder dan dat het echt nodig is!

Waarom doe ik dit?
Om mijn spulletjes op te maken en niet onnodig meer geld uit te geven aan make-up producten die ik (misschien) nog heb liggen. en gewoon om wat minder spullen te gaan hebben en een vast dagelijks bakje waarvan ik alleen maar hoef te vervangen wat op is en mij niet schuldig hoef te voelen over het feit dat er boven in de kast nog een hoop spullen liggen.

Het zal een hele uitdaging worden, zeker om bij de etos en de kruidvat niks mee te nemen, maar het is noodzakelijk haha. Dus vanaf vandaag 9 juli 2016 tot 31 december 2016 zal ik geen onnodige make-up spullen meer kopen!

Voel jij je weleens schuldig dat je teveel make-up koopt?

3 gedachtes over “Uitdaging | Geen make-up meer kopen!?

Geef een reactie

